Az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda, az FBI a tragédia után kikérdezte Lubitz egykori oktatóit, az arizonai pilótaiskolában készült interjúkat a német ügyészség nemrégiben adta ki az áldozatok hozzátartozóit a kártérítési perben képviselő ügyvédeknek.
Lubitz, a Lufthansa légitársaság alkalmazottjaként Arizonában tette le a pilótavizsgát, s már akkor voltak figyelmeztető jelek, amelyeknek azonban instruktorai nem tulajdonítottak különösebb jelentőséget.
Matthias Kippenberg, az arizonai pilótaiskola igazgatója az FBI-nak elmondta, hogy Lubitz összesen 67 gyakorlórepülésen vett részt, a tanfolyam végén az öt ellenőrző repülés közül egyet nem teljesített. Az oktatók nem láttak különösebb problémát, más diákoknak is engedélyezik, hogy megismételjék a tesztet.
A német fiatalember 2009 szeptemberében kezdte volna meg tanulmányait, de végül több mint egy év késéssel érkezett meg Arizonába. A pilótaiskola oktatói nem tudták, ahogy a Germanwingsnél a főnökei sem, hogy súlyos depresszióval küzdött, öngyilkossági hajlamai voltak, ezért halasztotta el az iskolakezdést.
Arról sem értesültek, hogy a depresszió miatt a német hatóságok korábban már kétszer visszautasították orvosi alkalmassági kérelmét.
Az arizonai oktatók elmondták, Lubitznak gondja volt a helyzetfelismeréssel, több műszer figyelésével, a pilótafülkén belüli és a kinti helyzet egyidejű felmérésével. Ezeket a figyelemzavarokat könnyen okozhatták mentális problémái.
Egyik oktatója, Juergen Theerkorn elismerte, hogy Lubizt „nem volt egy ász pilóta”, de végül is megszerezte a kellő pontszámot. Így átengedték a vizsgán, csak a növendékeik 1-2 százaléka nem kapja meg a pilótaengedélyt.