DK: brutális méretű az állami vízfej

A Demokratikus Koalíció szerint nincs szükség 56 államtitkárra és 108 helyettes államtitkárra, helyettük inkább egy egészségügyi és egy oktatási minisztert kellene kinevezni.

Oláh Lajos hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján a Magyar Nemzet témában született cikkére hivatkozva "brutális méretű állami vízfejről" beszélt. A független képviselő úgy fogalmazott: miközben Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter bürokráciacsökkentésről "papol", a 2010 előtti kormányokhoz képest duplájára nőtt az államtitkárok és a helyettes államtitkárok száma.

A politikus közölte: a DK az Orbán-kormány bukása után felére csökkenti az államtitkárok és a helyettes államtitkárok számát.

Szerző

Orbán már tudja, kit hagy cserben

Két lengyel jelölt indul az Európai Tanács elnöki posztjáért, ilyen sem volt még az unió történetében. A varsói kormány provokációja Orbán Viktort is döntésre kényszeríti.

A miniszterelnök hétfő délelőtt a parlamenti pártok frakcióvezetőit tájékoztatta a magyar kormány által az EU-csúcson képviselt álláspontról – értesült a hvg.hu,

Lengyelország a teljes konfrontációt felvállalva ellenjelöltet állít az Európai Tanács újraválasztás előtt álló elnökével, Donald Tuskkal szemben, Jacek Saryusz-Wolski személyében.

Orbán helyzete összetett. Tuskkal régi barátság fűzi össze, és pártjaik egyaránt az Európai Parlament néppárti frakciójában ülnek. A magyar kormányfő azonban egy ideje Jaroslaw Kaczynski hatalmon lévő konzervatív pártjával szövetséges, amely most Tusk ellen indít jelöltet. 

Ki mellé áll hát, illetve kit hagy cserben a kormányfő?

Szerző

Busztragédia - Módosíthatják a KRESZ szabályait is

Elindult a kormány internetes társadalmi konzultációja az iskolai kirándulásokra, a gyermekutaztatásra vonatkozó szabályok módosításáról - jelentette be az oktatásért felelős államtitkár.

Palkovics László közölte: a három kérdés a sofőrök egészségi állapotára, a gyermekeket szállító buszok műszaki állapotára és a sofőrök pihenőidejére vonatkozik. Megjegyezte, a kormánynak van tennivalója az iskolai buszos kirándulások biztonságát illetően.

Az első kérdés: "Egyetért-e Ön azzal a felvetéssel, hogy az a sofőr, aki orvosi szakvélemény alapján éjszakai vezetést korlátozó betegségben (pl. alvászavarban) szenved, éjszaka ne vezethessen?" Az államtitkár hozzátette: meg kell vizsgálni azt is, hogy annak a sofőrnek, aki ilyen járművet vezethet, elegendő-e a jelenlegi egészségi állapotvizsgálata, a jelenlegi jogszabályok megfelelően szigorúak-e.

A második kérdés az autóbuszok műszaki állapotára vonatkozik: "Egyetért-e Ön azzal a felvetéssel, hogy szigorítani kell a gyermekeket szállító járművek, iskolabuszok műszaki alkalmassági követelményeit?"

Palkovics László elmondta, a harmadik kérdés az autóbuszok üzemeltetési körülményeivel, a sofőrök pihenőidejével kapcsolatos. Ez úgy szól: "Egyetért-e Ön azzal a felvetéssel, hogy a külföldi többnapos, több országon áthaladó iskolai kirándulások esetében éjszaka 11 óra és hajnali 4 óra között autóbusszal ne lehessen diákokat szállítani?"

Az államtitkár kiemelte, jelenleg is folyik a vonatkozó jogszabályok áttekintése, a társadalmi konzultáció eredményét pedig természetesen figyelembe fogják venni a jogszabályok végleges kialakításakor.

Palkovics László kérdésre válaszolva elmondta, nem az iskolai buszos utazások korlátozása a cél, a kérdések egyértelműen a többnapos, több országon áthaladó kirándulásokra vonatkoznak. Megjegyezte, az iskolák által szervezett sítáborok nem szükségszerűen vannak benne az iskola programjában, de arra fokozottan szeretnének hangsúlyt fektetni, hogy - a várhatóan magasabb költség miatt - ezekre a kirándulásokra több forrás álljon rendelkezésre.

Palkovics László közölte, minden olyan jogszabályt át fognak tekinteni, amely a gyermekek autóbuszos szállítására vonatkozik, és az is elképzelhető, hogy külön jogszabályt alkotnak azokra az esetekre, amelyekben - függetlenül a kirándulás jellegétől - gyermekek szállításáról van szó. Ez akár a KRESZ módosítását is magával vonhatja - tette hozzá az államtitkár.
A kérdőív két hétig érhető el a https://konzultacio.kormany.hu oldalon.

A társadalmi konzultációról a januári veronai buszbaleset után döntöttek, amelyben tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok utaztak.

Szerző