Habonyközeli cégekhez került 11 milliárdnyi "plakátpénz"

Publikálás dátuma
2017.05.11 21:30
Gyűlöletkeltő kormányplakátok tömkelege a Soroksári úton FOTÓ: Molnár Ádám
Összesen csaknem 11 milliárd forint értékű szerződést között az elmúlt néhány hónapban a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda „Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos kommunikációs feladatok ellátása” – derül ki a minisztériumnak a kormány oldalán közzétett adataiból. 

A tárca körüli viszonyokat ismerők azt állítják, hogy az eredmény egyáltalán nem meglepő. Megközelítően 10 milliárdra a Balásy Gyula vezette New Land Media Reklám Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. szerződött, míg a fennmaradó tételt a Csetényi Csaba által irányított Network 360 Reklámügynökség Kft. és Affiliate Network Kft. konzorcium vitte el. A piacon az utóbbi cégeket nyíltan Habony Árpádhoz közelinek tartják.

Szerény összegűnek semmiképpen sem mondható szerződéseket kötött a Rogán Antal által irányított Miniszterelnöki Kabinetiroda (MK) az elmúlt év végén és az idei év elején „Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos kommunikációs feladatok ellátása” kampányra. Nincs részletezve, de aligha kétséges a kontraktusok az utóbbi hónapokban a kormány által indított óriáskampány-sorozatról szólnak, amelyek a jelek szerint év végig kitartanak.

A kormany.hu-n az MK tette közzé a szerződéseiről szóló dokumentumokat, amelyekből kiderül, hogy a Balásy Gyula vezette New Land Media Reklám Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. egyrészt egy 7,8 milliárd forintos bizniszt nyert el az említett célokra, amely megállapodás idén február 15-től, december 5-ig tart. Ám ezzel nem ért véget a történet. Ezenfelül ugyanis hasonló „szolgáltatásra” egy 1,9 milliárd forintos üzletet is nyélbe ütöttek a január 4. és december 5. közötti napokra. Még ezzel sem ért véget a New Land jó szériája. „Komplex stratégiai kommunikációs feladatok ellátása” címen, ugyanis egy 85 millió forintos szerződést is sikerült tető alá hozni.

A New Land mellett a Csetényi Csaba által irányított Network 360 Reklámügynökség Kft. és Affiliate Network Kft. kettős is egy komoly szerződéssel lett gazdagabb. Ugyancsak „Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos kommunikációs feladatokra" ez a konzorcium is elnyert – 2016. november 29. és idén augusztus 10. közötti hetekre - egy 1,14 milliárdos megállapodást.

Mint ismert korábban Balásy cége alakíthatta ki a Magyar Nemzeti Bank bankjegycsere programjának kampányát, amelyhez kapcsolódott egy pénzügyi tudatosságot erősítő program is. Balásy Gyula vállalata egyébként részt vett a 2015-ös "Ha Magyarországra jössz..." szlogenű kampányban is. A piacon nyíltan arról beszélnek, hogy a Network 360 Reklámügynökség Kft. és Affiliate Network Kft. csoport Habony Árpád, miniszterelnöki főtanácsadóhoz köthető. Ugyanez igaz Csetényi Csabára is, aki amúgy Rogán Antal miniszter pasaparki szomszédja. 

Nagy leépítésre készülhetnek a Daimlernél

Publikálás dátuma
2019.04.20 18:32

Fotó: AFP/ THOMAS KIENZLE
A döntés a teljes munkaerőnek durván 3 százalékát érintheti.
A német Manager Magazin értesülései szerint mintegy 10 ezer munkahely megszüntetésére készülnek a Daimlernél annak érdekében, hogy jelentősen csökkenthessék a költségeket a következő években. Vagyis az állítólagos leépítés a teljes munkaerőnek durván 3 százalékát érintheti – vette észre a Portfolio. A Daimler nem kívánta kommentálni a Manager Magazin értesüléseit, amely felhívta a figyelmet arra is, hogy a költségcsökkentési és hatékonyságnövelési lépéseket már az új vezérigazgatónak, Ola Källenius kell levezényelnie, aki a tervek szerint a Daimler éves rendes közgyűlését követően veszi át a cégcsoport irányítását. A Daimler egyébként már februárban, a negyedik negyedéves beszámolójának közzétételét követően jelezte, hogy muszáj lesz csökkenteni a kiadásait. A vállalat üzemi eredménye ugyanis 22 százalékkal csökkent a globális kereskedelmi háború, az új technológiák fejlesztési költségeinek megugrása, valamint az iparágban zajló kedvezőtlen változások hatására. A Manager Magazin emellett azt írta, hogy úgy tudja, Källenius nem fogja megújítani a Daimler és a Renault-Nissan közös projektjeit.

450 milliót kapnak e-autókra karitatív szervezetek

Publikálás dátuma
2019.04.20 11:56
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) 450 millió forinttal támogatja több karitatív szervezet elektromosgépjármű-beszerzését – közölte a tárca.
A pénzt a Karitatív Tanács tagjai – Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület, Magyar Református Szeretetszolgálat Alapítvány, Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, Magyar Vöröskereszt, Baptista Szeretetszolgálat Alapítvány, Katolikus Karitász–Caritas Hungarica – számára biztosítják. Ez szervezetenként 6-6 új elektromos gépkocsi (személyautók, személyszállító kisbuszok és áruszállító gépjárművek) beszerzését teszi lehetővé. Ez számításunk szerint 36 gépjárművet jelent. A támogatásból tehát egy autóra átlag 12,5 millió forint jut. Ez egy alsó-középkategóriás e-autó ára, így drágább járművek fedezése érdekében elvben a legolcsóbbak közül is választaniuk kell. A tárca közleménye megjegyzi: az e-autók üzemeltetési költségei alacsonyabbak a hagyományos üzemanyagúakhoz képest, ami tovább növeli a karitatív tevékenység forrásait. Megjegyzendő: mindenképp üdvös az állam karitatív tevékenysége, de az összeg nagyságrendjében közelíti az összes többi e-autó-vásárlónak szánt állami támogatási keretet. Weingartner Balázs, az ITM fenntarthatóságért felelős államtitkára tavaly októberben jelentette be, hogy a már lekötött 2,4 milliárdos támogatási keretet hatszázmillióval 3 milliárdra emeli. Ebből másfélmillió forinttal járul hozzá az állam minden e-autó vásárlásához. A mostani karitatív támogatást minden bizonnyal az ország úgynevezett szén-dioxid-kóvtabevételeiből biztosítják. Mint azt – az ITM tájékoztatása alapján – korábban kiszámoltuk, a tavaly el nem költött és idén várható kvótabevételek alapján a tárca számára mintegy 60 milliárd forint szabad forrás állhat rendelkezésre szén-dioxid-kibocsátás-csökkentő programok indítására. Ennek ugyanakkor a tárca csak töredékét fordítja országos, mindenki számára nyitott, vissza nem térítendő – például lakásszigetelési – támogatási programokra. Úgyszintén megjegyzendő: elektromos autók használata néhány száz kilométeres hatótávjuk miatt továbbra is elsősorban városon belüli közlekedésre ajánlottak. A töltőtípustól függően néhány tíz pectől több óráig tartó „tankolás” nyilvános állomásokon egyelőre javarészt ingyenes. A töltés normál konnektorból is megoldható: ennek töltési időtartama jellemzően 8-10 óra.
Szerző