Andyt kioptimalizálhatják a rendszerből -döcögősen, de épül a médiaholding

Publikálás dátuma
2018.10.03 07:03
Andy Vajna. Fotó: Molnár Ádám
Egyre kaotikusabbnak tűnik a kabinet propagandagépezetének átszervezése: egymást érik az ellentmondásos lépések.
„Sok sikert kívánok a Hír Tv-nek, szurkolok azért, hogy életben tudjon maradni, és ismét minőségi műsorokat készítsen. Ám nekem az Echo TV sikeres működtetése a dolgom, az itt dolgozókért és a minket nézőkért vagyok felelős, kevés időm marad arra, hogy más televíziók napi szintű működését kövessem” - nincs még két hete, hogy Farkas Boglárka, az Echo Tévé vezérigazgatója ezt mondta a Demokratának adott interjújában, és ma már nem ő a televízió vezetője, hanem a közmédiától átigazolt Vaszily Miklós. Az interjút végigolvasva fel sem merül, hogy ezek egy a távozását már tervező intézményvezető szavai lennének, Farkas Boglárka végig úgy beszél az októberben illetve januárban induló új műsorokról, mint amik az ő vezérigazgatósága alatt működnek majd. Ehhez képest hétfőn derült ki, hogy a jövőben a Mészáros-Holding kommunikációs vezetőjeként folytatja. A váltás körülményeiről ellentmondó információkat kaptunk, volt aki határozottan állította, hogy a Hír Tv korábbi műsorvezetőjének esze ágában sem lett volna magától váltani, „maradni akart a médiában, nem érdekelte a vállalati kommunikáció, más viszont azt mondta, „ez előrelépés Boglárka számára, nyilván az ő beleegyezésével történt”. Farkas Boglárka személyes érzelmei persze nem sokat számítanak a Fideszhez köthető médiabirodalom átszervezésének közepette. Először lapunk írta meg a nyáron, hogy „akár már az ősszel” radikális változások jöhetnek, mert Orbán Viktor elégedetlen a szerinte drágán és ehhez képest kevéssé hatékonyan működő médiabirodalommal. Ezek egyik vesztese Andy Vajna lehet, aki alól már elkezdték Mészáros Lőrinchez szervezni a médiumait, most egy forrásunk úgy fogalmazott, „Andy valószínűleg teljesen ki lesz optimalizálva a rendszerből, akár a kaszinóit is elveszítheti”. A 24.hu írta meg, hogy bejegyezték a Kaposvári Törvényszéken a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványt, amely információink szerint az egységesülő fideszes médiabirodalom egyik kulcsintézménye lesz, ezt ugyanúgy Balatonföldváron jegyezték be, mint Liszkay Gábor Média Fundamentum Nonprofit Zrt.-jét is, az ügyben Kertész Tamás, Mészáros Lőrinc ügyvédje járt el. Vaszily Miklóst korábban a TV2-vel boronálták össze, most az Echo Tévé vezetőjeként egy forrásunk szerint a formálisnál szélesebb körű feladatai lesznek, a teljes holdingot „gatyába kellene ráznia”. „Miklós remekül rendbe tette az MTVA működését, egy sor pazarló struktúrát megszüntetett (ez „mellesleg” tömeges létszámleépítéssel is járt), most ugyanezt várják tőle itt is” - mondta egy forrásunk. Bár korábban arról lehetett hallani, hogy az Echo Tévé – ha más, inkább szórakoztató profillal is, de – megőrzi működését, egy ottani vezető most arról beszélt lapunknak, a csatornánál kész tényként kezelik, hogy „valószínűleg januárban” már megszűnik a tévé önálló arculata, és a műsorok Hír Tv-s formátum alatt futnak majd. Ez változás lenne a korábbi tervekhez képest, de a jelek szerint nem csak ebben az esetben folyik az átszervezés a vártnál némileg lassabban, kiszámíthatatlanabbul. A Magyar Nemzet újraindulását – és ezzel párhuzamosan a Magyar Idők megszűnését, pontosabban a Nemzetbe olvasztását – is többen kész tényként kezelték, még konkrét dátumok is elhangzottak az első szám megjelenéséről, de egyelőre ez is csúszik, legalábbis forrásaink jelenleg semmilyen konkrétumot nem tudtak mondani ezzel kapcsolatban. Pedig „igény lenne rá”, egy Fideszes vezető kedden a parlamentben azt mondta lapunknak, továbbra is várnák a Magyar Nemzet újraindulását, mert „a mi politikai közösségünkben ezt szeretnék az emberek olvasni, erre lenne igény”.
Frissítve: 2018.10.03 08:04

