Fulladási rohama miatt hívta a 112-es segélyhívót egy nő egy Fejér megyei községből augusztus 24-ére virradóan. A Miskolci Hívásfogadó Központ operátora először csak szuszogást hallott a telefonban, végül úgy tudott kommunikálni a bejelentővel, hogy eldöntendő kérdéseire egy koppantás jelentette a nemet, több koppantás pedig az igent – írja a police.hu.
Hamar kiderült, hogy mentőre van szükség, és a rendszer automatikusan jelzi a hívás kezdeményezésének hozzávetőleges helyszínét, a címet pedig a koppantásos módszerrel pontosította a kezelő. Az operátor felvette a kapcsolatot a mentőszolgálattal, akik a hívástól számított negyedórán belül a helyszínen voltak és ellátták, majd kórházba szállították a gégekanülje miatt beszélni képtelen asszonyt.
Találékonyságáért, kiemelkedő szakmai helytállásáért az operátort, Hegedűs Istvánnét Halmosi Zsolt rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes hétfőn elismerésben részesítette.