Felbomlik a Tótka, Molnár kajakpáros

A jövőben külön versenyez a Tótka Sándor, Molnár Péter világbajnok, olimpiai negyedik helyezett kajakpáros.

A magyar szövetség (MKKSZ) honlapjának csütörtöki beszámolója szerint a duó azért döntött így, mert a férfi K-2 200 méter a nemzetközi szövetség (ICF) döntése értelmében kikerült az olimpiai programból.

A 30 éves Molnár a továbbiakban is a sprinttávnál marad, a 23 éves Tótka viszont áttér az 1000 méterre, mivel ott három számban is rendeznek versenyt 2020-ban, Tokióban. Mindez azt jelenti, hogy Tótka a jövőben többek között az olimpiai bajnok Dombi Rudolffal készülhet egy csapatban.

Mindkét sportoló edzője továbbra is Hüvös Viktor marad.

Szerző

Péntekre várható a Fitch Ratings döntése Magyarországról

Pénteken vizsgálja a magyar államadós-minősítést a Fitch Ratings, és ezzel befejeződik a magyar szuverén osztályzat idei hitelminősítői felülvizsgálati programja.

A Fitch jelenleg stabil kilátású "BBB mínusz" osztályzattal tartja nyilván Magyarországot. Ez az államadós-minősítés a befektetési ajánlású kategória alapszintje. A kialakult gyakorlatnak megfelelően a Fitch várhatóan az európai és az amerikai piaci zárások után, péntek éjjel jelenti be döntését Londonban.

A három piacvezető nemzetközi hitelminősítő mindegyike a befektetésre ajánlott sávban tartja nyilván Magyarországot, azonos osztályzattal. A Fitch Ratings már májusban átsorolta a befektetési ajánlású kategóriába a magyar államadósság minősítését, a Standard & Poor's szeptemberben, a Moody's Investors Service két hete emelte vissza ebbe a sávba a magyar besorolást.

A Standard & Poor's és a Fitch korábbi felminősítései nyomán az intézményi befektetők szempontjából Magyarország már a Moody's két héttel ezelőtti hasonló döntése előtt is befektetésre ajánlott szuverén adósnak számított. A nemzetközi gyakorlat alapján ugyanis a befektetési társaságok általában két hitelminősítő osztályzatát veszik figyelembe annak meghatározásához, hogy egy adott szuverén vagy kereskedelmi adós besorolását befektetésre ajánlottnak tekintik-e, vagy sem.

Londoni elemzői vélemények szerint a Fitch Ratings a pénteki felülvizsgálaton valószínűleg nem módosítja a magyar államadós-besorolást. A TD Securities globális befektetési tanácsadó cég londoni részlegének felzárkózó piacokkal foglalkozó elemzői e hétre összeállított előrejelzésükben hangsúlyozták, hogy a Fitch viszonylag nemrég minősítette fel a magyar szuverén osztályzatot, és a ház ennek alapján péntekre nem vár újabb osztályzatmódosítást.

A jelenlegi besorolás változatlanul hagyásának valószínűségére utal az is, hogy a magyar minősítésre - a másik két hitelminősítőhöz hasonlóan - a Fitch stabil kilátást tart érvényben, bár a kilátás módosítása nem előfeltétele az osztályzat megváltoztatásának: a Standard & Poor's a legutóbbi két magyar felminősítést úgy hajtotta végre, hogy előzőleg nem javította stabilról pozitívra az osztályzati kilátást.

Az Európai Unió által a globális pénzügyi válság után életbe léptetett szabályozás alapján - hacsak azonnali minősítési lépést igénylő rendkívüli fejlemény nem történik - a hitelminősítők az általuk előre meghatározott, Brüsszelnek benyújtott időpontokban hajthatnak csak végre adósosztályzati lépéseket EU-tagállamok esetében. A szabályozás azonban arra nem kötelezi a cégeket, hogy a kijelölt napokon ténylegesen módosítsák is a menetrendben sorra kerülő uniós szuverén adósok besorolásait vagy az osztályzatok kilátását.

A Fitch Ratings az idei évre két időpontot tűzött ki a magyar államadós-osztályzat felülvizsgálatára. A cég az előző, május 20-i időpontban emelte a befektetési ajánlású osztályzati sávba Magyarországot, a devizában kibocsátott hosszú lejáratú szuverén magyar adósságállomány osztályzatát az addigi "BB plusz"-ról egy fokozattal "BBB mínusz"-ra javítva.

A Fitch Ratings pénteki felülvizsgálatával befejeződik a magyar államadósság hitelminősítői elbírálásainak idei programja, a három cég vizsgálati menetrendjeiben ugyanis Magyarország az év hátralévő részében már nem szerepel.

