Most kormányelőterjesztést készítenek a divatipar fellendítésére

Publikálás dátuma
2019.04.14. 18:44
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
A cél, hogy a régió divatközpontjává váljon Magyarország.
Elkészítette a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a magyar divatipar fejlesztésére irányuló stratégiai munkaanyagát, amelynek célja, hogy Magyarország a régió divatközpontjává váljon; az ügynökség most a kormányelőterjesztés összeállításán dolgozik – közölte az MDDÜ az MTI-vel. A közlemény idézte Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét, aki kifejtette: hat fő stratégiai pillér köré szerveződik a magyarországi divatágazat újbóli fellendítése. Ezek a szakmai koordináció erősítése, hatékonyabb iparági marketing, a magyar divatipari termékek kereskedelmi és exportlehetőségeinek javítása, a minőségi gyártás, valamint a nemzetközi színvonalú oktatás. Az MDDÜ egyfajta koordinációs központként segíti a különböző szereplők közötti információcserét az együttműködési lehetőségek feltárását és megvalósítását. Ide tartozik a divatdiplomácia is, amelynek célja többek között a stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatipari központjaival. Példaként a tavaly augusztusban az MDDÜ és az olasz Camera Nazionale della Moda Italiana között létrejött megállapodást említette, amelynek értelmében az olasz nemzeti divatkamara három éven át többek között mentorprogram segítségével támogatja a magyar divatipar fejlesztését. Az MDDÜ a más ágazatokkal történő együttműködésre is nagy hangsúlyt helyez, ezért kötött stratégiai megállapodást még márciusban a Hiventures állami kockázati tőkebefektetővel. Mindez a magyar divat- és dizájn ipar fellendítését, valamint egy értékteremtő magyarországi divat- és dizájnipari startup ökoszisztéma kialakítását szolgálja. Kiemelték, hogy növelni kell a magyar divatipar ismertségét, ehhez pedig nemzetközi szinten olyan marketingkommunikációra van szükség, amely kifejezi a magyar divat és dizájn egyedi jellegét. Erre szolgál az ügynökség által kialakított ernyőmárka, így a magyar divat- és dizájntermékek külföldön Budapest Select márkanév alatt mutatkozhatnak be. Az iparág magyarországi képviselőinek ismertségét erősíti az MDDÜ által évente megrendezett Budapest Central European Fashion Week is. Közölték, hogy a magyar divatágazat fellendítéséhez javítani kell az itt előállított termékek elérhetőségét, ehhez azonban előbb fel kell térképezni a teljes szektort, mérhetővé kell tenni az ágazat teljesítményét. Megjegyezték, az ügynökség becslése szerint 3000 magyar cég foglalkozik divat- és dizájntermékekkel, az aktív tervezők száma 250 és 300 között mozog. Kiemelt területet jelent még az oktatás- és a gyártásfejlesztés. Bata-Jakab Zsófia a közlemény szerint elmondta, folyamatban van a hazai gyártói kapacitás felmérése, emellett idén fókuszban lesz az iparági szakmunkák presztízsének helyreállítása is, mert ez a terület küzd a legnagyobb kihívásokkal. Az MDDÜ a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és dizájnipar. Az ügynökség célja a magyar divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének növelése és ezáltal az országimázs erősítése. 

Egymilliárd forint közpénz

Mint korábban megírtuk, az MTÜ által tavaly alapított MDDÜ-t irányító Bata-Jakab Zsófia Orbán Ráhel barátnője: a kormányfő lányával egy időben járt a Corvinus marketingszakára, és már egyetemi évei alatt is dolgozott például a kormányfő felesége, Lévai Anikó által felkarolt, ám hatalmasat bukó, részben állami Attitude divatmárka csapatában. Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója saját bevallása szerint is kap alkalomszerű, ingyenes szakmai tanácsokat Orbán Ráheltől. A kormányfő lánya egy felvétel tanúsága szerint egy ízben közpénzmegszerzési lehetőségekről csevegett Máté Kristóffal, az MTÜ értékesítési, illetve Berényi Vincével, az ügynökség egykori stratégiaimarketing-igazgatójával. Arról is beszámoltunk, hogy egymilliárd forintot közpénzt juttat a kormány a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt.-nek fesztiválok támogatására.
Szerző
Témák
divat MTÜ

