Zalaegerszeg;tesztpálya;ZÁÉV;

- Túl sokat kértek Mészárosék, egyelőre nem épül meg a zalaegerszegi tesztpálya központja

Hiába öntenek bele a projektbe tízmilliárdokat, a járműipari tesztpálya építői sem fogadnak el minden kivitelezői ajánlatot.

Eredménytelenül zárult az állami zalaegerszegi tesztpálya irányítótornyára kiírt közbeszerzési eljárás, bár már akadt két jelentkező a nyolcemeletes, 980 négyzetméteres alapterülető épület felhúzására - derült ki a pénteki uniós közbeszerzési értesítőből.

Az ok a pénz, pontosabban annak hiánya: a pályázaton ajánlatot tevő, Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Záév és a Laterex Zrt. ugyanis olyan sokat kért, hogy azt a megrendelő, az állami tulajdonú Autóipari Próbapálya Zala Kft. sem tudta vagy akarta kifizetni.

„A benyújtott ajánlatok mindegyike jelentős mértékben meghaladja a szerződés teljesítéséhez rendelkezésre álló anyagi fedezet összegét” - magyarázták a dokumentumban.

Hogy mekkora összegről van szó, arra a pályázati anyag nem tér ki, de az indoklás meglepő, tekintve, hogy már eddig is tengernyi közpénzt öltek bele a ZalaZONE néven is ismert próbapályába.

A G7 értesülése szerint csak az aszfaltozás 30,5 milliárdba került, amivel szintén (az akkor a Duna Aszfalttal konzorciumban dolgozó) Záév-et bízták meg, a portál pedig július végén úgy becsülte, hogy a projekt teljes költségvetése nem áll meg 45 milliárd forint alatt.

Az eredménytelen tender üzenetértékű is lehet az eddig privilegizált helyzetű Mészáros Lőrinc számára:  jó lenne szerényebben kalkulálni az árakkal.

Hasonló költség-visszavágás történt a Népliget mellé tervezett, gigantikus kézicsarnok-beruházás esetében, bár ott a kezdeti 150 milliárd felé is rúgó kivitelezési ajánlatokat végül kormányhatározat törte le bruttó 101, 5 milliárd forint alá. Ráadásul a kézis tendert nem is a Mészárosék családi cégeként ismert Fejér-Bál Zrt., hanem Garancsi István Market Zrt.-je nyerte meg végül.

A tesztpálya látványterve

A miniszterelnök a magyar labdarúgó-válogatott meccse miatt utazott a balkáni országba.