"Nyakig ülnek az adatlopásban": feljelenti Bakondit a Párbeszéd

Publikálás dátuma
2018.04.02. 14:59
Bakondi György Röszkén. Fotó: KORMANY.HU/ÁRVAI KÁROLY
Feljelentést tett a Fővárosi Főügyészségen a Párbeszéd szóvivője, Tordai Bence, amiért félmillió e-mail címre érkezett kéretlen levél Bakondi György fideszes elektronikus címéről. Nem a Fidesznek, hanem az államnak adták meg adataikat, azokat kampánycélra nem használhatta volna a kormánypárt, olvasható a Párbeszéd közleményében.

Tordai Bence, a Párbeszéd szóvivője érintettként feljelentést tett a Fővárosi Főügyészségen, bejelentést tett a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, és beszámoltatja az ügyben a belügyminisztert is. A Fidesz választási csalássorozatának részeként, a kormánypárt most "nyakig ül az adatlopási botrányban" - írja közleményében a Párbeszéd.

A Fideszre szabott választási törvény elfogadásától a kamupártok támogatásáig, a közpénzből futtatott százmilliárdos Fidesz-kampánytól a kormány-hű médiavilág kiépítéséig számtalan lépés bizonyítja a párt szerint, hogy a hatalma elvesztésétől rettegő Orbán-rendszer bármilyen aljasságra képes. "A választás elcsalására tett legújabb kísérlete keretében a Fidesz a személyes adatainkat lopta el, hogy hazug propagandájukkal spammelhessenek" - írják.

A közlemény szerint Orbán Viktor főtanácsadója, Bakondi György a napokban elismerte, hogy félmillió email címet árasztott el kéretlen levelekkel, és azt állította, hogy az érintettek megadták az adataikat. Csak azt nem tette hozzá, hogy nem a Fidesznek, hanem az ügyfélkapun keresztül az államnak, vagy valamelyik helyi önkormányzatnak. A Párbeszéd arról írt, Orbán más emberei is törvényt sértettek: "Novák Katalin család- és ifjúságügyért is felelős államtitkár, Simicskó István honvédelmi miniszter és Gál Kinga, a Fidesz-KDNP EP-képviselője is spammelt".

Azt, hogy kivizsgálja Bakondi levelét az adatvédelmi hatóság, már a Népszava is megírta.

Szerző

A Fidesz holdudvaráról cikkez a Süddeutsche Zeitung

Publikálás dátuma
2018.04.02. 13:31
Fotó: Molnár Ádám
Orbán neve egyet jelent Magyarországgal, írja a Süddeutsche Zeitung: a választás előtti magyar állapotokról tett közzé hosszú cikket a német napilap. A sajtó nem szabad, a gazdaság korrupt, a népesség külföldre menekül a magát stabilan tartó rezsim elől - cserébe, miniszterelnökünk minden populisták példaképe. Ugyanakkor, a kormánynak kínos ügyekről is egyre több szó esik, és - Hódmezővásárhely után - már nem is olyan egyértelmű a helyzet.

A Bloomberg Európa rossz-fiújaként emlegeti, a New York Times szerint a legnagyobb kihívás az EU-nak: 2010-es győzelme óta egészen megváltoztatta Magyarországot Orbán Viktor, akinek neve egyet jelent hazájával, írja a Süddeutsche Zeitung. Néhány nappal az országgyűlési választás előtt még mindig a Fidesz tűnik a legesélyesebbnek a győzelemre, de a Hódmezővásárhelyi vereség már a kormánypárt hanyatlásának jele is lehet - így indítja az országról szóló, hosszú cikkét az egyik legnagyobb német napilap.

Tipikus, írják, ahogy az EU-bürokrácia és Soros György ellen kampányol Orbán: nem véletlenül nevezik őt minta-populistának. Rémhírekkel riogató retorikáját és (nemlétező) vitakultúráját - annak eredményességét látva - sokan próbálták másolni a német, osztrák és olasz választási kampányok szereplői közül is.

"Mi vagyunk a nép" - hangsúlyozza Orbán a követőinek; kirekesztve ezzel mindenki mást. Kormánya elhallgattatja a kritikus hangokat, így például a Népszabadság is munkássága nyomán szűnt meg. A sajtót olyan szinten tartja nyomás alatt, hogy még a kormány saját médiafelügyeleti szervei is kénytelen olykor elismerni a "kiegyensúlyozatlanságot".

