A kormány eddig sem támogatta, ezután sem támogatja a Demszky-korszakban bevállalt dugódíj bevezetését - olvasható a Miniszterelnökség szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Mint jelezték, ha Karácsony Gergely főpolgármester ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni.
A Miniszterelnökség arra reagált, így hogy Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes az RTL Klub Híradójának azt mondta, öt éven belül korlátozzák Budapesten az autósok behajtását a belvárosba és a dízelautók használatát. Csakhogy a behajtási díj nem Karácsonyék fixa ideája, a korlátozás bevezetését a már említett Demszky-érában vállalta a főváros; ez volt a feltétele ugyanis annak, hogy az EU anyagilag támogassa a 4-es metró felépítését.
Az ügy tehát évek óta aktuális témának számít, és Tarlós István, korábbi főpolgármester sem tudta kijelenteni, hogy nem vezetik be a korlátozási formát - sőt a júniusban, még Tarlós vezetése alatt elfogadott Budapest Mobilitási Terv is tartalmazza a dugódíj tervét.