NATO: elfogadhatatlan az orosz fenyegetés

Publikálás dátuma
2018.03.02. 17:07
Rakétaindítás egy 2017 júniusi NATO hadgyakorlaton. Fotó: impactpressgroup.org / NurPhoto
Az új orosz csapásmérő eszközök kifejlesztéséről szóló fenyegetés elfogadhatatlan a NATO számára a szövetség szóvivője szerint, tudósít az MTI.

Pénteki nyilatkozatában a szóvivő hangsúlyozta, a NATO nem akar újabb hidegháborút, sem újabb fegyverkezési versenyt. Minden szövetséges támogatja a bizalmat szolgáló fegyverzet-ellenőrzési megállapodásokat - húzta alá.

"Mint már többször is világossá tettük, a katonai szövetség rakétavédelmi rendszere nem Oroszország ellen irányul. A rendszer védelmet nyújt az euroatlanti térségen kívüli ballisztikus rakétákkal szemben"- fogalmazott.

A NATO Oroszországgal folytatott politikájában a határozott elrettentésre, valamint az előremutató párbeszédre összpontosít. "Mindkét megközelítés mellett elkötelezettek vagyunk" - tette hozzá a szóvivő.

Vlagyimir Putyin orosz államfő csütörtökön, a Szövetségi Gyűléshez (a kétkamarás orosz parlamenthez) intézett beszédében azt állította, hogy Oroszország olyan csapásmérő eszközöket fejlesztett ki, amelyeket a létező rakétavédelmi rendszerek nem képesek elhárítani. Az új fegyverek megléte új alapot jelenthet a tárgyalások széles köréhez - közölte Putyin, hozzátéve, a megnövekedett orosz katonai potenciál megbízható garanciája a békének.

Szerző

Rosszul indult a reggel? Változtasson a rutinon!

Publikálás dátuma
2018.03.02. 16:15
Illusztráció: Shutterstock

Nagyon nem mindegy, hogyan indul a reggel, jelentősen befolyásolja ugyanis a nap további részét, ha nem túl sikeres, könnyen lehet, hogy minden szétesős lesz – mondta Bogdán-Molnár Virág jóga- és életmódoktató a Népszavának. Van néhány praktika, amelyekkel fokozhatjuk a testi funkcióink egészséges működését. Nem kell azonnal mindet azonnal beerőltetni a sokszor kapkodós reggeli rutinba, már pár, könnyebben megvalósíthatót kiválasztva is sokat tehetünk a harmonikusabb napindításért. Később aztán akár fokozatosan mindet beépíthetjük, így kevesebb elrontott reggelt és napot kell átvészelnünk.

Az életmódoktató elsőként azt javasolta, állítsuk kicsit, öt perccel előbbre az ébresztőórát, hogy ne kelljen azonnal kipattanni az ágyból. Maradjunk fekve, adjunk időt magunknak a felkelésre. Ahogy elalvás előtt célszerű relaxációval zárni a napot, indítani is ellazulással érdemes. Vegyünk mély lélegzetet és a figyelmünkkel lassan menjünk végig a testünkön. Már ettől elindul az energiaáramlás.

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

Felkelés után nyújtózkodjunk egy hatalmasat, tanuljunk a macskáktól, még a fülcimpánkat is nyújtsuk meg. Ha van idő, ehhez társuljon egy kis arcmasszázs is. Sokszor akaratlanul dörzsölgetjük a szemünket, ami jó serkentő és stresszoldó technika, de ha tudatosan masszírozzuk az arcunkat, még jobban elindul a vérkeringés és az agyműködés. Meg lehet nyomkodni az állkapcsot, a halántékot, a szemgödröket, a fejbőrt, a tarkót, a füleket is – ahogy a legjobban esik.

Ha sietni kell, ezután már lehet menni a fürdőszobába, az aktívabbak viszont megcsinálhatják azt a nagyon hatásos jóga ászanát, a Marjarit, vagyis macskapózt, ami nagyon jól harmonizálja a gerincet és felébreszti a belső szerveket. 

Illusztráció: Shutterstock

Illusztráció: Shutterstock

Marjari
Négykézlábra ereszkedve kilégzéskor domborítsunk, belégzéskor pedig homorítsunk.



Pár kar- és fejkörzés után mehetünk is zuhanyozni. Ha előtte sprőd kesztyűvel vagy érdes törölközővel végig dörzsöljük a testünket, nemcsak beindítjuk a nyirokkeringést, de le is radírozzuk az elhalt hámsejteke, így széppé tesszük a bőrt. A zuhanyzást, ha bírjuk, fejezzük be hideg vízzel.

