Fedezte a bűnösöket: lemondatná a pápát egy volt püspök

Publikálás dátuma
2018.08.26 20:53
Képünk illusztráció
Fotó: Shutterstock
Ferenc pápa is pontosan tudott McCarrick amerikai bíboros szexuális rémtetteiről, mégsem tett ellenük semmit- állítja Carlo Maria Vigano.
Lemondásra biztatta biztatta a katolikos egyház fejét egy nyugdíjazott püspök: Carlo Mario Vigano szerint Ferenc pápa példát mutatna távozásával a klérus visszaéléseit elkenő vagy titkoló egyházi vezetőknek, hiszen ő maga is tétlenül figyelte egy amerikai bíboros, Theodore McCarrick szexuális visszaéléseit.  McCarrick azután került a figyelem és a hírek középpontjába, hogy kiderült róla, szexuálisan zaklatott egy kamasz ministráns fiút. Vigano azt állítja, hogy nem csak a bíboros utódja, Donald Wuerl, hanem maga Ferenc pápa is tudott a molesztálási ügyről – ami a vatikáni vezetők előtt nyílt titok lehetett, hiszen Vigano szerint a McCarrick bíborost már XVI. Benedek pápa kemény belső büntetésekkel sújtotta a kétezres évek elején, és eltiltotta nyilvános szolgálattól is.
Ferenc pápa azonban visszavonatta a McCarriceket sújtó szankciókat, és csak akkor rótt ki rá újabb büntetést, amikor a szexuális ragadozó ügyei a médianyilvánosság elé kerültek. Donald Wuerl visszautasította a nyugdíjazott püspök állításait, a Vatikán azonban nem reagált eddig Vigano szavaira -írja a CNN.
Az egyházon belüli pedofilbotrány Ferenc pápa vezetői munkásságának eddigi legnagyobb kihívását jelentheti: a napokban a pennsylvaniai vádesküdszék közel 900 oldalas riportban mutatta be, hogy az államban dolgozó katolikus egyházi méltóságok és papok közül több százan követtek el gyermekek elleni szexuális visszaéléseket az elmúlt közel hetven évben. 
A vádirat legalább 300 „predátor papot” említ, akik több mint ezer gyermeket molesztáltak vagy erőszakoltak meg, fiúkat és lányokat, gyermekkorúakat és kamaszokat egyaránt. A klérus tagjai által elkövetett szexuális visszaélések világszerte újabb és újabb botrányt kavarnak, a napvilágra kerülő ügyek pedig régi sebeket tépnek fel. Ferenc pápa a jelek szerint megkésett kármentésbe kezdett: nyílt levélben fejezte ki a klérus bűnei miatt érzett szégyenét, szombaton pedig Írországba utazott, hogy bocsánatot kérjen a papi szexuális zaklatások áldozataitól. 

"Nem erre szerződtünk" - a Microsoft dolgozói petícióban kérik, ne kelljen fegyvert fejleszteniük

Publikálás dátuma
2019.02.23 19:18
Illusztráció
Fotó: DPA/AFP/ Gambarini Mauricio
A Microsoftnak péntekig 94 munkatársa írta alá a petíciót, melyben arra kérik a céget: álljon el egy az amerikai hadsereggel kötött 480 millió dolláros szerződéstől, és mindenfajta hadiipari fejlesztéstől - írja a Reuters.
Tavaly novemberben nyert tendert a cég, ekkor azt vállalta el, hogy legalább 2500 működő "kiterjesztett valóság headsetet" szállít le a katonáknak. Ezeket csatatéren és kiképzésen egyaránt használnák, növelve így a katonák "halálosságát, mobilitását és szituációs éberségét".
"Nem fegyverek fejlesztésére szerződtünk, és követeljük a beleszólást abba, hogy hogyan használják fel a munkánkat"
- olvasható a dolgozók tiltakozásul megfogalmazott, a Twitteren közzétett levelében. Azt kérik a vállalattól, hogy dolgozzon ki egy nyilvános irányelvet arra nézve, hogy hol lehet alkalmazni a technológiáját.
A Microsoft közleményben úgy kommentálta a kezdeményezést: mindig örül, ha visszajelzést kap munkatársaitól. Emellett viszont elkötelezett a hadsereg segítésében. Az amerikai hadsereg egyáltalán nem reagált a hírre.

A pilóták hibájából ütközhetett hegynek a tavaly lezuhant iráni utasszállító

Publikálás dátuma
2019.02.23 18:26
Illusztráció
Fotó: AFP/ MARWAN NAAMANI
Hibázott továbbá a meteorológiai szolgálat, a légitársaság, de még a repülőgép gyártója is.
Az előzetes jelentés alapján főként a pilóták által elkövetett hibák vezettek az Iran Aseman légitársaság ATR 72-es repülőgépének tavaly téli katasztrófához - írja az airportal.hu. Az Iran Aseman gépének becsapódását a 60 utas és 6 fős személyzet közül senki sem élte túl.
Az első hibát a célállomáshoz közeledve, a süllyedés megkezdésekor követték el: túl mélyre ereszkedtek.
Már a repülőtér megközelítését sem lett volna szabad megkezdeniük, mivel az időjárási viszonyok rosszabbak voltak az engedélyezett üzemelési minimumoknál.
A repülőgép eközben felhőbe került, ahol jegesedés jelentkezett, ám a jégtelenítő berendezéseket mindössze néhány percig üzemeltették. Ehelyett igyekeztek kirepülni a felhőből, ezért még alacsonyabbra süllyedtek. A hegyek feletti légmozgás pedig már túl soknak bizonyult.
A dokumentum több kritikát is megfogalmaz a meteorológiai szolgálat működéséről és a légitársaság képzési gyakorlatáról is. A meteorológiai szolgálat nem adott ki figyelmeztetést a hegyek felett várható hullámjelenségről. A légitársaság kiképzési anyaga pedig nem tette lehetővé a kialakult időjárási helyzet felismerését. A repülőgépet gyártó ATR által kiadott kézikönyvben – amelytől a légitársaság által kidolgozott eljárás ráadásul el is tért – szintén nem volt egyértelmű, hogy a kialakult vészhelyzet hogyan hárítható el.
Frissítve: 2019.02.23 18:27