BKK;szerződésbontás;e-jegyrendszer;

Elszáll a RIGO, szerződést bontott a beszállítóval a BKK

Szerződésszegés, lejárt határidők miatt szakíthatott a közlekedési társaság az e-jegyrendszert szállító német céggel.

Szerződést bontott az elektronikus jegyrendszert, vagyis a RIGO-t szállító céggel a BKK, ezzel gyakorlatilag beláthatatlan távolságba került a több milliárd forintos projekt befejezése – értesült több forrásból is az Azonnali. 

 

A portál az ügyben kereste a BKK sajtóosztályát és Budapest Főváros Önkormányzatának kommunikációs osztályát is, egyelőre nem válaszoltak kérdéseikre   

Nem bírtak a német céggel

A cikk emlékeztet rá, már a főváros városfejlesztési bizottságának egy novemberi ülésén is kiderült, súlyos problémák vannak a BKK és az ej-jegyrendszert szállító német Scheidt&Bachmann nevű cég közt.

Akkor a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán arról beszélt: a projekt elhúzódó újratervezése miatt a Scheidt&Bachmann szerződésszegő állapotba került, bizonyos bankgaranciákat nem újított meg olyan ütemben, ahogy azt kellett volna, és az erre való felszólító levelek ellenére sem teljesítette a kötelezettségét, aminek október vége lett volna a határideje, ezért megkezdődtek a szerződés felbontásával kapcsolatos előkészítő egyeztetések.  

Akkor Dabóczi hangsúlyozta: szeretnék elkerülni a szerződésbontást, hiszen az több éves jogvitát eredményezhet, és  „az a projekt eredeti futamában elég komoly törést tudna eredményezni”.

Az is kiderült az ülésen,hogy  Dabóczi már nem bírt egyedül a szállító céggel. Ezt a BKK vezérigazgatója úgy fogalmazta meg: Tarlós István főpolgármester is érzékelte, hogy nyáron eljutottak arra a pontra, ahol Dabóczi már „nem tudja tovább tolni” és nem tudja hatékonyabban egyedül érvényesíteni a főváros érdekeit. Ezért Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes vezetésével létre jött egy öttagú bizottság, ami nagyobb súlyt adva próbálja képviselni a fővárost a szállítókkal szemben. 

Sokmilliárdos kudarc

„(...)Vért izzadva mindent megpróbálunk megtenni annak érdekében, hogy mentsük legalább ezt a szerződéses állapotot”  – ígérte akkor Dabóczi, ám úgy tűnik, ennek ellenére sem sikerült végül dűlőre jutnia a BKK-nak a Scheidt&Bachmann-nal.     

A portál hozzáteszi, már a szerződésbontás előtt sem volt világos, hogy mikor használhatnák a budapestiek teljes körűen az elektronikus jegyrendszert, Dabóczi november elején is csak annyit tudott mondani: 2019 őszétől lehetne olyan funkciója a rendszernek, ami sokkal tágabb utazóközönségnek is elérhető lenne.

Tarlós István az Indexnek interjújában októberben arról beszélt: „el kell ismerni, hogy most kritikus projekt”.  „A 2014-es választások előtt kötöttek egy hiányosnak mondott szerződést, és 2014 után a projektet a jelenlegi BKK-vezetés is rosszul menedzselte. Ezen nincs mit szépíteni.”

A projekt egyébként a 444 márciusi számításai szerint 37 milliárd forintos költségnél tartott.