Fotó: National Geographic Photo Contest

Kihirdették a National Geographic fotópályázatának 2018-as nyerteseit

Jassen Todorov a dízelbotrány miatt visszahívott autókról készült képe kategóriagyőzelmet és nagydíjat is ért.

Szerző

Megosztás
Frissítve: 2018.12.11. 17:11
Jassen Todorov fotója a Helyszínek kategória 1. helyezettje és fotópályázat fődíjas képe
Fotó: National Geographic Photo Contest
Nicholas Moir: Rozsdás Thunderbird című képe a Helyszínek kategóri 2. helyezettje a tornádók sújtotta Texasban készült
Fotó: National Geographic Photo Contest
Christian Werner szíriai romokról készült fotója a Helyszínek kategória 3. helyezettje
Fotó: National Geographic Photo Contest
Pim Volkers fotója a Vadvilág kategória 1. helyezettje a tanzániai Mara-folyón átkelő gnúcsorda
Fotó: National Geographic Photo Contest
Jonas Beyer fotója a Vadvilág kategória 2. helyezettje. Egy pézsmatulok vágtat Grönlandon
Fotó: National Geographic Photo Contest
Alison Langevad fotója a Vadvilág kategória 3. helyezettje: Két tülök nélküli szélesszájú orrszarvú az itatónál
Fotó: National Geographic Photo Contest
Mia Collis fotója az Emberek kategória 1. helyezettje. A portré David Muyochokera fotográfusról készült utolsó munkanapján
Fotó: National Geographic Photo Contest
Todd Kennedy fotója az Emberek kategória 2. helyezettje. A fotográfus kislányát fényképezte le
Fotó: National Geographic Photo Contest
Avishek Das fotója az Emberek kategória 3. helyezettje. A Siva tiszteletére rendezett nyugat-bengáli fesztiválon készült
Fotó: National Geographic Photo Contest
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP

Rekord hosszú alagútban, szupergyors vonat száguld majd Lyonból Torinóba

Olaszországot és Franciaországot köti össze az az útvonal, ahol a világ leghosszabb vasúti alagútja épül. A Mont d’Ambin-bázisalagút néhány száz méterrel kőrözi le a Gotthárd-alagutat.

Szerző

Megosztás
A Mont d’Ambin-bázisalagút az útvonal legjelentősebb műtárgya lesz
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
2002-ben kezdődtek a kutatófúrások, majd Saint Martinnál 2003-ban és La Praznál 2005-ben folytatódtak
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az alagútban egyaránt fognak nagysebességű személyszállító és tehervonatok is közlekedni
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az alagút francia bejárata Saint-Jean-de-Maurienne városnál, az olasz bejárata pedig Susa városánál lesz
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az építkezés költsége 9 975 millió euró (2010-es januári árakon)
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Piergiuseppe Gilli építésvezető
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
A költségeket a francia kormány, az olasz kormány és az Európai Unió állja
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
A két ország közötti vasútvonal várható költsége több, mint 25 milliárd euró
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
A kétcsöves vasúti alagút teljes hossza 57,5 kilométer
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az alagútban az engedélyezett sebesség 220 km/h lesz
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Az építkezés kezdete előreláthatólag 2018, várható átadása 2030
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
A teljes vasútvonal össz hossza 270 kilométer
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
Sokan megkérdőjelezik az új vasútvonal fontosságát, ugyanis a két város között az utóbbi időben a forgalom csökkent
Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP