Gyakori dugók jelzik az M1-es autópálya Tatabánya és Bicske közti szakaszán, hogy Szárligetnél új csomópont épül, írja a G7.hu. Ám a térségben csak kisebb falvak vannak, ráadásul 5 kilométerrel arrébb már van is egy kiépített pihenőhely, így látszólag teljesen értelmetlen a beruházás. Az építkezést továbbá Szárliget tavalyi településfejlesztési koncepciója sem említi, helyette viszont megállapítja: nélküle is kiváló a közlekedés.
Ám az új csomópont mellett ott van a főként kormányzati megrendelőknek szállító, Mészáros-féle Vivienvíz palackozója. Elvileg ott áll még az M1 ipari park is, de annak üzemeltetője 2014-ben felszámolás alá került, tavaly pedig már meg is szűnt. Az ipari park tehát nem jelent forgalmat - marad a Vivienvíz.
Ennél a pontnál érdemes lehet megjegyezni: az 5 kilométerre lévő óbaroki kamionpihenő is Mészáros Lőrincé, 1,1 milliárd forintból építette a felcsúti vállalkozó, majd Palkovics László innovációs miniszter azzal a mélyenszántó eszmefuttatással adta át: ha mennek a kamionok, megy a gazdaság is.
A szárligeti munkát a Duna Aszfalt Kft., a magyar útépítési közbeszerzések sztárja, illetve a Reaszfalt Kft. nyerte el nettó 2 milliárd forintért, de ebben a tervezési munkák és az engedélyek beszerzésének költségei is benne vannak. A tavalyi ötletből egyébként szélsebesen lett építkezés, míg az M1 össze többi fejlesztését várhatóan csak 2021-ben indítják.