Néppárti felfüggesztés: Gulyás harcolt meg a kompromisszumért

Publikálás dátuma
2019.03.22 08:00
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter
Fotó: MTI/ Balogh Zoltán
Informátoraink szerint nyilvánvaló, hogy most Orbán Viktor mérsékeltebb hangnemre vált a magyar kormánymédiában.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Elmar Brok, a CDU egyik nagy tekintélyű veterán politikusa tárgyalta le azt a határozati javaslatot az Európai Néppárt (EPP) politikai gyűlésén, aminek eredményeképpen végül az EPP vezetése és a magyar delegáció is komolyabb arcvesztés nélkül távozhatott Brüsszelből – tudtuk meg néppárti forrásból. Informátorunk szerint az ülés elején kifejezetten ellenséges volt a hangulat a magyar kormánypárttal szemben, mivel főleg a pártkizárását indítványozó és az azt támogató tagpártok képviselői szólaltak fel. - Idővel azonban egyre világosabbá vált, hogy a nagy pártok, a franciák, a spanyolok, a németek kizárást semmiképpen nem támogatnának, és kezdett megváltozni a légkör. Ekkor Gulyás Gergely és Elmar Brok megegyezett abban: a Fidesz maga kezdeményezi, hogy ne vegyen részt az EPP munkájában, ezt belefoglalják a határozati javaslatba, ami így már elfogadható lenne mindenkinek – mondta forrásunk. Brok a CDU egyik legtekintélyesebb politikusa, az EP Külügyi-, valamint Alkotmányügyi Bizottságának is tagja, komoly szerepe volt a – végül el nem fogadott – uniós alkotmánytervezet kidolgozásában is. Arról szerda délelőtt lapunk írt először, hogy az utolsó pillanatban a Fidesz még az „önfelfüggesztést” is felajánlotta a Néppárt vezetésének. Forrásunk szerint „nyilvánvaló, hogy most Orbán Viktor mérsékeltebb hangnemre vált”, a magyar kormánymédiában. Informátorunk szavai szerint a pártban már nagyjából arra is kezdenek felkészülni, hogy a jövőben a felfüggesztés miatt nem lesz jelentős tisztséget betöltő fideszes az Európai Parlamentben, és a Néppártban sem. – Valljuk be, az, hogy Járóka Lívia az EP alelnöke lehetett, inkább volt köszönhető annak, hogy nő és roma, így sem a baloldal, sem a liberálisok nem szavazhattak le egy ilyen jelöltet. Ez egyszeri, ha úgy tetszik, kegyelmi pillanat volt – mondta. Abban azért szavai szerint bíznak, hogy később az EP szakbizottságaiban azért helyzetbe kerülhetnek még Fideszesek. A jogállamiságot vizsgáló "bölcsek tanácsával” kapcsolatban a Fideszben abban bíznak, hogy a testület alapvetően azokat az uniós jelentéseket használja majd fel, amikre Orbán Viktor is hivatkozott a szerda esti sajtótájékoztatóján, és amelyek több ügyben valóban nem tudtak konkrét uniós jogsértést megállapítani. – Ettől függetlenül ez nyilvánvalóan egy politikai testület is, így politikai vizsgálatot is folytat majd – fogalmazott forrásunk.
Frissítve: 2019.03.22 08:00

Az ország egyik legjobb séfjének cégei főznek majd az Országgyűlésre

Publikálás dátuma
2019.03.22 07:55
Az Országgyűlés épülő irodaháza a volt METSZ székház helyén, 2019. január.
Fotó: Népszava/ Adam_Molnar
Wolf András vállalatai még a Gundel 2,5 millió forintos bérleti díjánál is többet fognak fizetni a Kossuth téri ingatlan használatáért.
Az Országgyűlés Hivatala 5 évre szóló szerződést kötött 2 céggel, az egyik Magyarország egyik legjobb séfjének rendezvényszervező vállalata - írja az mfor.hu. Még tavaly év végén, december 12-én kötött bérleti előszerződést az Országgyűlés Hivatala a Séf Asztala Étterem Kft.-vel és a CER Kft.-vel az Országgyűlés Kossuth téren épülő új irodaházával összefüggésben.
A szerződő cégek 136,96 millió forintot fizetnek összesen az Országgyűlés Hivatalának, ami havi 2,6 millió forintos havi bérleti díjat eredményez. A kontraktus 2023. december 12-ig szól, viszont mivel előszerződésről van szó, az csak az ingatlan használatba vételét követő 15 napon belül lép hatályba, tervezetten 2019. szeptemberében. Ezt figyelembe véve, a havi bérleti díj még annál a 2,5 milliónál is magasabbra jön ki, mint amit a Gundel fizet a Miniszterelnökségnek a Várban működő menzáért.
A két szerződő cég, a Séf Asztala Étterem és a CER Kft. is egyaránt köthető Wolf Andráshoz, aki az egyik legjobb magyar séfként híresült el; ő a New York Kávéház és a Salon étterem séfje is.
A CER Kft. már nem ismeretlen cég az Országgyűlés Hivatalának: ez volt az egyik cég, mellyel a Látogatóközpont Kávézójára vonatkozó bérleti szerződést megkötötte a hivatal. A cégnek 2017-ben 2,3 milliárdos árbevétele volt, melyből a végén 85 millió forint nyereség maradt. A Séf Asztala Étteremnek az elérhető legutóbbi beszámoló szerint 2017-ben 196 milliós árbevétele volt, ebből a végére azonban 24 milliós veszteség maradt.