NMHH;2rule;

2018-09-06 14:49:00

Bújtatott 2Rule reklám? – A médiahatóság szerint nem sértett szabályt a köztévé

Úgy vélik, nem volt kivehető a márkajelzés, és egyébként sem kapott „indokolatlan hangsúlyt”.

Turcsán Szabolcs, az LMP elnökségi tagja még júniusban intézett beadványt a Nemzeti Média és Hírközlési Hatósághoz (NMHH). A párt szerint a köztévé sportműsora megsértette a Médiatörvény termékmegjelenítésre vonatkozó rendelkezéseit, amikor a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó 2Rule kitűzőjét viselte a műsor házigazdája, a termékmegjelenítésről viszont nem tájékoztatták a nézőket.

Most megérkezett az ügyben az NMHH válasza, melyből kiderül: a Médiatanács elvégezte a panaszolt tartalom hatósági ellenőrzését, a kifogásolt megjelenítéssel kapcsolatban a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételét tiltó szabály érvényesülését vizsgálták.

Egyebek mellett azt állapították meg, hogy a jelvényen a sportszermárka logója – a kitűző mérete és a fémlapocskáról visszaverődő fény miatt – nem volt egyértelműen kivehető. Azt írják, hogy a szerkesztett programban megjelenő márkajelzés csak akkor lehet alkalmas az adott márka népszerűsítésére, ha az átlagos televíziónéző számára érzékelhető módon – vagyis a kép megállítása, kinagyítása, egyes részek kikockázása nélkül is – jól látható, azonosítható.

Emellett megállapították, hogy a beszélgetés során a műsorvezető jelvénye „nem kapott indokolatlan hangsúlyt”. Kiemelték, hogy az 55 perces adás közben mindössze két és fél percig láthattak a nézők közeli képet Molnár Mátyásról, de a jelvényre egyszer sem közelített rá a kamera, vagyis „a közvetítés életszerű volt, a műsor alapinformációjának (beszélgetés magyar futballcsapatokról, játéktechnikákról, tervekről, célokról, stb.) átadását szolgálta.”