Dávid Ilonát a MÁV korábbi vezetőjét nevezte ki a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatójának a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter. Fekete Antal, a cég vezetője közös megegyezéssel távozik – közölte Bártfai-Mager Andrea kommunikációs stábja csütörtökön az MTI-vel.
Ugyancsak csütörtökön jelentették be, hogy a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. élére Homolya Róbertet nevezte ki Bártfai-Mager Andrea (Dávid Ilona közös megegyezéssel távozott a vasúttársaságtól). Az ő neve onnan lehet ismerős, hogy az OLAF az ő személyének összeférhetetlensége miatt javasolta több mint 3 milliárd forint támogatás visszavonását: Homolya érdekeltségein keresztül, alvállalkozóként részt vett olyan közbeszerzések lebonyolításában, amelyeket aztán a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökhelyetteseként felügyelt is.
A miniszteri közleményben azt írták, hogy Dávid Ilona irányítása alatt a MÁV-csoport adósságállománya ötödére esett vissza, a társaság nyereségessé vált, és jelentős hatékonyságnövelő lépéseket tett a cég sikeres működésének érdekében. A leköszönő Volán-vezérigazgató, Fekete Antal 2015 áprilisától irányította a céget, közös megegyezéssel történő távozását követően állítólag más területen képzeli el jövőjét.
Szivek is távozott
Az már szerdán kiderült, hogy augusztus 31-i hatállyal, közös megegyezéssel távozik a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vezérigazgatója, Szivek Norbert – ezt a társaság megváltozott feladat- és hatáskörével indokolta a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter sajtó és kommunikációs főosztálya. Utódjának kinevezéséről hamarosan döntés születik. Bártfai-Mager Andrea a jövőben a nemzeti vagyon kezelésének stratégiai kérdéseiben tanácsadóként számít Szivek Norbert szaktudására.
Korábban mi is beszámoltunk arról: egy kormányrendelet értelmében a MNV helyett a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter lesz több állami mamut tulajdonosi jogainak gyakorlója is, hozzá tartozik majd a villamos művek, a Volánbusz és a Szerencsejáték Zrt is. A bejelentés a kormányzati központosítás egyik előjele lehet, egyebek mellett megágyazhat a MÁV és a Volán összevonásának is.
A régi-új vezetők
Dávid Ilona közgazdász, 2010-2012-ig a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója, 2012-től a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöke, 2017 óta a Mol Nyrt. felügyelő- és auditbizottsági tagja. A GYSEV Zrt.-ben és a Mol Nyrt-ben vállalt tisztségét a jövőben is betölti.
Homolya Róbert jogász, közlekedéspolitikai szakember 2015 és 2017 között a Miniszterelnökségen töltött be miniszterelnöki biztosi, majd kormánybiztosi pozíciót, 2017-től pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkáraként látta el a szakterület irányítását.