"A No, az No, akkor is ha Nő"

Publikálás dátuma
2018.08.10. 11:24

Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI
Az Anna and the Barbies akkora bulit csapott kisszínpadon, mintha övé lett volna a legjobb idősáv a nagyszínpadon.
Mára már ténnyé vált: a legrosszabb idősáv amikor az ember fia-lánya a Szigeten koncertezhet, fél tíz. Kivéve persze, ha a nagyszínpadon lép fel. Csütörtök este a Gorillaznak jutott ez a szerencse, míg a Petőfi Rádió – Telekom Volt Fesztivál Színpadára az Anna and the Barbies állhatott fel. S csinált akkora koncertet, hogy a kezdetben néhány soros közönség egyre csak duzzadni látszott. Pásztor Anna és kiváló csapata tudja milyen a jó buli, és abszolút bízik a közönségében, akik a lassabb számokra gyengéden ringatóztak, majd vadul ugrálva mutatták középső ujjukat a világnak. Az énekesnő persze a tőle megszokott módon nagyon jól célzott üzenetet küldött le a színpadról: a No, az No, akkor is ha Nő - ismételte többször is. Ezzel és a hasonló, lélektől lélekig ható, az élet lényegét öt sorban elmondó dalszövegekkel persze bárkit meg lehet venni, a szkeptikus, “jó, maradjunk egy kicsit, egy számukat ismerem” típusú koncertezőket is. Mindaz, amiről énekelnek azonban nem üres máz, merné bárki feltételezni, hogy nincs valódi tartalom a sorok mögött, Anna, a “Genyó” – ahogy magát nevezte – biztosan behúzna neki egy nagyot. Az élőben megszólaló, sokak által ismert Márti dala, és a tombolás nélkül ki nem bírható “Ünnepélyesen fogadom, hogy nem leszek többé szerelmes” után azonban az eleinte kételkedő is gondolkodás nélkül guggol le, vagy hullámzik a tömeggel, amikor a combközépig érő bőrcsizmás királynő, Anna arra kéri. Így válik az odatévedt szkeptikusból egy kisszínpados fellépés után rajongó, vagy legalábbis olyan fesztiválozó, aki megérti miért kiabálták a koncert elején többen a közönség soraiból a kérdésre, ki van most a nagyszínpadon, azt a választ: Anna and the Barbies.
Szerző

A fiúk nem csupán betyárok, valóban bohémek

Publikálás dátuma
2018.08.10. 11:14

Fotó: Molnár Ádám / Népszava
A Bohemian Betyars koncertre érkezők tökéletesen reprezentálták a Sziget Fesztivál közönségét, tíz évestől a hatvan feletti korosztályig mindenki megfordult, és ugrált kettőt-hármat a fiúk muzsikájára.
„Köd előttem, füst mögöttem, nélküled csavargó lettem. Nélküled csavargó lettem, mindenemet elvesztettem” – akár csak egy magyar népdal, gondolhatnánk e sorokról, és a Bohemian Betyars számos más szövegéről is. A világzenei együttes azonban nem csupán a magyar, de balkáni és cigány dallamokból is merít, s zenéik a pszichedelikus és a punk műfajok között mozognak. Bár a meghatározások, és kategóriák mindegyikét könnyedén ledobja magáról a zenekar az első akkord felhangzása után. Így volt ez csütörtök este is, amikor a percek alatt tömeggel megtelt Petőfi Rádió – Telekom Volt Fesztivál Színpad fa padlója dübörgéstől zengett: a közönség egyszerre pogózott vadul, s ropott általános iskolai néptáncórákról felsejlő lépéseket. A koncertre érkezők tökéletesen reprezentálták a Sziget Fesztivál közönségét, tíz évestől a hatvan feletti korosztályig mindenki megfordult, és ugrált kettőt-hármat a fiúk muzsikájára. Ők pedig angol és magyar dalaikkal, nagy sejehuja felkiáltásaikkal, bámulatos gitár és hegedűjátékukkal szórakoztatták a végig lelkes, egyre bővülő tömeget. Akik egyértelműen tudták, olyan nincs, hogy nem táncolsz, ha magyar nótát – vagy bármi ahhoz hasonlót – hallasz.
Felvetődhet azonban a kérdés, mitől olyan népszerű a formáció külföldön is: elég volna hozzá némi balkáni dallamvilág? A válasz bizonyára meglehetősen összetett, ugyanakkor az is egyértelmű, kevés olyan együttes van, amely a nagykoncert előtti idősávban játszik a Szigeten, s ekképp kiszabott ideje végéhez közeledvén bejelenti: most pedig jöjjön a Bohemian Gorillaz. Mire a rá következő percekben a hegedűs, Palágyi Máté gorillapózban, az állat hangjait kiadva ugrálja be a színpadot, fergeteges hangulatot keltve, s mindenkiben megerősítve: a fiúk nem csupán betyárok, ők aztán valóban bohémek.
Szerző
Frissítve: 2018.08.10. 11:27

Nem tér vissza a színpadra Cserhalmi

Publikálás dátuma
2018.08.10. 08:02
A Nemzet Színésze-díjjal kitüntetett Cserhalmi György
Fotó: Németh András Péter
Társulati tag sem lesz már Cserhalmi György a Nemzeti Színházban, rendezői munkáját azonban folytatja – állítja a Bors. A színész nem nyilatkozott a témában.
Nem tér vissza a világot jelentő deszkákra Cserhalmi György- írja pénteki számában a bulvárlap. A hetvenéves színészről korábban az a hír járta, hogy javuló egészségi állapotára való tekintettel a Nemzeti Színház számít rá a 2018/2019-es évadban, sőt egyenesen a magyar drámatörténet legfontosabb alakjának megformálására kérte fel Vidnyánszky Attila igazgató. A lap információi szerint azonban to­vábbra sem játszik a kiváló művész, és társulati tag sem lesz. Ezt igazolja az is, hogy neve és képe már nem szerepel a társulati tagok között.
Tudomásom szerint nem lesz a következő évadban a színház tagja, és a korábbi pletykákkal ellentétben, Vidnyánszky Attila nagyszabású, Az ember tragédiája című előadásában sem lesz benne Luciferként, helyette a színház öt fiatal színésze alakítja a figurát az októbertől látható darabban – mondta a lap teátrumhoz közelálló forrása.
Rendezőként azonban továbbra is számítanak a sztárra, 2019 áprilisában készül bemutatni Örkény István Macskajáték című drámáját Udvaros Dorottya és Bánsági Ildikó főszereplésével.Mint ismert, Cserhalmi tavaly tavasszal térd- és gerincműtéten esett át, és bár az operáció sikeres volt, tavaly év végén nem tudta elkezdeni az Úri muri próbáit.
Azok az izmaim nincsenek meg, amik tartják a gerincem, mivel ott operáltak. Ezt kell megerősítenem, és akkor minden rendben lesz... A napi négy óra próba megvisel: hazamegyek, és dőlök össze

 - mesélte korábban a színház honlapján látható videó­interjúban. A lap megkereste a színészt, aki nem akarta kommentálni értesüléseiket.
Szerző