Ide költözik a Budapest Környéki Törvényszék

A Budapest Környéki Törvényszéket a XIV. kerületben, a Hungária körút 179-187. szám alatt található M3 Business Center irodaházban helyezik el, ehhez 8,08 milliárd forintot csoportosítanak át az idei költségvetésben - az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlöny pénteki számában jelent meg.

A határozat felkéri a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. útján intézkedjen az ingatlan állami tulajdonjogának megszerzéséről és a bírósági funkciónak megfelelő átalakításáról, továbbá intézkedjen arról, hogy az ingatlant a Budapest Környéki Törvényszéknek adják vagyonkezelésbe. 

A nemzeti fejlesztési miniszternek egyúttal intézkednie kell arról is, hogy szüntessék meg az Országos Bírósági Hivatalnak a VII. kerületi Városligeti fasor 9-13. szám alatt található ingatlanon fennálló vagyonkezelői jogát. Eredetileg a volt BM-kórház helyszínén, a Városligeti fasorban lévő ingatlanon alakították volna ki a Budapest Környéki Törvényszék új székházát. Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnöke 2013 októberében jelentette be, hogy a Budapest Környéki Törvényszék néhány éven belül új, korszerű épületkomplexumba költözik, a 15 milliárd forintból felújítandó épület 2016 második felére készül el. Az egykori BM-kórház egy 2012-es kormányhatározat alapján került az OBH vagyonkezelésébe.

Szerző

Szikrázó napsütés, őszi meleg a hétvégén

Publikálás dátuma
2015.10.30. 21:05
Illusztráció: Thinkstock
Szombaton a hajnali pára- és ködfoltok feloszlását követően alapvetően napos időre van kilátás, helyenként lehet változóan felhős az ég. Baranyában megélénkül a keleti-délkeleti szél, máshol gyenge, mérsékelt marad a légmozgás. Hajnalban -2, +5, délután 12-16 fok várható. Nem várható fronthatás.

Vasárnap hajnalban is több helyen kialakulhat pára, köd, és hazánk jelentős részén megjelennek a fagyok. Délutánra a napos időben 11 és 15 fok közé melegszik a levegő. Sopron környékén és Baranyában továbbra is lehet egy-egy élénk széllökés. 

Hétfőn napközben helyenként már tartósabban megmaradhat a köd, illetve alacsony szintű rétegfelhőzetté alakulhat. Ezeken a területeken hidegebb lesz, a napos tájakon 11-15 fokra van kilátás. Reggel ismét többfelé fog fagyni.

Keddtől egyre többfelé napközben is tartósan megmaradhat a hajnalra képződő köd, illetve az ennek megemelkedéséből kialakuló alacsony szintű rétegfelhőzet. Éjjelente több helyen fagyhat, napközben a napos tájakon ugyanakkor 13-14 fokot is mérhetünk.

Szerző
Témák
időjárás

Orbán célt ért - Legalizálták a veszélyes közút-típust

Publikálás dátuma
2015.10.30. 20:46
Vajon mennyire lesznek biztonságosak az Orbán által beharangozott csodautak? Illusztráció: Thinkstock
A kormány határozatot hozott a "gyorsút" gyorsforgalmiút-kategória bevezetéséről - az erről szóló kormányhatározatot a Magyar Közlöny pénteki számában tették közzé.

A határozat leszögezi: a kormány egyetért az új gyorsforgalmiút-kategória bevezetésének szükségességével, a kitűzött közútfejlesztési célok elérése érdekében. Ennek alapján a nemzeti fejlesztési miniszternek - az érintett miniszterek bevonásával - gondoskodnia kell az új gyorsforgalmiút-kategóriára vonatkozó jogszabályi és műszaki környezet kialakításáról.

A határozat szükségesnek tartja viszont, hogy például a "gyorsút" mellett is megépüljön a vadvédelmi kerítés; a "gyorsút" megépítésekor a szintbeli kereszteződések között a legkisebb távolság 15 kilométer lehet; a szintbeli kereszteződésekben pedig a jelzőlámpás forgalomszabályozás az elsődleges.

A "gyorsút" tervezésekor a terveket úgy kell elkészíteni, hogy a "gyorsutat" magasabb gyorsforgalmiút-kategóriára - autóúttá, autópályává - lehessen fejleszteni.  Felkéri a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vizsgálja meg, a gyorsforgalmiút-fejlesztéseknél mely esetekben alkalmazható az új úttípus. Ott, ahol erre lehetőség van, az előkészítést haladéktalanul kezdjék meg. A jogszabályi és a műszaki környezet módosulását követően pedig az új gyorsforgalmiút-kategóriának megfelelő, meglévő úthálózati elemeket sorolják át ebbe a kategóriába.

A Népszava szeptember közepén számolt be arról, hogy bár még egyetlen méter sem épült meg belőle, de máris heves vitákat váltott ki a miniszterelnöki ígéretekből született ötlet, az akkor még nem létező új közút-típus: a gyorsút. 

A hvg.hu birtokába került előkészítő dokumentumból kiderült, hogy jelentősen nőhet a balesetek száma, legalábbis az olyan szakaszokon, ahol autópályák folytatásaként épülne meg a vadonatúj úttípus, és így váratlanul szintbeni kereszteződések jelennének meg. A tervek pedig ezt vetítik előre, hiszen a Tasó László államtitkár által nemrég beharangozott gyorsutak nagyrészt autópályákkal kötnék össze a megyei jogú városokat, illetve a határokat. 

A forgalombiztonsági kockázatra és a nagy forgalomra való tekintettel nem javasolták a gyorsutat például a Csorna–Sopron– országhatár, a Bóly–országhatár vagy az M0-ás–Abony közötti szakaszon, ide inkább biztonságosabb autóutat vagy autópályát terveznek. 

Nem menekül meg viszont a gyorsút építésétől például az M7-es és Kaposvár vagy az M1-es és Pápa közötti szakasz. Ott is gyorsút lesz, ahol az előterjesztők szerint van ugyan kockázat, de alacsony az előrejelzett forgalom. Így Vásárosnamény és Záhony, valamint Vásárosnamény és Beregdaróc között; az ukrán oldalon ugyanis nem tervezik az építkezés folytatását.

A szakmai javaslat eredetileg az volt, hogy nevezzék „kiemelt főútnak”az új teremtményt, ám ezt elvetették, mert „a miniszterelnöki ígéretek gyorsforgalmi utakról szóltak”. Orbán Viktor vidéki körútján korábban valóban azt lengette be, hogy a megyei jogú városokat bekötik a gyorsforgalmiút-hálózatba. Most ezt kockázatos kompromisszummal valósítanák meg - írta korábban a lap.

Szerző