Tarlós egy olyan szabályt szeretne bevezetni, amelyik már most is létezik

Publikálás dátuma
2019.02.22. 15:00

Fotó: Németh András Péter
A főpolgármester abban az időszakban - éjfél és hajnali 5 óra között - szeretne repülési tilalmat Ferihegyen, amikor hivatalosan már most sem szállhatnak fel és le a gépek - legalább is papíron.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, Tarlós István csütörtökön azt indítványozta, egy éven belül legyen teljes repülési tilalom a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren éjfél és hajnali 5 óra között. A budapesti főpolgármester kezdeményezése egybecseng Ughy Attila XVIII. kerületi polgármester lobbijával, aki régóta azon dolgozik, hogy a Ferihegyről felszálló gépek ne lakott területek felett, hanem más útvonalon haladjanak, és ne a kerületi lakók legmélyebb álmát zavarják meg.

A hvg.hu megkereste az ügyben a Budapest Airportot, amely úgy reagált, üdvözöl minden olyan javaslatot, amely hozzásegít a repülőtér és a környéken lakók harmonikus együttéléséhez. A cég emlékeztetett, hogy a HungaroControllal közösen hosszú évek óta arra törekszenek, hogy – a repülés biztonságának követelményeit figyelembe véve – csökkentsék a főváros lakóinak a repülési zajból eredő terhelését.
A cégnél hozzátették: készen állnak minden észszerű javaslat megvitatására és megvalósítására.

A Budapest Airport egyébként azt is megjegyezte, hogy hivatalosan nem is szabad az éjfél és hajnali 5 óra közötti időszakra járatot tervezni a menetrendben. A szabály ugyanis az, hogy a gépeknek éjfél előtt meg kell érkezniük Ferihegyre, indulni pedig legkorábban hajnali 5 órakor tudnak.
„Más okokból, például késés, műszaki kényszerhelyzet, egészségügyi vészhelyzet miatt előfordulhatnak leszállások, hiszen ez az ország egyetlen 24 órában nyitva tartó repülőtere”

– közölték.

A portál ugyanakkor összegyűjtötte, hogy minden nap akadnak olyan repülők, amelyek menetrend szerint éjfél után érkeznek Ferihegyre: Tel-Avivból, Milánóból, Brüsszelből, Dubaiból és Londonból is jön ilyen járat (az utolsó papíron 0:45-kor száll le). Budapest Airportnál erre azt a választ adták: akárhogyan adja el a légitársaság a jegyet, a szabály az, hogy éjfél előtt meg kell érkezni. Ennek ellenére az adatok szerint a menetrendben éjfél utánra tervezett járatok többsége, ha igyekszik is, valóban csak 0 óra után száll le.

Az Airportal repülési szakoldal közben arra figyelmeztet,
az éjszakai repülési tilalom elsősorban a "fapados" légitársaságoknak lenne nagy érvágás,

mert menetrendjüket a nap egy szűkebb időszakába kellene tervezni, hogy az esetleges késések esetén is visszaérjen az utolsó járatuk az éjféli zárás előtt. Tarlós István ezzel kapcsolatban az MTI szerint azt mondta, a fapados társaságokat eleve egy másik, Budapesttől távolabbi repülőtérre kellene irányítani A hvg.hu most arról is érdeklődött a Budapest Airpornál, hogy melyik repülőtér jöhetne szóba, amire az a válasz jött: "ilyenről nem tudnak".

MSZP: új repülőtérre van szükség a főváros közelében

Horváth Csaba, a szocialisták budapesti képviselője pénteken, Budapesten tartott sajtótájékoztatón beszélt arról, hogy pártja támogatja egy új repülőtér építésének ötletét - írja az MTI. Hangsúlyozta, a beruházást - a Budapesti Airport koncessziós jogai miatt - vagy állami támogatás nélkül, vagy a ferihegyi üzemeltető bevonásával lehetne megvalósítani.

Az MSZP politikusa kifejtette, a főpolgármesternek szégyellnie kellene magát, amiért az önkormányzati választás évében úgy tesz, mintha érdekelné a választók akarata. Szerinte ugyanis Tarlós István úgy tett ígéretet a ferihegyi repülőtér éjszakai forgalmának csökkentésére, hogy a hatályban lévő jogszabályok betartásával jóval kevesebb gép használhatná a repteret most is ebben az időszakban.  


