Ha komolyan gondoljuk a környezetvédelmet és a levegőtisztaságot, egyre kevésbé tűr halasztást az egyre idősödő gépjárművek behozatalának megállítása - fogalmaz közleményükben Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető elnöke. Januárban 13 ezer használt személygépkocsi és 1431 kishaszonjármű érkezett az országba. Előbbiek száma 20 százalékkal meghaladja az újakét. A Datahouse-tól származó kimutatásuk tanúsága szerint januárban 1788 kishaszonjárművet, 152 tisztán elektromos, 181 plugin-hibrid autót, 253 motorkerékpárt, 386 nagyhaszonjárművet, 194 közúti nehézpótkocsit és 36 autóbuszt helyeztek újként forgalomba.
Az MGE e téren idén 155 ezer személygépkocsira - ezen belül 2500 tisztán elektromosra és 1500 plugin-hibridre -, 26 ezer kishaszon-, 4500 nagyhaszonjárműre, 3500 közúti pótkocsira, 4600 motorkerékpárra és 850 autóbuszra számít. A nagyhaszonjárművek és a közúti nehézpótkocsik esetében a sofőrhiány és a dráguló működési körülmények miatt csökkenéssel számolnak. Az autóbuszok piacán a flotta magas életkora miatt növekedést remélnek. A motorkerékpárok forgalomemelkedése az alacsony mennyiség ellenére jelentős. Itt biztonsági, bűnmegelőzési és környezetvédelmi szempontból egyaránt fontosnak tartanák az azonosítás megoldását.
A kormány jelenleg is dolgozik a problémának a belső piaci uniós szabályokkal kiegyeztethető megoldásán - fogalmazott múlt heti sajtótájékoztatóján a Népszava kapcsolódó felvetésére Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia- és klímaügyi államtitkára. Akciótervük szerint sem szeretnénk Európa roncstelepévé válni, ami jelenleg valós veszély - fogalmazott az államtitkár.