Richard Branson brit milliárdos űrturizmus cége az elmúlt nyolc hónapban tesztelte a szuperszonikus járművet, amelynek sikerült egyre magasabbra jutnia. Most igyekeznek magasabbra és gyorsabban repülni, mint eddig bármikor, és ehhez tovább tartják begyújtva a rakétákat, mint az eddigi repüléseken - írta a Qubit a cég közleménye alapján.
Ha minden jól megy, és a VSS Unity eléri a 80 kilométeres magasságot, a pilóták néhány percre megtapasztalhatják a súlytalanság állapotát. A fedélzeten velük lesz még egy tesztbábu és négy kísérleti súly is, hogy szimulálják a leendő utasok tömegeloszlását a gép belsejében. Amint visszaindul a Földre, kibocsát egy nagy farkat (ezt tollnak nevezik), amely elirányítja a gépet, miközben az átvág a Föld légkörén. Végül a tervek szerint a Mojave-sivatagban landol.
A Virgin Galactic már a közeljövőben fizető utasokat szállítana az űr széléhez, ezzel a világ első bevethető fizetős űrturisztikai szolgáltatójává válhatna, de az üzleti űrrepülés bevezetésének még a tervezett időpontját sem árulják el.
A projekten már 14 éve dolgoznak. 2014-ben a cég VSS Enterprise nevű űrrepülője egy tesztrepülés során szétesett, a másodpilóta meghalt, a pilóta pedig megsérült. Azóta a Virgin Galactic újra magára talált, és közvetlen versenytársa lett az Amazon milliárdos alapítója, Jeff Bezos űrcégének, a Blue Originnek, amely vertikálisan indított, automata rakétákkal oldaná meg az utazást. Egyelőre mindkét cég a tesztidőszaknál tart, a Blue Origin még embert sem küldött az űr közelébe. A Virgin Galacticra viszont már lehet jegyet foglalni: eddig hatszázan jelentkeztek a 200-250 ezer dollár körüli utazásra, és volt, aki több mint tíz évet várt, hogy sorra kerüljön. Amikor Bransont nemrég a versenytársairól kérdezte a CNN, úgy válaszolt: nem verseny, „ha embereket küldünk az űrbe, a biztonság a legfontosabb”.