Bulvár;GVH;Facebook;Instagram;Kasza Tibor;

2017-05-13 12:27:00

Vizsgálják a magyar celebek Facebook- és Instagram oldalait

A Facebook, az Instagram, a YouTube és más felületek remek lehetőséget jelentenek az oldalaikat profin kezelő, több százezer rajongóval rendelkező hírességeknek. Olyan tömegeket érnek el, mint a legnagyobb televízió- vagy rádiócsatornák, ezáltal megtalálják őket a cégek is, hogy egy-egy poszttal népszerűsítsék termékeiket, amiért természetesen fizetnek. A GVH tiszta feltételeket akar, azt, hogy mindenki betartsa a szabályokat. Ezek közé tartozik például, hogy nincs helye bújtatott reklámnak, egyérteművé kell tenni, ha szponzorált tartalmat posztol a celeb – írja a Blikk. 

Információik szerint több tucat híresség esetében vizsgálódik a versenyhivatal, köztük – úgy tudjuk – az egyik legnépszerűbb Facebook-sztárt, a 906 ezer lájkolóval rendelkező Kasza Tibort (39) is megkeresték.

Kasza a lap előtt nem titkolta, hogy megfordult a GVH-nál, szerinte partneri volt a tárgyalás.

– Bármilyen furcsán is hangzik, én alapvetően örülök, jó dolognak tartom, hogy előtérbe került a közösségi médiás szponzoráció vizsgálata, mert így egységes szabályozás vonatkozik majd minden szereplőre – mondta Kasza. - Nem létezett eddig semmilyen útmutatás arra nézve, hogy hogyan kell eljárnunk a közösségi felületeken, és szerencsésnek tartom, hogy ennek kidolgozásába bevonnak minket is. Teljesen átalakul a médiapiac, ahol ma már a videobloggerek, Instagram-sztárok és Facebook-oldalak hatalmas erőt képviselnek.

A Blikk a GVH sajtóosztályánál érdeklődött, hogy vizsgálat zajlik-e a hazai celebvilágban.  –  A GVH a nemzetközi trendeknek megfelelően kiemelt figyelemmel kíséri a digitális világban, közösségi médiában történő folyamatokat. További információval a GVH az esetleges eljárások lezárását követően tud szolgálni – írta a versenyhivatal.