Lex Heineken - Lázárék tárgyalnának a Csíki Sörrel is

Publikálás dátuma
2017.03.24. 13:02
Lénárd András, a Csíki Sör Manufaktúrát üzemeltető Lixid Project Kft. vezetője Lázárral és Simonffy Árpád sörfőző mesterrel sörö
A magyar kormány tárgyalásra biztatja a Heinekent és a Csíki Sör Manufaktúrát a védjegyhasználat vitájában - jelentette ki Lázár János, a miniszterelnökséget vezető miniszter Csíkszentsimonban, az Igazi Csíki Sör gyártelepének meglátogatása után tartott sajtótájékoztatóján pénteken.

A miniszter remélte, hogy egy hónapon belül megnyugtató megállapodás születhet "Dávid és Góliát harcában". Bejelentette azt is, a kormány javasolja az Országgyűlésnek, hogy emeljék meg azt a küszöbértéket, ameddig a manufakturális sörgyárak jövedékiadó-kedvezményt vehetnek igénybe. Jelenleg 8 ezer hektoliteres éves termelésig csak a jövedéki adó 50 százalékát kell megfizetniük Magyarországon, ezt a küszöböt kívánja a kormány 200 ezer hektoliterre emelni - ismertette.

Szerző

Százezrekkel bírságolta a katolikus rádiót az NMHH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa 220 ezer forint bírsággal sújtotta a Magyar Katolikus Rádió Alapítvány üzemeltette Szent István Rádiót, mert a médiaszolgáltató január 2-8. közötti törökszentmiklósi adása közben többek között eltért a hálózatos műsorstruktúrától, négy százalékkal alul teljesítette a szöveg napi saját műsoridőhöz vállalt 60 százalékos arányát - áll az NMHH által eljuttatott közleményben. 

Azt is megállapították, hogy a vizsgált adáshéten nem érték el a magyar zenei művek 70 százalékos közzétételét - az csupán 64 százalék volt -, illetve jogtalanul kapcsolódtak hálózatba a médiaszolgáltató másik adásával. Kitértek arra is: a Helikon Rádió Kft. bírósági felülvizsgálati kérelmet nyújtott be a médiatanács pályázati nyilvántartásba vételt megtagadó végzéseivel szemben, ezért a testület a Keszthely 99,4 MHz és a Nagykanizsa 95,6 MHz helyi kereskedelmi rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek hasznosítására megindított pályázati eljárásokat a törvény alapján felfüggesztette a bíróság jogerős döntéséig. 

A testület megszüntette az Oroszlányi Televízió TV2-vel szemben indított jogvitás eljárását, mert a műsorterjesztő televízió az általános szerződési feltételeket is magában foglaló műsorterjesztési szerződés létrehozását kérte a médiatanácstól, de miután az Oroszlányi Televízió a tisztességtelen általános szerződési feltételek (ászf) érvénytelenségének megállapítása miatt a bírói testülethez fordult, az ászf polgári bíróság szerinti vizsgálatának jogerős lezárása előtt az ügyet érdemben eldönteni nem lehet. 

A Médiatanács két új, fővárosi vételkörzet kialakítását indította el e heti ülésén meghozott döntésével. Mint írták, a testület - áttekintve a budapesti működő rádióadókat - felkérte az NMHH hivatalát két budapesti telephelyű rádiós műsorszolgáltatási lehetőség frekvenciatervének kidolgozására. 

A frekvenciatervezés időkerete három hónap, célja, hogy a két médiaszolgáltatási lehetőséget a lehető legjobb minőséggel és legnagyobb egybefüggő vételkörzettel alakítsák ki - jelezték. Az elkészült frekvenciatervet a hatóság honlapján társadalmi egyeztetésre 15 napra közzéteszi - így az bárki számára olvasható és véleményezhető -, és még további 5 napig írásban észrevétel tehető - áll a közleményben, amely megemlíti, hogy a médiatanács a közzététel utolsó napjától számított 45 napon belül dönt a frekvenciaterv jóváhagyásáról és a pályázati felhívás tervezetének előkészítéséről.

Szerző

Olimpiai költések - Százmilliók mentek el a kormány holdudvarába

Publikálás dátuma
2017.03.24. 10:48
Elől a NOlimpia, háttérben a kormány olimpiai pályázatról szóló plakátja, FOTÓ: Molnár Ádám/Népszava
A Momentum mozgalom kikérte a Budapest 2024 Nonprofit Zrt.-től, hogy mennyit költöttek el eddig az időközben visszavont budapesti olimpiai pályázatra. A reggel közzétett listában szemezgetve meglehetősen érdekes tételeket találtak. Összesen 17 milliárdos összegről szóltak a hírek, de ez az összeg biztos magasabb, mert nem fedezi az alkalmazottak bérét és a minisztériumoknak kiszervezett országimázs-kampányok - írták, hozzátéve, hogy a fel nem tüntetett költések miatt a mozgalom beperelte a Budapest 2024 Zrt.-t.

A kormányközeli Századvégtől három és fél millió forintért vásároltak a "Nemzeti Érdek" című folyóiratból, illetve további egy milliót fizettek az olimpiával kapcsolatos PR-cikk megjelentetésére. 

A Rogán Antal szomszédjaként elhíresült Csetényi Csaba cége, a Network 360 kft.  123 millió forinttért vállalta, hogy nyolc helyszínen "sportolók bevonásával biztosítja különböző sportágak kipróbálását". Szintén a Network 360 Kft. 61 millió forintot kapott tíz, olimpiát népszerűsítő rövidfilm elkészítésére.

 A 24.hu összesítése szerint 680 millió forintot adott ki a Budapest 2024 Nonprofit Kft. különféle, olimpiát népszerűsítő filmekre.

A kormánnyal jó kapcsolatot ápoló Kód Piac-, Vélemény-, és Médiakutató Kft. 2,4 millió forintot kapott közvéleménykutatás elvégzésére. Az Akvárium Gasztro Kft. 9 millió forintot kapott a "Foci EB Szurkolói terasz" sportrendezvény előkészítésére és lebonyolítására. A Desing Terminál 18 millió forintot kapott "vezetői tanácsadásért".

Emellett a Momentum szerint feltűnő, hogy a Nonprofit Kft. kiállítást rendezett a Millenárisban 3600 forintos jegyárral, 33 millióért, "sajtóajándékokat" rendelt meg  53 millióért és 11 millióért lízingelt Porsche autókat havi 1,1 millióért.

A Momentum Mozgalom közleményében emlékeztet, hogy még 2017. február 13-án kérték ki a Budapest 2024 Zrt. szerződéseit, hogy megtudhassák, mennyi pénzt költött el feleslegesen az olimpiai pályázatra a kormány. A fent említett költések miatt a Momentum Mozgalom nevében Kádár Barnabás 2017. március 23-án bírósági keresetet nyújtott be a Budapest 2024 Zrt. ellen, mert a közérdekű adatigénylésre válaszul kapott adatokban csak a tételek címei szerepelnek, és a lista vélhetően hiányos - írták.

Szerző