Frissítve: 2019.02.22. 15:52

Orbán a „leginkább csalódást keltő” Európában

Publikálás dátuma
2019.02.22. 14:45

Fotó: Kisbenedek Attila
Egy nemzetközi felmérés szerint az uniós polgárok számára Magyarország az EU leginkább csalódást keltő tagállama. Ez nem sok jót vetít előre a következő uniós költségvetés tárgyalása előtt.
Még a brexittel szerencsétlenkedő Nagy-Britanniát is sikerült alulmúlnia Magyarországnak egy uniós közvélemény-kutatásban. Az European Council on Foreign Relations (ECFR) nevű brit elemzőintézet online felmérésében arra kérték a válaszadókat, nevezzék meg azt az uniós tagállamot, amelyik szerintük a „leginkább csalódást keltő” teljesítményt nyújtotta 2018-ban. A beérkezett szavazatok alapján Magyarország szerezte meg a kétes dicsőséget. A legkritikusabbak a belga, a holland, a svéd, a finn, a dán és a német válaszadók voltak, érdekesség, hogy őket az olaszok követik, pedig az olasz kormány uniós politikája sokban hasonlít Orbán Viktoréra, aki minduntalan hangsúlyozza is, hogy a lehető legjobb viszonyra törekszik az olasz politika erős emberével, Matteo Salvini belügyminiszterrel. Vagyis – jegyzi meg a felmérést ismertető cikk – jellemzően éppen a közös költségvetésbe befizető, az EU „alapító atyái” közé tartozó tagállamok polgárainak bizalmát sikerült eljátszani. A legkevésbé kritikus államok között Lengyelországot, Bulgáriát, Csehországot és Ciprust találjuk. Az okokkal kapcsolatban az ECFR Orbán Viktor közös uniós politikákat akadályozó magatartását, a magyar kormányt ért demokrácia-kritikákat említi meg. Mint fogalmaztak, utóbbival kapcsolatban Orbán Viktornak egyelőre nem kell attól tartani, hogy az éppen zajló román uniós elnökség túlzottan erőltetné az Alapszerződés 7. cikkelye alapján indított eljárást, de az év második felében, amikor Finnország lesz majd az EU elnöke, a helyzet alapjaiban változhat meg. Még érzékenyebb lehet az Orbán-kormány számára, hogy ha a nagy befizető tagállamok kormányai úgy érzik: saját választóik sem támogatják különösebben, hogy fenntartsák a „problémás” tagállamokhoz irányított uniós támogatásokat, az érzékeny veszteséget jelenthet a kohéziós pénzek, vagy a közös agrárpolitika támogatásait tekintve. Magyarország elszigetelődését az is jelzi, hogy az ECFR elemzése szerint az Orbán-kormánynak mára jobbára csak a V4-es csoporton belül maradtak támogatói, más tagállamok sokkal kiterjedtebb kapcsolatrendszerrel rendelkeznek.
Frissítve: 2019.02.22. 14:46

Mészáros Lőrinc ajándéka: féldisznót kapnak a Mátrai Erőmű dolgozói

Publikálás dátuma
2019.02.22. 14:42

Fotó: Shutterstock
Annyira jól megy a bolt, hogy azt 50 kilós húscsomagokkal hálálják meg az erőmű több ezer alkalmazottjának – hiszen csak az a miénk, amit megeszünk.
Levelet kaptak a Mátrai Erőmű dolgozói a napokban. A vezetőség a levél elején megköszöni a dolgozóknak az elmúlt hónapok kitartó munkáját, a fáradozások meghozták gyümölcsüket: az egyik bányát továbbnyitották, a második naperőművet üzembe helyezték, a pénzügyi egyensúlyt sikerült megteremteni. A kitűzött célokat elérték, a munkáltató pedig eredményességi prémiumot is osztott A levél ezután kitér arra, hogy „ahogy önök is tudják, a Mátrai Erőmű 2018. május 8-tól a Mészáros csoport tagja” ahol több ezer munkavállaló dolgozik több területen: a mezőgazdaságtól az energiaiparon át a szállodaláncok fejlesztéséig. Majd jön A Lényeg – írja a levelet elsőként bemutató Index:
A tulajdonos – a menedzsment, az üzemi tanácsok és a munkavállalói érdekképviseletek együttműködésében – úgy döntött, hogy a csoport munkavállalói életvitelének javítása, a tavaszi ünnepekre (Húsvét, Pünkösd) való készülődés jegyében minden család asztalánál ott szeretne lenni, ezért a munkatársakat egy, a csoport termeléséből származó félsertéssel lepi meg.

Majd a levél áttér a praktikusabb részekre: A félsertés súlya megközelítőleg 45-50 kg, félbe vágva (negyedelve), 2 db élelmiszeripari zsákba csomagolva. Aztán közlik az első szállítási napok tervezett időpontjait, Visontán. Aki vállalja, hogy el tudja vinni a húst a megadott első két időpontban autóval, annak először jelentkeznie kell az utalványért, amire kiadják majd.
Az erőmű dolgozói így szó szerint megsüthetik Mészáros ajándékát, aminek súlya és értéke is számottevő. Lapunk utánajárt, hogy mennyibe kerülhet egy félsertés. Mint a Pinczi Húsbolt munkatársától megtudtuk, ebből két típus is van forgalomban, a szalonnával-fejjel árult torzó, ami általában 45-50 kilós, és kilogrammonként 720-740 forintba kerül – illetve a „lehúzott” (szalonna és fej nélküli) test. Ez maximum 30-35 kiló szokott lenni, és 850-60 forintért árulják nagy tételben. Mivel az erőmű levelében az 50 kilós típust emlegették, valószínű, hogy a dolgozók a fejes-szalonnás kiszerelést kapják meg - ennek értéke pedig eléri a 36-37 ezer forintot. Mészáros Lőrinc nem először ad disznóságokat ajándékba embereinek: a szintén hozzátartozó Echo TV-ben 2017-be nagy felháborodást váltott ki  a tulajdonos év végi jutalma, a Magyar Nemzet korábbi értesülései szerint ugyanis minden dolgozó egy olyan jutalomcsomagot kapott, amelynek tartalma egy-egy kilogramm liszt és zsír, valamint egy szál parasztkolbász volt. A felhördülést látva a televízió vezetése néhány nap múlva minden alkalmazottnak hetvenezer forint év végi jutalmat utalt el.
Szerző
Frissítve: 2019.02.22. 16:04