utazási iroda;csőd;

- Újabb utazási iroda ment csődbe Magyarországon

Tizenöt év után befejezi magyarországi tevékenységét az Aeolus Utazási Iroda. Tartozásuk, további kötelezettségük nincs az utasok, partnerirodák felé.

Május 29-én befejezi tevékenységét az Aeolus Utazási Iroda. A magyar cégnek tartozása, további kötelezettsége nincs az utasok, partnerirodák felé – közölte az utazási iroda a Facebook-oldalán, a hírt a turizmus.com vette észre.

Az Aeolus s.r.o. két hónapja fizetésképtelenséget jelentett Szlovákiában. Csehországban és Szlovákiában kérték a vagyoni biztosíték felhasználását és a csődeljárás megkezdését. Az utolsó néhány évben kizárólag utazásközvetítéssel foglalkozó Aeolus Hungary akkori tájékoztatása szerint őket nem érinti anyavállalatuk csődje, a magyarországi közvetítő iroda nem zár be. A válság mégis elérte a Görögország-specialista magyar utazási irodát, amely hétfőnjelentette be: 15 év után befejezi magyarországi tevékenységét. 

 

Mint írták, az utasok – akik még nem nyújtották be a kárbejelentést az Allianz Szlovákia Biztosítóhoz –, az Aeolus Utazási Iroda honlapján határozatlan ideig egy pontos, magyar nyelvű tájékoztatást kapnak arról, hogyan kell eljárni a kárbejelentéssel kapcsolatosan. Hozzátették, hogy információik szerint az utasaik nagy többsége már elküldte a bejelentést, amiről visszaigazoló e-mailt is kaptak. Honlapjukon megtalálható egy szlovák információs telefonszám, melyen magyar nyelvű kolléga továbbra is rendelkezésre áll júniusban.

A közlemény szerint az Allianz Szlovákia Biztosító legutolsó levelében a következőket küldte el a magyar iroda kifizetésre vonatkozó kérdésére: „a kártérítés az utazásszervező fizetésképtelenségének nyilvántartásba vétele után 6 hónappal fizetendő, azaz legkorábban 2020. szeptember 9-én az összes károsult fél nyilvántartásba vétele után. Addig a dokumentumokat dolgozzuk fel, és információkat kérünk, amennyiben szükséges.”

A Robinson Tours utazási iroda még május elején jelentette be, hogy befejezi működését. Azt írták, 25 év és több százezer kiszolgált vendég után lezárnak egy korszakot, miután a koronavírus-járvány miatt eddig még nem tapasztalt utazási, és egyéb korlátozások léptek világszerte életbe. Hozzátették: nincs külföldön utas és a cég vagyoni biztosítéka elegendő a befizetett összegek visszatérítésére.

A nemzetközi energiacégek egyik legnagyobb ereje épp abban rejlik, hogy sokféle kultúra, sokféle megközelítés adódik össze egy feladat megoldásakor – emelték ki a Sokszínűség Hete rendezvénysorozat keretében megrendezett online beszélgetés résztvevői.