Az Airportal.hu információi szerint a pilóták mindkét esetben a Szófiából történő felszállás után nem sokkal sürgősségi helyzetet jelentettek, mert a pilóták műszerei egymástól eltérő magassági- illetve sebességi adatokat mutattak.
A Szófia-Tel Aviv járatot teljesítő Airbus A321-essel először Belgrádban próbáltak leszállni, végül a budapesti landolás mellett döntöttek. Később a Szófia-Milánó járatot teljesítő Airbus A321-ese is a budapesti útmegszakítás mellett döntött, szintén a műszerek bizonytalanságai miatt.
Szófiában rendkívül télies az időjárás, a legfrissebb jelentések szerint mínusz 6 fok és havazás nehezíti a légiközlekedést. Feltehetően mindkét esetnél közrejátszhatott az időjárás a hibák kialakulásában, de, mint azt az Airportal feltételezi, előfordulhat, hogy a felszállás előtt a repülőgépekre permetezett, a nyomásmérő műszerekbe bekerült, jégtelenítő folyadék okozta a problémát.
A Wizz Air a két esetről úgy nyilatkozott, a repülőgép rendben leszállt és jelenleg műszaki ellenőrzés alatt áll. Közleményükben hozzátették, sajnálják a kellemetlenségeket, de a biztonsági szempontok a repülőutak megszakítását követelték.