Szerző

"Akcióvadászok" a magyar vásárlók

Publikálás dátuma
2016.11.17. 16:13
FOTÓ: Thinkstock
A magyar vásárlók kifejezetten "akcióvadászok", még ha megengedhetik maguknak, akkor is inkább akciós termékeket vesznek; 72 százalékuk már hallott a Black Friday-ről, a fekete péntekről, és egyre többen élnek is a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetén kínált akciókkal -  derül ki a Millward Brown piackutató idei reprezentatív felméréseiből.

A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 25-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők. Magyarországon elsőként az Extreme Digital hirdetett meg Black Friday-t 2014-ben, azóta azonban szinte minden nagyobb üzletlánc megszervezi a saját akciós napját november közepe és vége tájékán, de rengeteg kisebb online és hagyományos üzlet is készül akciókkal.

A műszaki termékeket értékesítő webshop, az Extreme Digital, az előző évhez hasonlóan a nemzetközi dátumnál egy héttel korábban, idén november 18-án akár 50-70 százalékos árengedményt ad majd mintegy 1100 különböző termékre, másfél milliárd forint értékben. A cég az akciós napon mintegy 1,5 millió látogatóra számít. A Fashion Days közép-európai divatportál arról tájékoztatta az MTI-t, hogy idén csaknem 700 ezer divattermék leárazására készül, a tavalyi 250 ezer után. A portál 2015-ös Black Friday értékesítése 40 százalékkal haladta meg az előző évit, és a webshop forgalma tavaly kilencszer nagyobb volt az átlagosnál.

Magyarországon a Fashion Days mobilapplikáción keresztüli rendelések száma évről-évre nő (most már a rendelések 43 százaléka érkezik mobilról). Erre a tendenciára építve idén előbb indul majd a Black Friday az applikációkon, így a webes és a mobilalkalmazásokon keresztüli vásárlás aránya akár meg is fordulhat. A portál közölte azt is, hogy Magyarországon az e-kereskedelmi divatpiac mérete évről évre bővül, 2015-ben az online kiskereskedelemnek 11 százalékát tette ki, megközelítőleg 100 millió eurót. A Millward Brown számításai szerint idén további 15-20 százalékkal emelkedhet ez az arány.

Magyarországon a Fashion Days 4 százalékos piaci részesedése alapján piacvezető a szektorban. A Romániában működő divatwebshopok piaca több mint kétszerese az itthoninak: 24 százalékát teszik ki a teljes online kereskedelemnek. Ennek egyik oka, hogy míg Magyarországon rengeteg divatmárka képviselteti magát offline, addig Romániában sokan csak online tudnak hozzájutni egy-egy nevesebb márkához - írták.

Az Extreme Digital tavaly bruttó 498 millió forintnyi kedvezményt osztott ki a vállalat a vásárlók között, és összesen 80 ezer terméket értékesített. A tavalyi Black Friday-en átlagosan 35-40 ezer forintot költött egy vásárló - közölték. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója az MTI-nek megjegyezte: magyar sajátosság, hogy a vevők az akciós napon hajlandók az eredetileg megvásárolni kívánt terméknél drágábbat is megvenni, ha arra a készülékre nagyobb mértékű kedvezmény van a Black Friday-en, mint az olcsóbbra.

A vállalat egyúttal figyelmeztetett arra, hogy a Kaspersky Lab internetbiztonsági vállalat kutatása szerint a Black Friday-jel kezdődő karácsonyi szezonban 9 százalékkal megnő a felhasználók bankkártya adatainak ellopását célzó adathalász támadások száma is.

A cég az MTI érdeklődésére közölte, hogy a teljes - a hagyományos üzleteket is tartalmazó - kereskedelmi piac forgalmának 4,1 százalékát teszi ki az internetes értékesítés Magyarországon, ami a nyugat-európai országokétól elmarad, a régióban azonban átlagos eredménynek számít. Összességében az online vásárlás hazai népszerűsége és elterjedtsége megfelel az európai átlagnak, egyedül az éves online költésben maradnak el a magyar vásárlók az EU-s átlagtól: az unió tagországaiban élők egy év alatt átlagosan 1540 euró (közel 480 ezer forint) értékben rendeltek online árucikkeket, míg a magyarok átlagos online költése 435 euró (134 ezer forint).

Az idei évre a magyar online piaci értékesítések 15-20 százalékos növekedést prognosztizálja a társaság. Tavaly a hazai e-kereskedelmi piac 16 százalékkal nőtt, az Extreme Digital forgalma 60 százalékkal gyarapodott, ezáltal 30 milliárd forintos árbevételt ért el. Az értékesítés nettó árbevétele 29,349 milliárd forint volt, az adózott eredmény 550 millió forint. Az idei évre nagyjából 10 százalék körüli növekedést vár árbevételben, hasonló eredmény mellett.

Szerző