A VKSZSZ olyan egységes, EU-s finanszírozási rendszer kidolgozását szorgalmazza a fővárosnál és a kormánynál, amely megfelel a nemzetközi gyakorlatnak, és egyszer s mindenkorra állandósítja, egyértelművé teszi minden közösségi szolgáltatást végző cég, így a BKV számára is a meghatározott támogatási mértéket, s a támogatókat is. A fővárosi közösségi közlekedésben a buszjáratok kiszervezése következtében egyre több külsős vállalkozó látja el, ám őket minden évben kiszámíthatóan és megbízhatóan kifizeti a megrendelő, a BKV-t viszont rendre nemfizetéssel, teljesítménycsökkentéssel, elbocsátásokkal járó költségcsökkentéssel riogatja a tulajdonos és a kormány is.
A szakszervezetek olyan rendszer kialakítását követelik, amelyben kivétel nélkül minden közösségi szolgáltató – nemcsak a fővárosban, hanem az országban mindenhol – biztonsággal megkapja a pénzét. Erre egy egységes, a felelősök és megrendelők közös megegyezése alapján lefektetett finanszírozási megállapodás a megoldás. Ehhez egyszer kellene csak tárgyalóasztalhoz ülniük a kormány, a főváros és az önkormányzatok – esetleg egyes nagy munkáltatók – képviselőinek, s megállapodni a hozzájárulási arányokban, amely attól kezdve nem csupán adható, hanem kötelezően jár a közlekedési cégeknek, így a BKV-nak is.
Nemes Gábor szakszervezeti elnök szerint a költségek biztosításába azoknak a városoknak is be kell szállniuk, amelyekbe átnyúlik a szolgáltatás, csak éppen nem fizetnek érte. Az elnök úgy véli, a régiókban sem lehet cél a közösségi közlekedés visszaszorítása, az utazóközönség elvesztése.