Életfogytiglant kért Radovan Karadzicra a hágai ügyészség

Publikálás dátuma
2018.04.24. 18:11
Radovan Karadzic az MICT keddi tárgyalásán. Fotó: Yves Herman / ANP / AFP
Életfogytiglani börtönbüntetés kiszabását kérte kedden az ügyészség a háborúk bűnök miatt 40 év szabadságvesztésre ítélt Radovan Karadzic volt boszniai szerb elnökre az ENSZ nemzetközi törvényszéki mechanizmusa (MICT) előtt zajló fellebbviteli tárgyaláson - írja az MTI.

Katrina Gustafson, a vádhatóság képviselője arról beszélt az öttagú hágai bírói testület előtt, hogy Karadzic "visszaélt roppant hatalmával, hogy kiontsa a vérét számtalan embernek, s az igazság megköveteli, hogy ezért a lehető legsúlyosabb büntetést kapja". A magát ártatlannak valló exelnök ítélete érvénytelenítését és új tárgyalás kiírását kérte.

A volt Jugoszlávia területén elkövetett háborús bűnöket vizsgáló Nemzetközi Törvényszék 2016 márciusában 40 év börtönnel sújtotta Radovan Karadzicot az 1992-1995 közötti, csaknem százezer halottat követelő boszniai háborúban elkövetett népirtás, valamint háborús és emberiesség elleni bűncselekmények miatt.

Az MICT a hágai Nemzetközi Törvényszék megbízatásának tavaly december 31-i lejárta után vette át annak fennmaradó ügyeit. Korábban Vojislav Seselj ultranacionalista szerb politikus felmentését vonták vissza, akit emberiesség elleni bűncselekmények miatt 10 év börtönbüntetésre ítéltek.

Szerző

Álljunk végre két lábbal a földön!

Publikálás dátuma
2018.04.24. 16:14
Illusztráció: pexels.com
Minden derékbajunk forrása, hogy „elferdülünk” - mondta a Népszavának  Bicskei Izabella edző. Ha kicsit oda tudnánk figyelni, hogy két lábbal álljunk a földön, már sokat tennénk azért, hogy ne fájjon a hátunk.

Sok gondunk megszűnne, ha a súlyunkat nagyrészt három pontra – a nagy-, illetve a kislábujj alatti csonttőhöz és a sarkunkra - egyenletesen terhelve, két telitalppal állnánk a földön. Ekkor a csípőnket nagyobb eséllyel tudnánk magunk alá billenteni, amivel meggátolhatnánk, hogy a fölső háti szakasz kinyíljon és púpos legyen a hátunk.

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

A kismamáknak különösen fontos lenne a két lábon állás, hogy megelőzzék, hogy szétnyíljon a hasizmuk, de telefonálás közben sem helyes, ha csak az egyik lábra tesszük a testsúlyt. Ezeknél a pozícióknál terheljük ugyanis leginkább, ráadásul egyoldalúan a testünket. Az sem jó, hogy ülés közben keresztbe tesszük a lábunkat, az egyik ülőgumóra terhelve a testsúlyunkat. Divatba jött a rollerozás, ami örvendetes, de fontos, hogy ne csak az egyik lábunkkal hajtsuk, mert teljesen „elferdülünk” - mondta az edző.

Bicskei Izabella hangsúlyozta, ha csak ezen a féloldalasságon tudunk változtatni, már megakadályozhatjuk a hátfájdalmak nagy részét. Ehhez tudatosság kell, figyelmeztessük magunkat a két lábon állásra, mert különben még az edzés sem ér semmit.

Szerző

Álljunk végre két lábbal a földön!

Publikálás dátuma
2018.04.24. 16:14
Illusztráció: pexels.com
Minden derékbajunk forrása, hogy „elferdülünk” - mondta a Népszavának  Bicskei Izabella edző. Ha kicsit oda tudnánk figyelni, hogy két lábbal álljunk a földön, már sokat tennénk azért, hogy ne fájjon a hátunk.

Sok gondunk megszűnne, ha a súlyunkat nagyrészt három pontra – a nagy-, illetve a kislábujj alatti csonttőhöz és a sarkunkra - egyenletesen terhelve, két telitalppal állnánk a földön. Ekkor a csípőnket nagyobb eséllyel tudnánk magunk alá billenteni, amivel meggátolhatnánk, hogy a fölső háti szakasz kinyíljon és púpos legyen a hátunk.

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

A kismamáknak különösen fontos lenne a két lábon állás, hogy megelőzzék, hogy szétnyíljon a hasizmuk, de telefonálás közben sem helyes, ha csak az egyik lábra tesszük a testsúlyt. Ezeknél a pozícióknál terheljük ugyanis leginkább, ráadásul egyoldalúan a testünket. Az sem jó, hogy ülés közben keresztbe tesszük a lábunkat, az egyik ülőgumóra terhelve a testsúlyunkat. Divatba jött a rollerozás, ami örvendetes, de fontos, hogy ne csak az egyik lábunkkal hajtsuk, mert teljesen „elferdülünk” - mondta az edző.

Bicskei Izabella hangsúlyozta, ha csak ezen a féloldalasságon tudunk változtatni, már megakadályozhatjuk a hátfájdalmak nagy részét. Ehhez tudatosság kell, figyelmeztessük magunkat a két lábon állásra, mert különben még az edzés sem ér semmit.

Szerző