Bizonyára akadnak olvasóink, akik – ma még! – nem ismerik a címben írott különös szót. Ez egy világsikerre esélyes új magyar sportmárka neve. Kiejtése: turul. Tetszenek érteni a fergeteges szóviccet, ugye?
Természetesen Mészáros Lőrinc és családja áll az új cég mögött, melyet azzal a céllal hoztak létre, hogy a felcsúti fociakadémistáknak melegítőt varrjanak. Persze mindenki beszéli, hogy a jövőben a válogatott is 2rule mezben botladozik majd a pályán. Meg az összes taoista sportág alighanem rádöbben, hogy az Adidas, a Puma, meg a többi nem ér föl a magyar minőséghez... Az internet népe már most találgatja, hogy a józsefvárosi piacon beszerzett kínai cuccokra hímeztetik-e az emblémát letelepedési kötvényes kereskedőkkel, vagy a börtönüzemek váltanak turul üzemmódra.
A termékekről csak annyit lehet sejteni, hogy jó drágák lesznek, és bizonyára igen igényesek, speciálisak. Olyan különösen kreatívak, mint a cég logója maga. Az tudniillik egy amerikai képügynökség által árult rajz, sast ábrázol és egy szerb grafikus készítette. Mészárosék mindössze annyit tudtak rontani a dolgon, hogy a nemzetiszínűre festett – immár turul – trikolórját sikerült rossz sorrendben kiszínezni: zöld-fehér-pirosra. A HVG szerint a hazai tervezői, dizájner szakma még csak nem is hallott az új márkáról. Valószínűleg van a családban egy unokaöcsi, aki ügyesen rajzolgat – a tanító néni is mondta -, majd ő felskicceli „okosba” a dolgot, pokolba a horpadt lelkű művészekkel.
Egyszóval az állattenyésztés, az ásványvíz- és ajtógyártás, újságkiadás, szállodaipar, villanyáram-csinálás, vagy éppen a tojástermelés mellett végre a hazai divatipar is jó irányba indul el. (Mészáros csupán abban különbözik Kim Dzsong Untól, hogy mindketten mindenhez értenek, de utóbbi nem viszi mindezt haza.)
Nota bene: a to rule azt jelenti angolul, uralkodni.