Tényleg nehéz tantárgy lehet az a matek! Különösen az alsótagozatos számtan. Néhány példa a közelmúltból. A tusványosi zagyvaságok közepette közölte kedves vezetőnk valamely téma kapcsán adatként, hogy "...háromszáz százalékkal növekedett, azaz a háromszorosára nőtt". Közlöm a miniszterelnök úrral, hogy az alsós számtan tananyaga szerint (v.ö.: százalékszámítás) ami háromszáz százalékkal növekedik, az nem az eredeti háromszorosára, hanem a négyszeresére nő. De nehogy lemaradjon a sármos Lázár miniszter úr sem a vezértől, tőle is idézek a határzári kerítés építése témájában adott egyik tájékoztatójából. "... ez mintegy 98 ezer négyzetméteres, azaz mintegy 100 hektárnyi területet jelent". Neki is mondom ezúton, hogy a 98 ezer (kerekítve 100 ezernek) négyzetméteres terület nem 100 hektár, hanem 10 (tíz) hektár. A témakörnél maradva az álmosszemű Zombor államtitkár úr 90 ezres (!) létszámú építőcsapatot vízionált a kerítéshez (amely esetben egyébként a dolgozók 2 méterenként állhattak volna egyidejüleg a 175 km-es nyomvonal teljes szakaszán). Majd kiderült - természetesen -, hogy két nullát tévedett, 900 fős lesz az építő csapat. Bizony láthatjuk, nemcsak a százalékszámítás nehéz tudomány, hanem például a 10-zel, 100-zal való szorzás is. Javaslom, hogy a fenti tananyagot tartalmazó számtankönyvet kérje el a miniszter és az államtitkár úr a főnökétől, ha majd ő már áttanulmányozta és megértette. A későbbiekben fel lehetne ajánlani a tankönyvet valamelyik általános iskolának.