Ebben a témában az alábbi minisztériumi állásfoglalást kapta lapunk: „A jogszabályok értelmében, a MOB-ban elnökségi tagsággal nem bízható meg az, aki állami vezetői tisztséget tölt be. Dr. Szabó Tünde államtitkár esetében a MOB elnökségi tagság azonban az állami vezetői tisztséget megelőzően keletkezett.
Az összeférhetetlenség kiküszöbölése érdekében államtitkár asszony felfüggesztette elnökségi tagságát, az az semmilyen, az elnökségi tagság alapján őt megillető jogot nem gyakorol, így a MOB elnökségének munkájában nem vesz részt, az elnökségi ülésekre pedig legfeljebb tanácskozási joggal lehetne meghívni. A MOB-ra vonatkozó joghatását tekintve tehát a tagság felfüggesztése megfelel a megbízatás megszűnésének.”
A sporttörvény szerint: „A MOB elnökségének tagja nem lehet állami vezető.” A MOB Alapszabályában ez olvasható: „a Magyar Olimpiai Bizottság Elnökségének nem lehet tagja központi közigazgatási szervek, a kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló törvény személyi hatálya alá tartozó állami vezető.”
A jogszabályok nem írnak arról, hogy lenne jelentősége annak, mikor lett elnökségi tag Szabó Tünde, a felfüggesztésre pedig a törvények nem adnak lehetőséget, az államtitkári törvénysértés tehát folytatódik…
A MOB 2024-es budapesti nyári olimpiai és paralimpiai pályázatát illető szerepéről ezt írta a Sportállamtitkárság: „A Budapest 2024 Zrt-t a MOB Budapest Főváros Önkormányzatával közösen hozta létre, abból a célból, hogy a 2024-es budapesti olimpiarendezési pályázattal kapcsolatos feladatokat kezelje, és a pályázatot sikerre vigye. A Budapest 2024 Zrt. fő tevékenységi körébe a pályázathoz kapcsolódó szervezési, tervezési és egyéb operatív feladatok, valamint az olimpia megrendezését népszerűsítő hazai és nemzetközi kommunikációs kampány lebonyolítása tartoznak.
A Budapest 2024 Zrt. és a MOB több szinten együttműködnek a Budapesti Olimpiai pályázat sikere érdekében. A sporttörvény módosítása a két szervezet közös munkáját egyáltalán nem érinti, hiszen a MOB szakmai munkája - az olimpiai mozgalommal összefüggő alapfeladatokra, a törvényben meghatározott további sportszakmai feladatokra, sportszakmai javaslattételre, szakmai koncepciók megalkotására, valamint az azokban való közreműködésre irányul.”