Orbán regisztrációra buzdít határon túl

Levelet írt Orbán Viktor a kettős állampolgároknak - értesült a 444.hu. A miniszterelnök arra hívta fel a figyelmet, hogy a kettős állampolgárok csak úgy tudnak szavazni a 2018-as országgyűlési választáson, ha regisztrálnak. Orbán azt írta, a következő években Magyarországon "sorsfordító döntéseket kell meghoznunk"

Szerző

Kocsist nem érdeklik az amerikaiak

Hiába tárgyalt volna Kocsis Máté józsefvárosi fideszes polgármesterrel az Auróra utcai szórakozóhely bezáratásával kapcsolatban az Egyesült Államok budapesti nagykövetségének tanácsosa, a VIII. kerületi önkormányzat elutasította a megkeresést. Az Auróra bárhelyiségének bezáratását a jegyző rendelte el, azután, hogy június 9-én rendőrök szállták meg a közösségi házat.

Szerző

Ők csak néhány nyugodt évet szeretnének

Publikálás dátuma
2017.07.19. 07:07

Nő a buszos balesetek száma. Bár a sofőrök ritkábban okoznak bajt, mint az elromlott technika, ha nem lennének agyonhajszoltak, túlterheltek, valószínűleg több közlekedési vészhelyzetet tudnának megoldani. Nem véletlen, hogy a közlekedési szakszervezetek újból harcot kezdtek a korkedvezményes nyugdíj visszaállításáért. Amióta az Orbán-kormány korábbi döntése nyomán 2015 januárjától megszűnt a buszsofőrök lehetősége, hogy az általános nyugdíjkorhatár előtt menjenek nyugdíjba, az őket képviselő érdekvédők tiltakozása nem szűnt meg, sőt most újabb lendületet vett.

A mostani hullám élére a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) állt, amelynek vezetősége első körben a nyilvánosság figyelmét akarja felhívni a több mint tízezer hazai autóbuszvezető egészségi állapotára. A Munkástanácsok Zala Megyei Szövetségéhez tartozó érdekvédők nevében a szövetség megyei elnöke arra emlékeztetett, az utóbbi években elvégzett számtalan egészségügyi vizsgálat egybehangzóan azt állapította meg, a felgyorsult és megnövekedett forgalom, a folyamatos koncentrált figyelem erős pszichikai megterhelést jelent, ami a fizikai nehézségekkel együtt csökkenti a buszsofőrök teljesítőképességét.

Horváth László a Népszavának úgy fogalmazott, a 10 500 hazai autóbuszvezető átlagéletkora 49-50 év, és legalább ezren túllépték a 60 éves kort is. Egészségügyi szakértők szerint nem szerencsés, hogy ennél idősebbeket foglalkoztatnak a menetrend szerinti közlekedésben, hiszen fizikai és mentális értelemben is kopnak a dolgozók a nagy megterhelés miatt, miközben emberéletek és sok tízmilliós járművek vannak rájuk bízva. A szakszervezet üdvözli, hogy elkezdődött az ágazat életpálya-modelljének kidolgozása, de a dolgozók többsége ennek bevezetését elképzelhetetlennek tartja a korkedvezmény valamilyen formájának visszaállítása nélkül.

A kérdés napirenden van a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) egyik bizottságában is, bár a kabinet a biztonság kedvéért előre kijelentette, hogy a korkedvezményes nyugdíj visszaállításába nem egyezik bele. A véleményhez örömmel csatlakoztak a munkaadói szervezetek is. Így aztán valójában nem a nyugdíjrendszer megváltoztatásáról, hanem csak egy egészségügyi ellenőrzési rendszer tervéről tart a vita. Ezzel pedig a munkába belebetegedett autóbuszvezetők nem mennek sokra, ahogy a vasas szakmák művelői sem, ahol szintén erős a felháborodás a korkedvezmény megszüntetése és az úgynevezett „töredékidők” elszámolásának elmaradása miatt.

Fidesz: a dolgozók csak munkagépek
Az Orbán-kormány 2012 januárjától alakította át a nyugdíjrendszert, három éves türelmi idő után felszámolva a korkedvezményes nyugdíjba vonulás lehetőségét. Korábban férfiaknál 10 év, nőknél 8 év veszélyes munkakörben végzett tevékenység után járt 2 év, majd minden további öt, illetve négy év után egy-egy újabb év az általános nyugdíjkorhatár elérése előtt. Ezek fedezetét nem a költségvetés állta, hanem a munkáltatók 13 százalékos plusz járuléka. A Fidesz rengeteg pénzt beletett a munkáltatók zsebébe, de egy életmentő lehetőséget elvett a robotnak nézett dolgozóktól – s ezen nem is akar változtatni.