Közben az Origo azt írja, hogy azok a kerékpáros fejlesztések Budapesten, amiket a Városházáról kiszivárgott főpolgármesteri utasítás szerint felülvizsgálna vagy megszüntetne a városvezetés, nagyrészt a még a Vitézy Dávid vezette BKK-hoz köthetők.
A 24.hu szerint a - visszafogott stílust egy pillanat alatt magáról lepattintó - polgármester egyenesen kijelentette: Nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből igazgató közgazdász fogja meghatározni egy diszkógömbös, Tütü nevű night klubból, mi legyen a budapesti közlekedésfejlesztéssel.
Tarlós István pénteki sajtótájékoztatón ezt arra reagálva közölte, hogy, ahogy a saját Facebook-oldalán írta - a VS.hu szerint - “a holland nagykövet és a BKK volt vezérigazgatója a magyar Liberális Párt székházában működő, diszkógömbös Tütü Night Clubban együtt kiértékelték a magyar főváros közlekedésének irányát”.
A volt BKK-vezér erre reagálva azt írta HVG-nek: „Nem zavar a főpolgármester tütüzése, vagdalkozása, amíg ez azt jelenti, hogy a retrográd közlekedési tervekből kihátrál és nem építi le az elmúlt évek közlekedésfejlesztési eredményeit a kerékpáros közlekedésben és a tőmegközlekedésben. Azt gondolom, hogy a kerékpáros közlekedést fejleszteni szükséges. A jó infrastruktúra biztonságosabb közlekedést és a több szabálykövető kerékpárost hoz. Ahol ilyen beavatkozás történt, ez mar bebizonyosodott, hiba lenne ezekben visszalépni.”
Tarlós az Index szerint azt is elmondta, hogy Vitézyt nem ő akarta kinevezni a BKK élére, és nem is ő akarta elküldeni onnan, sőt azt ő kérte, hogy mindenképp kapjon állást.
MTI tudósítás: A főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: kompakt rendszerként kezeli a fővárosi közlekedést, amelynek az alakításában nem lehet a kerékpározás az egyetlen igazodási pont. Tarlós István úgy fogalmazott, hogy a kerékpáros keménymag a városházáról kilopott munkaközi dokumentummal próbálja félrevezetni a szelíd kerékpárosokat. A főváros elsősorban a kerékpárúttal párhuzamosan futó buszsávokban biciklizés és az egyirányú utcákba szemből behajtás tapasztalatait akarja kiértékelni, amihez kikérik a baleseti statisztikákat is.
A főváros elsősorban a kerékpárúttal párhuzamosan futó buszsávokban biciklizés és az egyirányú utcákba szemből behajtás tapasztalatait akarja kiértékelni, amihez kikérik a baleseti statisztikákat is. A főpolgármester kiemelte, 2010 és 2015 között 37 kerékpáros fejlesztést valósítottak meg, amelyekben a BKK-nak nem a tervezés, illetve a döntéshozatal, hanem kizárólag a lebonyolítás volt a feladata, 2016 és 2019 között pedig további 29 fejlesztési programot hajtanak végre. A várható fejlesztésekre több új kerékpárút mellett példaként említette a MOL Bubi közbringarendszer harmadik ütemének megvalósítását, amelyben 120 új gyűjtőállomást alakítanak ki és 1200 új kerékpárt tesznek elérhetővé.
A főpolgármester kérdésekre válaszolva baromságnak nevezte, hogy idegesítenék a kerékpárosok, majd hozzátette, kizárólag azok az "ésszerűtlenül és provokatívan" közlekedő biciklisták zavarják, akik a "gyorsítósávban" szándékosan feltartják az autósokat. Megjegyezte, 1960-ban kapta az első kerékpárját és fiatalkorában sokat biciklizett százhalombattai munkahelyén.
Kitért arra is, hogy a kerékpárosok által többször hivatkozott legrövidebb út elvének érvényesítését sem tartja mindent felülíró szempontnak, hiszen szerinte még a repülőgépek sem az elképzelhető legrövidebb útvonalon közlekednek. Tarlós István tájékoztatása szerint a budapesti kerékpározás feltételrendszerét a fővárosi vezetői értekezlet újra megtárgyalja, végleges döntés pedig a város közlekedési fejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-terv éppen zajló felülvizsgálatának végén várható.