Andy Vajna utódja máris eladott az Est Mediában lévő részesedéséből

Publikálás dátuma
2019.04.14. 17:05

Fotó: Népszava
Öt százalék alá csökkent Tremmel Zoltán befolyása.
Tremmel Zoltán befolyása öt százalék alá csökkent a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett társaságban – írja az mfor.hu. A portál felidézi: a médiaszakember április 9-én jelentette be, hogy megvásárolta az "AV Investments" Befektetési Kft. 100 százalékos leányvállalatát, a Dynamopest Kft.-t, így hozzá került utóbbinak az Est Mediában meglévő 5,21 százalékos részesedése. Alig három nappal később azonban máris eladott a részvényeiből, és ezzel 5 százalék alá csökkent befolyása. Azt már nem közölte, hogy ki a vevő és mennyi volt a vételár. A közgyűlési napirendi pontokból egyébként az kiderül, hogy az Est Media nevet vált, de az nem, hogy mire keresztelik át. Mint ahogy az sem, hogy az igazgatóság három visszahívandó tagja – Kovács Péter, Faragó Jana és Bencze György – helyére kiket jelölnek, és egyelőre szintén csak annyi bizonyos, hogy a felügyelőbizottság és az audit bizottság jelenlegi tagjai is leköszönnek.
Szerző
Témák
Andy Vajna TV2

Csányi Sándor: egy bank is elég lenne

Publikálás dátuma
2019.04.12. 20:34
Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója
Fotó: Népszava
Befejezi a terjeszkedést a régióban az OTP.
Egy bank is elég lenne Magyarországon - így reagált Csányi Sándor pénteken arra az ötletre, hogy Nagy Márton, az MNB alelnöke az előző nap arról beszélt egy konferencián, hogy akkor lenne elégedett, ha a nagybankok száma öt-hatra csökkenne. Az OTP-csoport elnök-vezérigazgatója a bank éves közgyűlését követően beszélt erről, hogy nem kétséges, melyik egyetlen megmaradó pénzintézetre gondolt. A közgyűlés elfogadta ugyan, hogy az elnök-vezérigazgatói poszt szétválasztható, azonban Csányi Sándor ezt csak egy lehetőségként vétette napirendre, de pillanatnyilag még nem élt a lehetőséggel. A személyi változások közül kiemelendő, hogy Erdei Tamás személyében ismét lett alelnöke a bankcsoportnak, a nagy tapasztalatú bankár korábban az MKB-t, illetve a Magyar Bankszövetséget is irányította elnökként. Magyarország piacvezető bankja történetének eddigi legjobb eredményét érte el 2018-ban, a csoportszintű nyereség tavaly mintegy 1 milliárd euró volt. Így a tervek szerint 221-222 forintot fizet részvényenként a tulajdonosoknak. Csányi Sándor sérelmezte, hogy a bankadó mind Magyarországon, mind a szlovákiai leánybankjuknál csökkentette az elszámolható eredményt Elmondta ugyanakkor, hogy a tranzakciós illeték csökkentésében is reménykedtek, sőt teljes eltörlését is indokoltnak tartanák. Főleg a kisrészvényeseket érte váratlanul, hogy az OTP, amely folyamatosan vásárolt kisebb-nagyobb bankokat a környező országokban, s most megállni készül az akvizíciókkal. Még 3 bankot venne az OTP a régióban, s az év végén 12 országban lesz jelen a csoport - hangzott el. Csányi Sándor ezzel kapcsolatban egy idézettel élt, miszerint Churchill annak idején Európa felosztása után azt mondta: "ebéd után jön az emésztés".
Szerző
Témák
OTP