Előfizetés

Tarsoly Szijjártó ellen vallott - Reagált a KKM

A vízumkiadási szabálytalanságok Szijjártó Péter miniszteri periódusát megelőzően a nagykövetségen történtek, ahogy ezt a 2013-as jelentés feltárta, a szabálytalanságok nem a később létrehozott vízumközpontban történtek - reagált a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) közleményben Tarsoly Csaba nyilatkozatára. A Quaestor-ügy gyanúsítottja a mai bírósági tárgyalásán a moszkvai vízumgyárral kapcsolatban vallott Szijjártó ellen, amikor azt mondta, hogy a külügyminiszter kereste meg őt a vízumkiadás ötletével.

A vízumközpont létrehozásáról kormánydöntés született szintén Szijjártó Péter miniszteri időszakát megelőzően - írják, hozzátéve: a Közösségi Vízumkódex a tagállamok számára lehetővé teszi a külső szolgáltatókkal történő együttműködést a kérelmek átvételét illetően, ez az eljárás könnyítését, gyorsítását teszi lehetővé. Fontos megjegyezni továbbá, hogy nem a vízumközpontban születik döntés a vízum megadásáról, erről mindig a nagykövetség dönt - tették hozzá.

A moszkvai kereskedőház nyitásáról a Quaestorral folytatott - végül sikertelen - tárgyalások során szóba került a kormány azon szándéka is, hogy a világ számos pontjához hasonlóan Moszkvában is kiszervezze a vízumigénylések begyűjtését. A Quaestor tulajdonosa közreműködésével alapított cég erre be is nyújtotta pályázatát, a szerződést azonban - immár Szijjártó minisztersége alatt, 2015 márciusában - a KKM felbontotta és nemzetközi pályázatot hirdetett a funkció ellátására. A külügyminiszter miniszteri időszaka alatt nincsenek visszaélések a vízumokkal kapcsolatban - szögezték le a közleményben.

Lásd még: "Szijjártó úr keresett meg" - Tarsoly vallott a vízumgyárról

100-120 dolgozótól készül megválni a Telenor

 A változó digitális környezetben rugalmas, stabil és költségtudatos szervezetre van szükség, ezért a Telenor Magyarország a szervezet átalakításáról és csoportos, várhatóan 100-120 fős létszámcsökkentésről döntött - közölte a távközlési cég.

A vállalat megerősítette a portfolio.hu információit, és tájékoztatása szerint a megújulásra részben azért van szükség, mert nemcsak a hagyományos telekommunikációs szereplőkkel, hanem a dinamikusan fejlődő, globális, digitális vállalatokkal is meg kell küzdeni. A létszámcsökkentés által hatékonyabb működési struktúra jöhet létre, megőrizve a hosszú távú versenyképességet - válaszolta a Telenor. Arról viszont nem közölt pontos információt a cég, hogy az intézkedések miként befolyásolják az idei pénzügyi eredményeket.

A munkavállalók önkéntes jelentkezéssel is távozhatnak, üres pozíciók is megszűnnek, a leépítés nem érinti viszont az üzletekben, illetve az ügyfélszolgálaton, a közvetlen ügyfélkapcsolattal foglalkozó munkakörökben dolgozókat. Az érintetteket március 14-én értesíti a cég, április 18-án pedig megkapják felmondólevelüket, ezt követően indul a felmondási időszak. A Telenor jelezte, hogy a szervezeti változás előkészületeibe bevonta a munkavállalói érdekképviseletet, velük együttműködve és konzultálva véglegesítik a leépítés menetét és feltételeit.

A távozóknak szánt ajánlat tartalmazza a többi között a munka törvénykönyve által munkáltatói felmondás esetére meghatározott csomagot, extra 2 havi fizetést és az előzetes értesítéstől számított, felmentésből adódó, egyhavi jövedelmet. Emellett a vállalat a volt dolgozóit különféle eszközökkel (mobiltelefon, laptop, mobilinternet) és tanácsadással segíti a munkakeresésben, igény esetén pedig digitális tanulási lehetőség is nyújt - olvasható a válaszban.

100-120 dolgozótól készül megválni a Telenor

 A változó digitális környezetben rugalmas, stabil és költségtudatos szervezetre van szükség, ezért a Telenor Magyarország a szervezet átalakításáról és csoportos, várhatóan 100-120 fős létszámcsökkentésről döntött - közölte a távközlési cég.

A vállalat megerősítette a portfolio.hu információit, és tájékoztatása szerint a megújulásra részben azért van szükség, mert nemcsak a hagyományos telekommunikációs szereplőkkel, hanem a dinamikusan fejlődő, globális, digitális vállalatokkal is meg kell küzdeni. A létszámcsökkentés által hatékonyabb működési struktúra jöhet létre, megőrizve a hosszú távú versenyképességet - válaszolta a Telenor. Arról viszont nem közölt pontos információt a cég, hogy az intézkedések miként befolyásolják az idei pénzügyi eredményeket.

A munkavállalók önkéntes jelentkezéssel is távozhatnak, üres pozíciók is megszűnnek, a leépítés nem érinti viszont az üzletekben, illetve az ügyfélszolgálaton, a közvetlen ügyfélkapcsolattal foglalkozó munkakörökben dolgozókat. Az érintetteket március 14-én értesíti a cég, április 18-án pedig megkapják felmondólevelüket, ezt követően indul a felmondási időszak. A Telenor jelezte, hogy a szervezeti változás előkészületeibe bevonta a munkavállalói érdekképviseletet, velük együttműködve és konzultálva véglegesítik a leépítés menetét és feltételeit.

A távozóknak szánt ajánlat tartalmazza a többi között a munka törvénykönyve által munkáltatói felmondás esetére meghatározott csomagot, extra 2 havi fizetést és az előzetes értesítéstől számított, felmentésből adódó, egyhavi jövedelmet. Emellett a vállalat a volt dolgozóit különféle eszközökkel (mobiltelefon, laptop, mobilinternet) és tanácsadással segíti a munkakeresésben, igény esetén pedig digitális tanulási lehetőség is nyújt - olvasható a válaszban.