A magyar fiatalok az EFOTT-on buliznának leginkább a hazai fesztiválok közül, megelőzve a Szigetet és a Balaton Soundot is - derül ki a K&H kutatásából.
A bank idén is felmérte a 19-29 éves korúak fesztiválozási szokásait. Míg az EFOTT a fiatalok 14 százalékának keltette fel az érdeklődését, a fővárosi Sziget Fesztivált csak a megkérdezettek 11 százaléka tervezi meglátogatni. A felmérésen részt vevők körében a Strand Fesztivál is népszerűbbnek bizonyult a Szigetnél.
Az ilyen típusú eseményekre egyébként hatalmas az igény: a kutatásban szereplő fiatalok majdnem 40 százaléka tervez eltölteni legalább egy-két napot valamely könnyűzenei rendezvényen. Legfőképp a diákok mutatnak érdeklődést: körükben 65 százalék a kedvező választ adók aránya.
A programok nem olcsók. A megkérdezettek számára átlag 10 ezer forint a napi összköltség. Italra és ételre napi kiadásaik 34, illetve 33 százalékát költik. Az árak az ilyen eseményeken hírhedten magasak. Erre vezethető vissza az is, hogy a megkérdezetteknek csupán 39 százaléka étkezik a rendezvény területén belül.
A fiatalok alapvetően ugyan saját jövedelmükből gazdálkodnak, ám emellett 65 százalékuk szüleitől, rokonaitól is kér pénzt a szórakozásra - közli a K&H.