Forma-1;Bahreini Nagydíj;

2019-03-29 11:30:00

Sivatagi ütközet Bahreinben

Az évad második versenyét Bahreinben rendezik, ahol Sebastian Vettel rendszerint jól szerepel. A Mercedes viszont kettős győzelemmel hangolt a hétvégére.

Hatalmas pofára esés volt a melbourne-i idénynyitó a Ferrari számára, ugyanis Sebastian Vettel csak a 4., Charles Leclerc pedig az 5. helyen végzett Ausztráliában. Az olasz istállót a téli tesztek után a világbajnoki cím első számú várományosának kiáltották ki, ehhez képest nem csak a címvédő Mercedes, de még a Red Bull is gyorsabbnak bizonyult a marenellóiaknál.

„Lényeges, hogy Bahreinben jól teljesítsünk azokon a területeken, amelyeken gyengék voltunk Ausztráliában - mondta a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto. - A szahíri pálya egészen más jellegű, mint az ausztrál, a tapadás és a fékezés lesz a legfontosabb. Arra számítunk, hogy a korrekcióink hatása látható lesz, noha tisztában vagyunk azzal, hogy az ellenfeleink ismét nagyon erősek lesznek” – tette hozzá a csapatvezető, aki már csak azért is optimista lehet, mert ezen a hétvégén a Ferrari számára kedves pályán, Bahreinben gurulnak ki az aszfaltra az autók.

Vettel az elmúlt két évben a dobogó legfelső fokára állhatott fel, összesen négy futamgyőzelme van a szahíri pályán, háromszor pedig a pole-pozíciót is megszerezte. A német pilóta örül korábbi sikereinek, ugyanakkor úgy véli, a bahreini pályán különösen nehéz jól vezetni.

„Ha csak pár centivel letérünk az ideális ívről, elkezdünk csúszni, a kört pedig dobhatjuk a kukába, mert egyszerűen nem lehet ledolgozni az itt elveszített időt. Emiatt a hibák aránya jelentősen nagyobb, mint más pályákon. Nehéz megtalálni a megfelelő ritmust a sivatagban, főként azért, mert a szél homokot fúj a pályára. Emiatt minden egyes kör különböző, ami döntő tényező lehet, különösen időmérőn” – mondta Vettel.

A Ferrari két hete jócskán elmaradt a várakozásoktól, a bokszutcában pedig számos teóriát felállítottak azzal kapcsolatban, mi okozhatta a problémát. Egyesek szerint a csapatok elé különleges elvárásokat támasztó melbourne-i pálya, mások szerint pedig a legtöbb csapatétól eltérő első szárny volt a ludas a tempóvesztésben. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont úgy véli, egyszerűen visszafojtották a motor teljesítményét, mert hűtési gondjaik voltak.

Az osztrák szakember néhány szót ejtett a másik nagy rivális Mercedesről is. „Talán még a Mercedes sem tudja, miért volt ennyire gyors. Hívjuk ezt Melbourne-effektusnak. A pálya hőmérséklete 40-44 fok között volt, ami 15-tel magasabb, mint volt a barcelonai teszthéten. A valós teljesítményeket úgy gondolom, hogy a következő pályákon fogjuk meglátni.”

Marko felhívta a figyelmet arra is, a pilótáknak mennyire óvniuk kell autóikat a bajnokság ezen szakaszában, ugyanis a karosszéria területén máris vannak elmaradásaik. Mindez annak köszönhető, hogy Pierre Gasly olyan alapvető alkatrészeket tört össze Barcelonában, amelyekből csak egy darabbal rendelkeztek.

Ennél jóval nagyobb problémák vannak a Williamsnél, amely bizonyos elemekből nem tud cserét biztosítani pilótái számára. Robert Kubica arról számolt be, hogy még az Ausztráliában megsérült padlólemezét sem tudták kicserélni, csak javítani. „Tudom, hogy a gyárban mindenki keményen dolgozik, de időre van szükségünk, amíg utolérjük magunkat. Azt már nem jelenteném ki, hogy a teljesítményhiányt ez megoldja” – magyarázta a helyzetet.

Kisebb problémák a mezőny több csapatánál is vannak: kényszerűségből Daniel Ricciardo autóján kasztnit cserél a Renault, míg a McLaren Carlos Sainz versenygépében veti be a második motorkomponenst (MGU-K).