Tarlós István;légijáratok;zajszennyezés;ferihegyi repülőtér;

2019-02-22 15:00:22

Tarlós egy olyan szabályt szeretne bevezetni, amelyik már most is létezik

A főpolgármester abban az időszakban - éjfél és hajnali 5 óra között - szeretne repülési tilalmat Ferihegyen, amikor hivatalosan már most sem szállhatnak fel és le a gépek - legalább is papíron.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, Tarlós István csütörtökön azt indítványozta, egy éven belül legyen teljes repülési tilalom a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren éjfél és hajnali 5 óra között. A budapesti főpolgármester kezdeményezése egybecseng Ughy Attila XVIII. kerületi polgármester lobbijával, aki régóta azon dolgozik, hogy a Ferihegyről felszálló gépek ne lakott területek felett, hanem más útvonalon haladjanak, és ne a kerületi lakók legmélyebb álmát zavarják meg.

A hvg.hu megkereste az ügyben a Budapest Airportot, amely úgy reagált, üdvözöl minden olyan javaslatot, amely hozzásegít a repülőtér és a környéken lakók harmonikus együttéléséhez. A cég emlékeztetett, hogy a HungaroControllal közösen hosszú évek óta arra törekszenek, hogy – a repülés biztonságának követelményeit figyelembe véve – csökkentsék a főváros lakóinak a repülési zajból eredő terhelését.

A Budapest Airport egyébként azt is megjegyezte, hogy hivatalosan nem is szabad az éjfél és hajnali 5 óra közötti időszakra járatot tervezni a menetrendben. A szabály ugyanis az, hogy a gépeknek éjfél előtt meg kell érkezniük Ferihegyre, indulni pedig legkorábban hajnali 5 órakor tudnak.

A portál ugyanakkor összegyűjtötte, hogy minden nap akadnak olyan repülők, amelyek menetrend szerint éjfél után érkeznek Ferihegyre: Tel-Avivból, Milánóból, Brüsszelből, Dubaiból és Londonból is jön ilyen járat (az utolsó papíron 0:45-kor száll le). Budapest Airportnál erre azt a választ adták: akárhogyan adja el a légitársaság a jegyet, a szabály az, hogy éjfél előtt meg kell érkezni. Ennek ellenére az adatok szerint a menetrendben éjfél utánra tervezett járatok többsége, ha igyekszik is, valóban csak 0 óra után száll le.

Az Airportal repülési szakoldal közben arra figyelmeztet,

mert menetrendjüket a nap egy szűkebb időszakába kellene tervezni, hogy az esetleges késések esetén is visszaérjen az utolsó járatuk az éjféli zárás előtt. Tarlós István ezzel kapcsolatban az MTI szerint azt mondta, a fapados társaságokat eleve egy másik, Budapesttől távolabbi repülőtérre kellene irányítani A hvg.hu most arról is érdeklődött a Budapest Airpornál, hogy melyik repülőtér jöhetne szóba, amire az a válasz jött: "ilyenről nem tudnak".