Szombathelyen úgy csinálja ki magát a Fidesz, ahogy régen az ellenzék csinálta

Publikálás dátuma
2019.08.06. 16:10
Koczka Tibor
Fotó: Koczka Tibor Facebook oldala
Legalább két fideszes polgármesterjelölt indul ősszel, igaz egyikük függetlenként.
Mielőtt az ellenzéknek végleg leesett, hogy 2-3-4 jelölttel csak a fideszest segítik győzelemre bármilyen választáson, az őszi önkormányzati voksolásra igyekeznek a lehető legtöbb helyen egyetlen ellenjelöltet állítani a kormánypártival szemben. Szombathelyen, ami stabil fideszes város - volt mostanáig -, a Fidesznek sikerült a bravúr: több jelölt indul az egyetlen ellenzéki ellen. Koczka Tibor, Szombathely jelenlegi fideszes alpolgármestere ugyanis bejelentette, hogy független polgármesterjelöltként elindul az októberi önkormányzati választáson - tudósít a bejelentésről a Nyugat.hu. Koczka kijelentette, hogy pártok és helytartóik helyett a szombathelyieket akarja szolgálni. Mivel az alpolgármester viszonylag népszerű a városban, jó eséllyel megosztja majd a kormánypárti szavazókat. A jelenlegi állás szerint Szombathelynek három polgármesterjelöltje van. A Fidesz Balázsy Pétert, az Éljen Szombathely nevű ellenzéki választási szövetség Nemény Andrást indítja, Koczka Tibor pedig függetlenként indul. A jelenlegi polgármestert, Puskás Tivadart nem indítja a Fidesz.    Ez egyébként - az alpolgármester külön indulásával együtt - a helyi fideszes belharcok eredménye. A Fidesz februárban elvesztette többségét a közgyűlésben, miután a másik alpolgármesterrel, Molnár Miklóssal végletesen megromlott a viszony a rabszolgatörvény miatt. (Az ő szavazatával tudta napirendre venni és elfogadni az ellenzék azt a rendeletet, hogy Szombathelyen nem alkalmazzák a túlóratörvényt.) Azóta részben az ellenzék akarata érvényesül a közgyűlésben, bár Puskás Tivadar minden polgármesteri jogosultságát felhasználva igyekszik ezt megakadályozni. 
Szerző

A Hit Gyülekezete is beszállt a plakátbalhéba

Publikálás dátuma
2019.08.06. 15:38
Németh Sándor, a Hit Gyülekezetének alapítója és vezető lelkésze
Fotó: Hit Gyülekezete/Facebook
Az egyház úgy látja, abszurd, hogy a multicég beszél az emberi egyenlőségről - a kólafogyasztókat szerintük most állásfoglalásra kényszerítették a melegjogok kérdésében is.
Hitvallást tett közzé a Coca-Cola azt követően, hogy egy civil kezdeményezés nyomán több tízezren tiltakoztak a cég homoszexuális párokat ábrázoló reklámplakátjai miatt – írja honlapján a Hit Gyülekezete, ami ezután kérdéssornak álcázott számonkérést intéz a cég felé.
A gyülekezet felidézi, hogy a multicég krédójában kijelenti: "Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié".
Az egyház már azon is felháborodott, hogy a Coca-Cola egy ilyen üzenetet tett közzé „Önmagában abszurd” - írják a bejegyzésben – „hogy egy nemzetközi multicég válaszul a fogyasztóktól érkező kritikákra az emberi jogokról tart didaktikus kioktatást, de a szöveg nem csak emiatt felháborító.”
A Hit Gyülekezete szerint  a cég melegeket ábrázoló plakátjaival ugyanis 
„ … a kólaivás (vagy nem ivás) hétköznapi cselekedetből politikai-morális demonstrációvá vált. Aki Coca-Colát iszik nyilvánosan, azt a cég a reklámkampányával arra kényszerítette, hogy állást foglaljon a melegjogok mellett. Pontosan emiatt tiltakoznak a plakátok eltávolítását kérő petíció civil aláírói is”