Ennek ellenére sem tudja útját állni a Fidesz, hogy egyre több szó essen korrupciós ügyeiről, és egyre több beszámoló jelenjen meg arról, ahogy mind több és több vagyont halmoz fel a nagyon szűk elit. 2010 óta mindössze 10 üzletember nyert 1900 milliárd forintnyi közbeszerzést - emlékeztet a lap a Reuters egy cikkére. Közülük is kiemelkedik Mészáros Lőrinc - akinek a német lap szerint csak "stróman" a beceneve -, és Orbán veje, Tiborcz István, akinek Elios-ügyei miatt 43 millió euró, azaz 13 milliárd forint EU-támogatást fizethet vissza Magyarország.

Bár a pártok közül legtöbb támogatója még mindig a Fidesznek van, nem mindenki elégedett a kormánnyal - mutatja ezt a kivándoroltak magas száma is. Nehéz pontosan megbecsülni, írja a lap, de nagyjából 410 ezer magyar élt külföldön - nem számolva Franciaországot és Spanyolországot - 2016 elején, az Eurostat szerint. Ausztriában 10 év alatt  17 ezerről 70 ezerre emelkedett a magyarok száma. A cikk idézi a KSH egy tanulmányát is, mely szerint további 680 ezer magyar szeretné elhagyni az országot.

Szerző

A Fidesz holdudvaráról cikkez a Süddeutsche Zeitung

Publikálás dátuma
2018.04.02. 13:31
Fotó: Molnár Ádám
Orbán neve egyet jelent Magyarországgal, írja a Süddeutsche Zeitung: a választás előtti magyar állapotokról tett közzé hosszú cikket a német napilap. A sajtó nem szabad, a gazdaság korrupt, a népesség külföldre menekül a magát stabilan tartó rezsim elől - cserébe, miniszterelnökünk minden populisták példaképe. Ugyanakkor, a kormánynak kínos ügyekről is egyre több szó esik, és - Hódmezővásárhely után - már nem is olyan egyértelmű a helyzet.

A Bloomberg Európa rossz-fiújaként emlegeti, a New York Times szerint a legnagyobb kihívás az EU-nak: 2010-es győzelme óta egészen megváltoztatta Magyarországot Orbán Viktor, akinek neve egyet jelent hazájával, írja a Süddeutsche Zeitung. Néhány nappal az országgyűlési választás előtt még mindig a Fidesz tűnik a legesélyesebbnek a győzelemre, de a Hódmezővásárhelyi vereség már a kormánypárt hanyatlásának jele is lehet - így indítja az országról szóló, hosszú cikkét az egyik legnagyobb német napilap.

Tipikus, írják, ahogy az EU-bürokrácia és Soros György ellen kampányol Orbán: nem véletlenül nevezik őt minta-populistának. Rémhírekkel riogató retorikáját és (nemlétező) vitakultúráját - annak eredményességét látva - sokan próbálták másolni a német, osztrák és olasz választási kampányok szereplői közül is.

"Mi vagyunk a nép" - hangsúlyozza Orbán a követőinek; kirekesztve ezzel mindenki mást. Kormánya elhallgattatja a kritikus hangokat, így például a Népszabadság is munkássága nyomán szűnt meg. A sajtót olyan szinten tartja nyomás alatt, hogy még a kormány saját médiafelügyeleti szervei is kénytelen olykor elismerni a "kiegyensúlyozatlanságot".

Ennek ellenére sem tudja útját állni a Fidesz, hogy egyre több szó essen korrupciós ügyeiről, és egyre több beszámoló jelenjen meg arról, ahogy mind több és több vagyont halmoz fel a nagyon szűk elit. 2010 óta mindössze 10 üzletember nyert 1900 milliárd forintnyi közbeszerzést - emlékeztet a lap a Reuters egy cikkére. Közülük is kiemelkedik Mészáros Lőrinc - akinek a német lap szerint csak "stróman" a beceneve -, és Orbán veje, Tiborcz István, akinek Elios-ügyei miatt 43 millió euró, azaz 13 milliárd forint EU-támogatást fizethet vissza Magyarország.

Bár a pártok közül legtöbb támogatója még mindig a Fidesznek van, nem mindenki elégedett a kormánnyal - mutatja ezt a kivándoroltak magas száma is. Nehéz pontosan megbecsülni, írja a lap, de nagyjából 410 ezer magyar élt külföldön - nem számolva Franciaországot és Spanyolországot - 2016 elején, az Eurostat szerint. Ausztriában 10 év alatt  17 ezerről 70 ezerre emelkedett a magyarok száma. A cikk idézi a KSH egy tanulmányát is, mely szerint további 680 ezer magyar szeretné elhagyni az országot.

Szerző