Budapest;tömegközlekedés;Közlekedő Tömeg Egyesület;

2019-08-12 09:18:23

Ami az állatok szállításához már túl meleg, az embereknek még jó lehet a BKV szerint: még mindig 38 fok van a buszokon

Sokan így inkább autóznak ahelyett, hogy élve megfőzze őket a tömegközlekedés - ezzel tovább növelve a városban amúgy is jelentős légszennyezést és a dugókat.

A másodfokú hőségriasztás ellenére több mint 300 BKV-buszon nem működik a klíma, akár 40 fok is lehet az utastérben - írja a Közlekedő Tömeg közösségi oldalán. Miután múlthéten majd 41 fokos hőséget mértek a villamospótló buszokon, vasárnap ismét műszert ragadtak, hogy állításukat igazolják:

Ettől nem csak hogy szenvednek az utasok, de még a buszsofőrök is rosszul lehetnek, figyelmük tompulhat, ami kifejezetten balesetveszélyes. Erre egyébként az Egységes Közlekedés Szakszervezet is figyelmeztetett még júniusban - úgy tűnik, hiába.

Nem sok eredménye van a Közlekedő Tömeg munkájának sem: azt írják, egy-egy forróbb nap után akár 50, hozzájuk befutó hibabejelentést is továbbítanak a BKV-nak az elromlott klímákról, de ott csak a vállukat vonogatják. A BKV annyit reagált minderre, hogy a klímaberendezések napközben romlanak el, ezért van hőség az autóbuszokon. "Úgy tapasztaljuk, ez nem fedi a valóságot: számos buszról rendszeresen kapunk panaszbejelentéseket az utasoktól, mely azt bizonyítja, hogy jellemzően meg sem javítják a járművek klímáit" - fogalmaznak közösségi oldalukon. A BKV továbbá azzal mentegetőzik, hogy az elromlott klímaberendezéssel rendelkező buszokat azonnal lecserélik egy másikra, ám ez szinte sosem történik meg.

Hozzáteszik: szarvasmarhákat már tilos lenne ekkora hőségben szállítani, az EU 2005/1/EK rendelete alapján komoly bírság járna érte. Sokan inkább az autózást választják ahelyett, hogy élve megfőzze őket a tömegközlekedés - ezzel tovább növelve a városban amúgy is jelentős légszennyezést és a dugókat.