Tarlós István;bicikli;

FOTÓ: Molnár Ádám/Népszava

- Tarlós és a biciklisek - Újabb fejlesztéseket ígértek

Mintegy harminc kerékpárosfejlesztést bonyolítanak le 2020-ig Budapesten, a rendszert áttekintik, ami nem jelenti azt, hogy a kerékpáros közlekedést vissza akarnák fejleszteni - mondta Tarlós István főpolgármester a Karc FM csütörtöki Spájz című műsorában.

A fővárosban az utóbbi öt évben mintegy negyven kerékpárosfejlesztést valósítottak meg, ezt a programot folytatják, és a következő években még 29-et bonyolítanak le - közölte Tarlós István, hozzátéve: szó sincs arról, hogy itt bárki visszafejlesztésről akarna gondolkodni. Mint elmondta, szerdán "jó szellemű" megbeszélését folytattak a kerékpárosok küldöttségével, és meg is hívta őket a következő szakmai egyeztetésre. "Mi jóindulattal és tárgyilagosan állunk a kérdéshez az arányosság és a biztonságra törekvés szándékával" - fogalmazott Tarlós István. Hozzátette, a rendszert felülvizsgálják, áttekintik, hogy öt év alatt hova jutott el a fővárosi kerékpáros közlekedés helyzete.

A biciklisek körüli botrány a múlt heti Budapest Infón kezdődött, amikor is a főpolgármester azzal hordta le Vitézy Dávidot, miszerint "nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből igazgató közgazdász fogja meghatározni minden felelősség nélkül a diszkógömbös, Tütü nevű nightklubból Budapest közlekedésfejlesztését".

Tarlós arról is beszélt, hogy a kerékpárosügyben több történt, mint kiszivárogtatás, a Városházáról - már nem először - munkaközi anyagokat lopnak ki és értelmeznek át, heccelve a közvéleményt. "Megnyugtatnám a szelíd, nem agresszív és nem ultraliberális kerékpárosokat, hogy a fejlesztések folytatódnak, de a kerékpárosok érdeke is, hogy legyen egy minimális rend" - jelentette ki. A főpolgármester nem támogatja azt a törekvést, hogy ne minősüljön szabálysértésnek, ha a kerékpárosok áthajtanak a piroson. Az egyirányú utcák szembe forgalmú kerékpározhatóságával kapcsolatban úgy fogalmazott: nem érti, miért volna Isten ellen való vétek azt áttekinteni, hiszen bármilyen járművel szembe haladni a forgalommal nem egészen kézenfekvő. "Azt sem tudom elfogadni, hogy a kerékpárosokra semmilyen szabály ne vonatkozzon" - jegyezte meg Tarlós a múlt pénteki sajtótájékoztatóján.

A kormánynak 4 milliárd forintért készített Századvég-elemzésekben bár gondoltak figyeltek arra, hogy ne keveredhessenek plágiumbotrányba, azért a 28 ezer oldalas dokumentumcsomagban vannak gyanús elemek. A VS szúrta ki, hogy a kormányközeli cég előszeretettel használta a Wikipédiát, vagy egyszerűen csak az Internet címszót, mint forrást, és jó pár szöveg erősen hasonlított más tanulmányok mondataira.