2021 és 2025 között 3,3 milliárd forintból megvalósul a dugódíj – idézi a Budapesti Mobilitási Tervből az Index.hu.
Tarlós István főpolgármester már 2015-ben pontos terveket vázolt a dugódíjra. Eszerint első lépcsőben a főváros teljes közigazgatási területére egy 5 ezer forintos Budapest-matricát vezetnének be. A második lépcsőben a belvárosi „városmagba” egy külön díjjal lehetne belépni. Habár a dugódíj kivetését a főváros a 4-es metró megépítése fejében vállalta az EU felé, a Fidesz-KDNP jogszabályban tiltotta be a bevezetést.
A dugódíj amúgy már 2015 előtt is felmerült, ám azok rendre elvéreztek a kulisszák mögötti egyeztetések során. Az LMP ugyanakkor visszatérően követeli a kivetését.
Az Index az alábbi, további terveket azonosította az anyagban:
- az 1-es villamosvonal meghosszabbítása az Etele térig
- az elektronikus, időalapú jegyrendszer és kapcsolódó új tarifarendszer bevezetése
- a fogaskerekű vasút (60-as villamos) rekonstrukciója és fejlesztése
- a 3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciója
- a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítése
- MÁV-Start motorvonat-beszerzés, a Budapest–Hatvan-vasútvonal korszerűsítése
- budapesti trolibusz-járműprojekt
- a Hungexpo területének közlekedésfejlesztése
- P+R parkolók építése
- M2 gyorsforgalmi út
- a VI. kerületi Podmaniczky utca rekonstrukciója (Bajcsy Zsilinszky út – Teréz körút között)
- a Pasaréti út komplex szemléletű felújítása
- a Széchenyi Lánchíd és a villamos- és közúti aluljáró felújítása
- a Blaha Lujza tér közterületi megújítása, a Széna tér és az Orczy tér felújítása
- a Hungária krt. – Könyves K. krt. kerékpáros infrastruktúra korszerűsítése
az EuroVelo6 és EuroVelo14 nemzetközi kerékpárútvonalak fejlesztése
- az autómegosztási (carsharing) rendszer szabályozásának megvalósítása
- a Petőfi híd felújítása
- integrált menetrend és menetdíjrendszer kialakítása, a BKK, MÁV, Volán szolgáltatásainak harmonizálása
- az M1 metróvonal (Millenniumi földalatti vasút) korszerűsítése és meghosszabbítása
- városi és elővárosi hajók és kiszolgáló létesítmények fejlesztése
- a 3-as villamosvonal meghosszabbítása a Kassai téren át észak felé és Szegedi úti felüljáró megépítése
- az M1 metróvonal (Millenniumi földalatti vasút) járműfejlesztése
- belvárosi áruátrakó pontok kialakítása, környezetbarát „last mile” áruszállítás
- átfogó city-logisztikai szabályozás megvalósítása
- a pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér – Fővám tér közötti szakaszának megújítása
- a Nagy Lajos király útja fejlesztése
- a fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúra-beruházások
- a budapesti városi zöldutak fejlesztése és a környéki zöldutakhoz való kapcsolódás fejlesztése
- a közbringa-rendszer továbbfejlesztése
- a Szilas-patak menti kerékpáros-infrastruktúra fejlesztése
- a Külső Bécsi úti villamosvonal meghosszabbítása (Vörösvári út – Aranyvölgy)
- a 2-es villamos vonal déli meghosszabbítása: 2-es és 24-es villamosok összekötése, valamint a 2-es villamosvonal rekonstrukciója
- műegyetemi villamosvonal kialakítása a Kopaszi-gát területének közlekedési fejlesztésére
a 42-es villamos vonal meghosszabbítása a Gloriett lakótelepig
- a körvasút menti körút kiépítése II. szakasz (M3 autópálya – Üllői út közötti szakasz)
- csepeli gerincút (Teller Ede út) kialakítása
- körvasút menti körút kiépítése III. szakasz (Üllői út – Soroksári út között)
- a Nagykörút komplex keresztmetszeti felülvizsgálata, gyalogos-kerékpáros lehetőségekkel
- az M2 metróvonal és a H8 gödöllői HÉV összekötése és a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása – gödöllői ág
- az M3 metróvonal meghosszabbítása Káposztásmegyerig
- az M4 metróvonal nyugati meghosszabbítása
- az újpalotai villamosvonal megépítése.