Új tulajdonoshoz kerülhet a GfK piackutató társaság

Új tulajdonoshoz kerülhet a világ egyik legnagyobb piackutató társasága, a német GfK - írta csütörtökön a WirtschaftsWoche című német gazdasági hetilap.

A több mint 100 országban tevékenykedő vállalkozás többségi tulajdonosa, a GfK német nonprofit piackutatási egyesület (GfK Verein) a beszámoló szerint mérlegeli, hogy értékesítse 56,5 százalékos tulajdonrészét, vagy fúzió révén próbálja biztosítani a veszteséges cég jövőjét. A WirtschaftsWoche szerint több versenytárs, köztük az amerikai Nielsen csoport és a brit Kantar is szóba jöhet új többségi tulajdonosként, és pénzügyi befektetők is vizsgálják a GfK felvásárlásának lehetőségét.

A világszerte mintegy 13 ezer embert foglalkoztató cég a Wirtschaftswoche összeállítása szerint főleg azért maradt le az utóbbi években a versenytársak mögött, mert a GfK Verein elzárkózott a terjeszkedéstől, például megakadályozta, hogy a társaság egyesüljön a TNS brit piackutató céggel. Helyzetét tovább rontja, hogy ügyfelei az internet és a digitalizáció révén egyre könnyebben hozzá tudnak jutni olyan adatokhoz, amelyeket a GfK költséges piackutatási módszerekkel állít elő.

A társaság az idei második negyedévben 361,2 millió euró bevételt ért el, ami 6,1 százalékos csökkenés éves szinten, és az egy évvel korábbi 19,7 millió eurós üzemi eredmény után 148,3 millió eurós veszteséget szenvedett el, főleg értékcsökkenési leírások miatt.

Szerző

Izzadásgátló miatt bírságolt a GHV

Publikálás dátuma
2016.08.25. 15:16
Illusztráció. Fotó: Népszava
Jogsértő összehasonlító reklámja miatt 30 millió forintra bírságolta az Unilever Magyarország Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a hatóság.

A tájékoztatás szerint a 2015. február és június között, a televízióban és a mozikban vetített Unilever reklámfilmek ellenőrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellőzve hasonlították össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black&White izzadásgátló dezodorok hatékonyságát a sárga foltok elleni védelemben.

A GVH megállapította: az Unilever ugyan rendelkezett olyan műszaki jelentéssel a reklám közzétételekor, amely alátámasztja, hogy a Rexona Invisible Black+White izzadásgátló sárga foltok elleni védelme hatékonyabb, mint a Nivea Invisible for Black&White-é, azonban az Unilever a Rexona Invisible Black+White dezodort mint termékcsaládot népszerűsítette, és a termékcsalád más termékei - a golyós dezodor és a stift - esetében ez az összehasonlítás jogszerűtlen volt.

A bírság kiszabásakor súlyosbító körülmény volt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, és a fogyasztók széles körét érte el. Továbbá az is, hogy a Rexona termékcsaládon belül a roll-on és a stift termékek együttes aránya jelentős, és e termékek értékesítése megugrott a reklámok közzétételének idején.

A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy az Unilever felhagyott a kereskedelmi gyakorlattal a versenyfelügyeleti eljárás megindításával, a reklám kialakításánál igyekezett megfelelni a magyar esetjogi elvárásoknak figyelemmel az európai reklámozási gyakorlatra, illetve bizonyos termékek esetében a reklámot a kutatás alátámasztotta.

Szerző

Ki tanulhat tovább?

Ma végleg eldől, hogy kik azok, akik szeptembertől megkezdhetik tanulmányaikat a felsőoktatásban. Júliusban 75 ezer jelentkező már megnyugodhatott, hiszen sikeresen felvételt nyertek a kiszemelt intézménybe. Hozzájuk csatlakozhat az a további 7-9000 diák, akik a pótfelvételi eljárás során kaptak lehetőséget a továbbtanulásra. 

Akiknek azonban a második körben sem jött össze a felvételi, számos lehetőség közül választhatnak, hogy hasznosan töltsék el az előttük álló egy évet, amíg újra jelentkezhetnek. Ha OKJ-s képzés mellett döntenek, elsajátíthatnak egy szakmát, és akár a következő évi felvételihez szükséges többletpontszámot is megszerezhetik.

Összesen 111 ezren adták be jelentkezésüket februárban egyetemre vagy főiskolára. Azok, akiknek nem sikerült elsőre a felvételi, augusztus 7-ig jelentkezhettek a pótfelvételi során meghirdetett szakokra. Számukra ma dől el, hogy szeptemberben ők is egyetemisták vagy főiskolások lesznek-e.

A gazdasági szakok évek óta vezetik a népszerűségi listát a felvételizők körében, hiszen rendkívül jó esélyekkel indulnak a munkaerőpiacon azok, akik ilyen irányú végzettséggel rendelkeznek. Kiss János Tamás, a Perfekt Zrt. oktatási szakértője szerint sokan vannak, akik gazdasági irányba szeretnének orientálódni, viszont a sokszoros túljelentkezés miatt nem sikerül bekerülniük a vágyott szakra. Előttük is számos tanulási lehetőség áll azonban nyitva, hogy a gazdasági, pénzügyi szférában tudjanak elhelyezkedni.

A szakértő szerint egyre többen ismerik fel az OKJ-s képzésekben rejlő lehetőségeket, hiszen segítségükkel rövid idő alatt, rugalmas időbeosztásban lehet jó kereseti lehetőséget kínáló szakmákat elsajátítani. Ha valaki például a könyvelői pálya iránt érdeklődik, többféle képzés közül választhat a vállalkozási mérlegképes könyvelőtől egészen az IFRS mérlegképes könyvelő képzésig, amellyel nemzetközi cégek könyveléséhez szükséges szakképesítést szerezhet. Az OKJ-s vizsga után egy ráépülő továbbképzéssel, valamint az IFRS Klub tagsággal kombinálva folyamatosan fejleszthetik tudásukat a jelentkezők.

A hallgatók már tanulmányaik során csatlakozhatnak az IFRS Klub-hoz, így évente négyszer vehetnek részt a szakma neves képviselőinek előadásain, és évi négy elektronikus magazinhoz is hozzájuthatnak, amelyek segítségével szélesíthetik szakmai rálátásukat, és folyamatosan naprakész információkkal gazdagodhatnak. Így a következő felvételi ciklusra akár már kész könyvelői tudással, tapasztalattal, és nem utolsósorban plusz pontokkal felvértezve jelentkezhetnek a felsőoktatásba, amennyiben úgy döntenek, hogy a munkaerőpiac helyett az iskolapadot célozzák meg.

Szerző