- állítja gyülekezet. A gondolatmenet totálisan abszurd – ilyen alapon az, aki a Fidesz-kormány miatt nem hagyja el Magyarországot, az egyben állást is foglal Orbánék mellett  – ám az egyház a gondolatmenetre építkezve egy egész kérdéssort intéz a mamutvállalat magyarországi képviselői felé:
„1. A Coca-Cola szabadságról beszél, de akkor döntésével miért erőszakolja meg azon fogyasztói lelkiismeretét, akiknek más a véleményük ebben a megosztó társadalmi kérdésben? 2. A szexuális orientáció, nemi identitás különösen védett személyes adatnak számít. Miért kényszeríti a Coca-Cola az embereket arra, hogy erről a szenzitív kérdésről bármilyen nyilatkozatot tegyenek? 3. Miért idegeníti el termékétől azokat a kormánypárti fogyasztókat, akik kedvelik az üdítőitalukat, de nem szeretnének egy platformra kerülni a Coca-Colával pózoló ellenzéki politikusokkal? 4. Minden cégnek joga van ahhoz, hogy bármely fogyasztói csoport felé – így akár a homoszexuálisok felé - reklámkampányt folytasson. A Coca-Cola azonban ezt a kampányát tudatosan a legforgalmasabb közterületekre (metróállomások, belvárosi csomópontok) vitte ki. Magyarországon az alaptörvény kimondja minden ember egyenlőségét, de egyértelműen meghatározza a házasság és család fogalmát is. A Coca-Cola plakátjaival és melegpárti hitvallásával azt üzeni a magyar társadalomnak, hogy az alaptörvény jogellenes, és változásra van szükség. Sokan akarják ma kívülről megmondani azt, milyen legyen Magyarország. Ezt azonban kizárólag a magyar választóknak, és a magyar társadalomnak joga eldönteni. A magyarok harminc éve elutasították azt, hogy Moszkvából mondják meg nekik, mi a jó és mi a rossz. Miért akar most egy cég Atlantából kioktatni bennünket?” - kérdezi az egyház, párhuzamaival mintegy véletlenül a kormánypropaganda Brüsszel-ellenes kirohanásait felidézve.   „5. A közterületi reklámok korlátlanul elérik a gyerekeket. A szexuális intimitásban ábrázolt homoszexuális párok és egy gyerekek által is fogyasztott tömegtermék összekapcsolása megtévesztő módon beavatkozik a gyermekek személyiségfejlődésébe. Miért kényszeríti a Coca-Cola arra a gyerekeket és a szülőket arra, hogy az utcán, közlekedés közben morális meggyőződésükkel ellentétes képeket lássanak? Miért akarja a Coca-Cola a homoszexualitás támogatására csábítani a kiskorúakat? Ki jogosította fel a céget arra, hogy a szülők, pedagógusok helyett oktasson? 6. Végül még egy kérdés: A Coca-Colát világszerte bírálják azért, hogy termékei egészségre és a környezetre ártalmasak lehetnek. Tényleg jó ötlet a megalapozott kritikákkal szemben egy provokatív, agresszív és megosztó kampánnyal válaszolni?” - kérdezik közleményükben.
Szerencsére a gyülekezetnek a mozgássérült emberek ábrázolásával azért nincs gondja, nem úgy, mint a Cola-plakátok miatt a tolószékes emberek látványával példálózó Pesti Srácoknak.
Szerző
Frissítve: 2019.08.06. 17:13

Tolószékes embereket sem szeretne plakátokon látni a Pesti Srácok szerzője

Publikálás dátuma
2019.08.06. 14:42
illusztráció
Fotó: Shutterstock
Mozgássérültekkel vetette össze a homoszexuálisokat a kormányközeli lap szerzője, de köszöni, előbbiek reklámozásából sem kérne.
Józan ésszel azt hihetnénk, hogy nem lehetne tovább rontani a Coca-Cola páros plakátjai miatt kialakult helyzeten, de az események követéséhez sajnos nem józan ész kell, hanem edzett gyomor: a Pesti Srácok újságírója, a plakátok miatt korábban meleglobbit orrontó Vésey Kovács László kedden újabb véleménycikket írt a témában, amiben már tolószékesek is megkapják a magukét.
Vésey előbb, fejedelmi többessel úgy érvel, hogy ők együtt tudnak élni a homoszexualitás létezésével, de nem akarják azt nézni. Már ez is erős mondat – egy meleg pár például nem szállhatna együtt buszra e kijelentés  alapján – a szerző pedig  következetesen és hazug módon egybe is mossa az azonos nemű párkapcsolatokat a pedofíliával: „A gyerekekre pedig (...) azért van szükségük friss húsként, mert kevesen vannak, és hamar ráunnak egymásra”.
A következő bekezdésben viszont egy teljesen eltérő kisebbség, a mozgássérültek csoportja kerül a célkeresztbe, a plakátok kapcsán ugyanis őket állítja párhuzamba a melegekkel Vésey-Kovács.
„Tolószékes embereket sem szeretnénk mozgólépcsőnyi meg buszmegállónyi hirdetéseken nézegetni”

„(...) miközben nem gyűlöljük a mozgássérülteket, nem akarjuk bántani és kirekeszteni őket, sőt akadálymentesített feljárókat építünk nekik, ahol csak lehet. Arra tanítjuk a gyerekeinket, hogy sajnos vannak, akik ilyen helyzetbe kerültek, és segítünk nekik, ha rászorulnak, nem csúfoljuk ki, nem bántjuk őket. De nem hazudjuk azt magunknak meg másoknak, és főleg nem tömjük a gyerekeink fejét olyan hülyeséggel, hogy tolószékben élni ugyanolyan természetes, mint két lábon sétálni, és nem rosszabb, csak más.”
„Ha pedig a tolószékesek elkezdenék eltördelni a gyerekeink hátgerincét, hogy ők is tolószékesként éljenek, attól a társadalom irgalmatlanul dühbe gurulna” - zárul a gondolatmenet.

 A melegek olyan látványt nyújtanak, olyan ellenérzéseket váltanak ki, mint a mozgássérültek? Gyerekek hátgerincét tördelő tolószékesek, mint párhuzam a néhány, közvetlen szexuális utalást nem is tartalmazó plakátra? Az ember csak kapkodja fejét, de ez nem a Hírcsárda, a szerző komolyan gondolja a színes-szagos manifesztumot. És ha már komolyan gondolja, talán nem kellene így finomkodnia: már várjuk a cikkeket, amiben Vésey Kovács László kikel a leukémiás gyerekeket bemutató lelombozó plakátok, a szegénységre tolakodóan emlékeztető hirdetések, esetleg a színes bőrűeket túlzóan szimpatikusnak ábrázoló reklámok ellen. Elvégre ez egy etnikailag homogén, keresztényi és gazdag ország, ahol a másság, és a hajléktalanság is elfogadott – amíg a négy fal között csinálják. Egy ilyen erős toleráns országnak pedig megvan a maga reklámideálja is: a terepjárós, pufidzsekis polgári-konzervatív vállalkozó, két gyerekkel, saját lábán megálló feleséggel. Igaz, ő saját véleménye szerint nem számít közszereplőnek.
Szerző