csődeljárás;Forma-1;Force India;

Megmenekül a Force India

A csődeljárás alá helyezett istállót Lawrence Stroll, a Williamsnél versenyző Lance Stroll édesapja által vezetett konzorcium vásárolta meg.

Megmenekült a Force India Forma-1-es csapata, ugyanis a Magyar Nagydíj hétvégéje alatt csődeljárás alá helyezett istállót Lawrence Stroll, a Williamsnél versenyző Lance Stroll édesapja által vezetett konzorcium vásárolta meg, megmentve ezzel mind a 405 alkalmazott állását. Ezzel párhuzamosan az istálló hitelezői teljes egészében visszakapják a pénzüket – köztük a Mercedes is –, a csapat 405 munkatársa megtarthatja állását, a működést pedig tovább finanszírozza az új tulajdonos.

„Ez a megoldás biztosítja a Force India jövőjét a Forma-1-ben, és lehetővé teszi, hogy a teljes potenciálunknak megfelelően versenyezzünk"– mondta Otmar Szafnauer, a csapat operatív igazgatója.

"– El vagyok ragadtatva, hogy egy olyan befektetőcsoport támogatását élvezzük, amely hisz bennünk, mint csapatban, és látja a tekintélyes üzleti lehetőséget, amellyel a Force India rendelkezik a Forma-1-ben.”

A Force India iránt más befektetőcsoportok is érdeklődtek: köztük két amerikai konzorcium, valamint egy brit cég. Ugyanakkor nem a indiai-brit istálló lett volna az első csapat a száguldó cirkuszban, amely pénzügyi gondok miatt megszűnik, elég ha a Manorra és a Caterhamre gondolunk. Habár a kirendelt csődbiztos gyorsan új vevőt talált, az elmúlt másfél hétben a csapatnál szüneteltették a fejlesztésekkel kapcsolatos munkát. Az új tulajdonosnak így sok problémát kell orvosolnia, továbbá arról is döntenie kell, mi legyen a csapat neve, valamint kik üljenek az istálló autóiban.

Erősen valószínű, hogy miután édesapja megvette a csapatot, a Williamsnél versenyző Lance Stroll jövőre már a Force Indiánál lesz, amelyet elképzelhető, hogy nem is így hívnak majd. Várhatóan csapattársa pedig olyan versenyző lesz, aki komoly anyagi támogatást tud magával hozni. Mindez Sergio Pérez maradását vagy akár Robert Kubica érkezését is jelenthetné.

A pilótakeringő a legtöbb évben kiszámítható, csupán egy-két puzzle-darabka helyére kerülésével összeáll a kép. A következő szezonra viszont még mindig csak hat pilótának van ülése: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas (mindkettő Mercedes), Max Versappen (Red Bull), Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo (mindkettő Renault) és Sebastian Vettel (Ferrari) személyében.

A korábbi Ferrari-főnök, a július 25-én elhunyt Sergio Marchionne a 20 éves Sauber-pilóta Charles Leclerc előléptetése felé hajlott, ám utóda, Louis Camilleri átmeneti lehetőségként további egy évre bizalmat szavazhat a javuló teljesítményt mutató Kimi Räikkönennek. Mivel a Haas és a Sauber is a Ferrari kötelékébe tartozik, kisebb-nagyobb mértékben függenek az anyacsapat döntésétől is. A Ferrari már idén szerette volna mindkét tehetségét, Charles Leclercet és Antonio Giovinazzit elhelyezni az F1-ben, ám csak az előbbit sikerült.

A Haas csak a nyári szünet után foglalkozik a 2019-es pilótapárossal: Kevin Magnussen helye biztosnak tűnik, ám Romain Grosjean nem remekel, így könnyen elköszönhetnek tőle az idény végén. Leclerc számára a Haas is előrelépést jelentene.

A Red Bullnál felszabaduló ülésre Fernando Alonso, Carlos Sainz és Pierre Gasly pályázhat, ám a kétszeres világbajnok nemigen férne bele az osztrák istálló fiatalos imidzsébe. A fiatalabb spanyol jelenleg a Red Bulltól kölcsönben vezet a Renault-nál, ám mivel a Toro Rossónál nagyon nem jött ki Verstappennel, a csapat aligha kockáztatna meg egy bizonytalan időszakot. Így jelen állás szerint a Magyar Nagydíjon hatodikként végző Gasly esélyei a legjobbak. A Torro Rosso aligha marasztalja Brendon Hartleyt, míg Gasly távozásával az olaszországi székhelyű csapat is új pilótákat kereshet magának.

A Mercedes ugyan elsőként megnevezte jövő évi felállását, mégis fejtörést okoz Toto Wolfféknak, miként találjanak ülést protezsáltjainak. Esteban Ocon várhatóan kiszorul a Force Indiától, míg a csapat tesztpilótája, a Forma-2-ben éllovas George Russell is szeretné már kipróbálni magát a királykategóriában. Megoldást a Williamsnél találhatnak, amely jövőre még szorosabban működik majd együtt a Mercedes gyári csapatával, és ezért cserébe pedig akár két szabad ülést is kérhetnek.

A McLaren egyelőre arra vár, hogy Alonso eldöntse, akarja-e folyatni pályafutását a száguldó cirkuszban, míg Stoffel Vandoorne annyira pocsék teljesítményt nyújt, hogy akár még az idei szezon közben megköszönhetik munkáját. Helyét a csapat tesztpilótája, a 18 éves Lando Norris vehetné át, aki a második helyen áll a Forma-2 mezőnyében. Amennyiben Alonso az IndyCar felé veszi az irányt, Sainz vagy Ocon válthatná.