Körmend;építkezés;kerékpárút;burkolat;

Az önkormányzat szerint ez így rendben van FORRÁS: FACEBOOK

- Hullámzó bicikliút Körmenden

A fejlesztés után hepehupás bicikliúton tekerhetnek a körmendiek. A város vezetése több száz millió forintot költött ugyan a felújításra, látszólag mégsem sikerült minden problémát elsimítaniuk. Azt mondják, az érintett 200-300 méteres szakasszal semmi probléma nincsen, a ,,hullámzás" ellenére, már nyugat-európai minőségben tudják megközelíteni a kerékpárosok a városrészt.

Egy kép járta be a hazai sajtó nagy részét nemrég, amely a Körmend városában megépült bicikliutat ábrázolja. Ezen jól látszik, hogy a települést immáron Horvátnádaljával összekötő út Rákóczi utcai szakaszán az építkezés során meredek lejtők alakultak ki, amiket a sárga útburkolati jelek még hangsúlyosabbá tettek. A felújítással így a helyi önkormányzat inkább egy hullámvasutat, mintsem valódi kerékpárutat építtetett. A helyiek véleménye megoszlik az ügyben, van aki Magyarország első aszfaltozott BMX-pályájáról beszél, de van, aki javasolta a város vezetésének, hogy a szakaszt illesszék be a helyi turistalátványosságok sorába - írja a vaol.hu.

Az önkormányzat a problémáról teljesen máshogy vélekedik. Közleményük szerint ugyanis sajnálatra méltó, hogy a hírek nem az újabb, több száz milliós beruházás megvalósulásáról szólnak, hanem inkább fejlesztésük negatívumainak kiemeléséről. Szerintük ugyanis a megépült bicikliúttal semmi gond nincsen, melynek indoklásaként közölték: ,,a belterületi rész egy rövid szakaszán kapubejárók lettek kialakítva. A lakóingatlanok és a 8-as főút közötti szintbeli különbségek miatt egyedül a tervezett és az ezek alapján kivitelezett megoldás jöhetett szóba. A másik megoldás, a szintkülönbség „eltüntetése” több milliárdos plusz költséget jelentett volna.

Erre pedig sem lehetősége, sem pedig anyagi forrása nem volt a város vezetésének. Elmondásuk szerint a pálya tervezésénél figyelembe kellett venniük a háztulajdonosok érdekeit és véleményét, így lettek betervezve és megtartva azok a kapukijárók, ami miatt a kerékpárút burkolata "hullámos lett". A nevezett rész - az önkormányzat szerint - pedig mindössze csupán egy 200-300 méteres szakaszt érint, s nem is ez az első eset, hogy ilyen megoldást kellett alkalmazniuk. A vezetés közleménye szerint ez kiválóan szolgálja a célját, s nem történt olyan baleset, ami az út minősége miatt történt volna.

A gyalog- és kerékpárút fejlesztése még októberben - egy sikeres pályázat megnyerése után - kezdődött a településen. A 400 millió forintot felölelő projekttel november végéig kellett végezniük a kivitelezőknek, mellyel a város közlekedésbiztonságát emelték.

Göröngyös kerékpárút Egerben is

A bicikliút kivitelezésével Eger belvárosában is komoly gondok akadtak. A Mátyás király út sarkán ugyanis egyszerűen elfogyott az aszfalt. A sávelválasztó sárga csíkot azonban gondosan oda is felfestették, ahol nincs aszfalt - számolt be az Egri Ügyek. Lajosváros egyes részein pedig az ott lakók attól félnek, hogy a kerékpárút építése után nem tudnak majd behajtani saját udvarukba, ugyanis a kivitelező nem foglalkozott azzal, hogy a kapubejárókat is meg kellene építeni. A kerékpárút nyomvonalának kialakítása után létrejött szintkülönbséget még utólagos betonrámpával vagy bejáróval is nagyon nehéz lesz megoldani, mert a meredekségre átlagosan csak néhány méter hossz jut. Ilyen terepviszonyok miatt az autók eleje vagy esetleg az alja tényleg súrlódhat a beállás során.



Összességében az Állami Számvevőszék (ÁSZ) feljelentése jelzés arra, hogy nagy gáz van a "kamupártok" kampányköltségeinek elszámolása körül, de ez önmagában nem ez fogja megoldani a problémát - hangsúlyozta lapunknak Ligeti Miklós.