Ha van időnk és jó levegőjű helyen ébredtünk, jót tesz, ha kimegyünk a szabadba és veszünk tíz mély lélegzetet. Ha van lehetőségünk, tapossunk harmatot: egy-két percig sétálgassunk a füvön, majd álljunk meg egy helyben és várjuk meg, amíg a jéghidegből forróvá alakuló érzés a lábunkból elindul fölfelé.

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

Fontos, hogy a reggeli rutin része legyen, hogy még a kávé és a könnyű reggeli előtt igyunk meg egy nagy pohár vizet; üresen, citrommal vagy almaecettel. Minden lépés duplán hat, ha tudatosítjuk magunkban: jót tesz a szervezetünknek. De persze nem kell elhinni, ha kipróbáljuk, érezni fogjuk – mondta Bogdán-Molnár Virág.

Szerző

Rosszul indult a reggel? Változtasson a rutinon!

Publikálás dátuma
2018.03.02. 16:15
Illusztráció: Shutterstock

Nagyon nem mindegy, hogyan indul a reggel, jelentősen befolyásolja ugyanis a nap további részét, ha nem túl sikeres, könnyen lehet, hogy minden szétesős lesz – mondta Bogdán-Molnár Virág jóga- és életmódoktató a Népszavának. Van néhány praktika, amelyekkel fokozhatjuk a testi funkcióink egészséges működését. Nem kell azonnal mindet azonnal beerőltetni a sokszor kapkodós reggeli rutinba, már pár, könnyebben megvalósíthatót kiválasztva is sokat tehetünk a harmonikusabb napindításért. Később aztán akár fokozatosan mindet beépíthetjük, így kevesebb elrontott reggelt és napot kell átvészelnünk.

Az életmódoktató elsőként azt javasolta, állítsuk kicsit, öt perccel előbbre az ébresztőórát, hogy ne kelljen azonnal kipattanni az ágyból. Maradjunk fekve, adjunk időt magunknak a felkelésre. Ahogy elalvás előtt célszerű relaxációval zárni a napot, indítani is ellazulással érdemes. Vegyünk mély lélegzetet és a figyelmünkkel lassan menjünk végig a testünkön. Már ettől elindul az energiaáramlás.

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

Felkelés után nyújtózkodjunk egy hatalmasat, tanuljunk a macskáktól, még a fülcimpánkat is nyújtsuk meg. Ha van idő, ehhez társuljon egy kis arcmasszázs is. Sokszor akaratlanul dörzsölgetjük a szemünket, ami jó serkentő és stresszoldó technika, de ha tudatosan masszírozzuk az arcunkat, még jobban elindul a vérkeringés és az agyműködés. Meg lehet nyomkodni az állkapcsot, a halántékot, a szemgödröket, a fejbőrt, a tarkót, a füleket is – ahogy a legjobban esik.

Ha sietni kell, ezután már lehet menni a fürdőszobába, az aktívabbak viszont megcsinálhatják azt a nagyon hatásos jóga ászanát, a Marjarit, vagyis macskapózt, ami nagyon jól harmonizálja a gerincet és felébreszti a belső szerveket. 

Illusztráció: Shutterstock

Illusztráció: Shutterstock

Marjari
Négykézlábra ereszkedve kilégzéskor domborítsunk, belégzéskor pedig homorítsunk.



Pár kar- és fejkörzés után mehetünk is zuhanyozni. Ha előtte sprőd kesztyűvel vagy érdes törölközővel végig dörzsöljük a testünket, nemcsak beindítjuk a nyirokkeringést, de le is radírozzuk az elhalt hámsejteke, így széppé tesszük a bőrt. A zuhanyzást, ha bírjuk, fejezzük be hideg vízzel.

Ha van időnk és jó levegőjű helyen ébredtünk, jót tesz, ha kimegyünk a szabadba és veszünk tíz mély lélegzetet. Ha van lehetőségünk, tapossunk harmatot: egy-két percig sétálgassunk a füvön, majd álljunk meg egy helyben és várjuk meg, amíg a jéghidegből forróvá alakuló érzés a lábunkból elindul fölfelé.

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

Fontos, hogy a reggeli rutin része legyen, hogy még a kávé és a könnyű reggeli előtt igyunk meg egy nagy pohár vizet; üresen, citrommal vagy almaecettel. Minden lépés duplán hat, ha tudatosítjuk magunkban: jót tesz a szervezetünknek. De persze nem kell elhinni, ha kipróbáljuk, érezni fogjuk – mondta Bogdán-Molnár Virág.

Szerző