"Szép volt, fiúk" - Skandálta a tömeg a Margitszigeten (Fotók!)

Publikálás dátuma
2017.07.30. 20:40
FOTÓK: Molnár Ádám
Horvátország veretlenül, a fináléban végig vezetve, 2007 után másodszor is a magyar válogatott legyőzésével nyerte meg a férfi vízilabdázók világbajnokságát a magyarországi rendezésű vizes vb-n. A FŐ KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK!

Az ország és a Margitsziget ünnepre készült szombat este. A kezdést megelőzően legutóbb a tavalyi labdarúgó Európa-bajnokság idején látott tömeg tódult a vb-döntő helyszíne felé; a kiváltságosok sötétített szélvédős autókkal, rendőri felvezetéssel, mások belépő nélkül, ám reménykedve érkeztek.

A mérkőzésen aztán azonnal két meglepetéssel szembesültek a magyarok: hangos horvát drukkerhad biztatta az övéit, amelynek ráadásul nem is volt oka visszafogni magát, Horvátország ugyanis egy negyed után 4-0-ra vezetett. Noha később 4-4-re feljött a magyar együttes, a harmadik játékrész végére újra elhúzott a horvát csapat, amely 8-6-ra nyert, így története második vb-címének örülhetett Budapesten.

„Szép két hét volt, nagyszerű élmény marad a hazai világbajnokság, persze, a legvégét leszámítva” – értékelte a tornát Erdélyi Balázs. – Nehéz ilyenkor bármit is mondani… Rosszul kezdtünk, majd visszajöttünk a meccsbe, 4-4-nél viszont ugyanolyan demoralizáló gólt kaptunk, mint az elején... Sajnálom, hogy nem sikerült” – mondta a csalódott balszélső.

Először a csalódottság lett úrrá a szövetségi kapitányként az első nagy nemzetközi tornáját teljesítő Märcz Tamáson is, aki az újságírók gyűrűjében már a pozitívumokról is tudott beszélni. „Közel voltunk a győzelemhez, de annak tükrében kell nézni a második helyezést, hogy óriási utat tettünk meg” – jelentette ki Märcz.

Mielőtt a pólótorna érmesei (Szerbia zárt harmadikként – a szerk.) átvették a medálokat, a Margitsziget 7000 szurkolója megünnepelte a verseny legjobbjait: a legnagyobb ováció természetesen a vb legértékesebb játékosának választott Vámos Márton és az "álomcsapatba" beválasztott kapus, Nagy Viktor nevének kihirdetésekor volt tapasztalható. "Szép volt, fiúk" - skandálta a tömeg, a csapataggok mosolya pedig jelezte: nagyszerű menetelés végén zárt ezüstérmesként a válogatott, ám a gárda tagjai valószínűleg tudják, hogy hazai világversenyen nem mostanában lesz lehetőségük az aranyért vívni.

Szerző

Közzétehetik Diana hercegnő videós vallomásait

Publikálás dátuma
2017.07.30. 19:22
Diana hercegnő William herceggel FOTÓ: KENSINGTON PALACE/AFP
Diana "videós vallomásainak" közzétételére készül a Channel 4 brit televízió a néhai walesi hercegnő halálának közelgő 20. évfordulója alkalmából. A döntést azonban sokan bírálják, köztük a brit trónörökös egykori nejének fivére is.

Spencer gróf vasárnapi brit sajtóértesülések szerint felszólította a csatornát, hogy ne adja le az 1992-1993-as felvételeken alapuló dokumentumfilmet, szerinte ugyanis ez szenvedést okozna Károly és Diana két fiának, Vilmos hercegnek és Harry hercegnek. A felvételeken a néhai hercegnő intim részleteket oszt meg tönkrement frigyéről és nemi életükről, bírálja az uralkodóházat. 

Bulimiájáról sem hallgat, mint mondja, úgy érezte, nem felel meg a királyi család elvárásainak, ezért maga ellen fordult. Arról is beszél, hogy fontolóra vette: megszökik az egyik testőrével. Férje és Camilla Parker-Bowles viszonyára utalva felteszi a kérdést, hogy miért sürög-forog állandóan körülöttük a jelenlegi Kamilla cornwalli hercegnő, mire Károly azt válaszolja, nem akar ő lenni az egyetlen walesi herceg, aki sosem tartott szeretőt. 

Diana testvére úgy véli, a 90 perces dokumentumfilm - amelyet a tervek szerint augusztus 6-án mutatnak be - sérti a hercegnő emlékét és magánszféráját. A felvételek a hercegnő életének egyik legnehezebb időszakában készültek, és egyértelműen nem a nyilvánosságnak szánták őket. A 12 videót Diana beszédtanára, Peter Settelen rögzítette. Egy részüket a hercegnő komornyikjánál találták meg egy házkutatás során Dianától eltulajdonított más tárgyakkal együtt, egy részük hollétéről viszont továbbra sem tudni. 

Az a hét beszélgetés, amely alapján a Channel 4 Diana: In Her Own Words (Diana a saját szavaival) készült, még soha nem volt látható a brit televízióban. A BBC közszolgálati médiatársaság ugyan tíz éve 30 ezer fontért megvásárolta őket, végül azonban a királyi család haragjától tartva nem mutatta be. Az Egyesült Államokban viszont látható volt 2004-ben, de ott is heves bírálatokat váltott ki az elhunyt magánéletének megsértése miatt. 

A Channel 4 egyelőre nem tett le arról, hogy bemutassa a filmet. A csatorna azt hangoztatja, hogy bár a videók nem a nyilvánosság számára készültek, a bennük elhangzottak viszont közérdekűek. Állításuk szerint mindent alaposan mérlegeltek, és arra jutottak, hogy a felvételek egyedülálló bepillantást adnak Diana felkészülésébe saját hangja megtalálásához az ő olvasata ismertetéséhez a nyilvánosságban.

Szerző

Meghalt egy riporter az Iszlám Állam támadásában

Életét vesztett az Iszlám Állam terrorszervezet támadásában az orosz RT állami televízió arab nyelvű adásának szerződéses tudósítója, operatőr kollégája pedig könnyebben megsebesült a szíriai Homsz tartományban - közölte az RT vasárnap.

 A 25 éves Háled al-Hatib riporter, a damaszkuszi egyetem hallgatója és Muutaz Jakub operatőr a szíriai kormányerők homszi hadműveletéről tudósított. Margarita Szimonyjan, a Nyugaton nemritkán propaganda-televíziónak bélyegzett RT (korábban: Russia Today) főszerkesztője közleményében rámutatott, hogy a televízió először vesztette el válságövezetben dolgozó munkatársát. Szimonyjan támogatást ígért az életét vesztett televíziós családjának.

Szerző