Ha az eredmény túllépi az adott útszakaszra érvényes sebességhatárt, akkor büntetéssel számolhat az autós – még akkor is, ha „konkrétan” nem mérik be, hogy egy adott pillanatban átlépte a sebességhatárt. A rendszer egyébként baleset-megelőzési szempontból igen impozáns eredményeket ért el külföldön. A hollandiai A13-as sztrádán a rendszer 2002-ben történt bevezetése után az autósok fél százaléka hajtott gyorsan, a balesetek száma pedig csaknem 50 százalékkal csökkent.
Ausztriában,a Kaisermühlen autópálya-alagútban szintén jól szerepelt a rendszer: az átlagsebesség-mérését követően csökkent az autósok sebessége, s ezzel párhuzamosan a sérülést okozó balesetek száma 33 százalékkal csökkent, a halálos áldozatot követelő karambolok száma pedig 50 százalékkal mérséklődött. Az átlagsebesség-mérésről szóló elemzések összességében arra jutottak, hogy a rendszer átlagosan 15 százalékos sebességcsökkenéshez vezet, a balesetszám pedig az adott útszakaszon 30-80 százalékkal csökken.