A korábbi sajtóhíreknek megfelelően csütörtökön bejelentették, hogy a Ferraritól távozó négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a következő szezontól az Aston Martinnál folytatja pályafutását.
„Örülök, hogy végre megoszthattam ezt az izgalmas hírt a jövőmről. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy 2021-ben az Aston Martin pilótája leszek. Ez egy új kaland számomra, egy igazán legendás autóipari céggel. Lenyűgöztek a csapat által idén elért eredmények, és úgy gondolom, hogy a jövő még szebbnek tűnik” – idézte a sorozat hivatalos honlapja a 33 éves pilótát, aki minden idők legfiatalabb F1-es világbajnoka és 2015 óta erősítette a Ferrarit.
Vettel új csapata, az Aston Martin – amely nem is olyan rég még Force India volt – jelenleg Racing Point néven versenyez, 2021-től azonban újabb névváltás következtében gyári istállóként folytatja.
„Örülünk neki, hogy jövőre is itt leszel. Most zárjuk le a lehető legjobban ezt a közös kalandot” – kommentálta a hírt a Ferrari, amely ezen a hétvégén, Mugellóban ünnepli 1000. F1-es futamát. A jubileumi versenyhétvége a valóságban két hete Spában volt, de a Ferrari nem számolja azt a két alkalmat, amikor a hétvége korábbi szakaszában ott volt a mezőnyben, de a futamon már nem indult el.
Mindenesetre a hazai jubileum alkalmából a Ferrari új köntösbe öltöztette autóját, amely sötétebb árnyalatot kapott, utalva az 1950-ben használt színre. A Forma-2-es sorozatban egyre jobban teljesítő Mick Schumachernek egyelőre várnia kell egy F1-es nagydíjon való debütálásra, ám a vasárnapi Toszkán Nagydíj előtt édesapja, a hétszeres világbajnok Michael utolsó bajnoki Ferrariját, az F2004-est fogja vezetni.
Charles Leclerc különleges bukósisak festéssel készült: az 1000-es szám és az olasz nemzeti színek mellett a patinás istálló korábbi legendás F1-es versenyautó tűnnek fel a dizájnban az 1950-es évektől kezdve egészen Kimi Raikkönen legutóbbi vb-címet nyerő autójáig. A Mercedes is meghajol a Ferrari jubileuma előtt, a német gyártó vörösre festette a biztonsági autót.
Ami a versenyhelyszínt illeti, négy év után debütál új pálya az F1-ben. Mugellót eddig a nagyközönség elsősorban a motorversenyekről ismerhette, míg a mezőny egy része a 2012-es itteni F1-es tesztről.
A Ferrari előjelei mindenesetre nem a legkedvezőbbek, ugyanis a maranellói istálló a 2009-es szezon eleje óta először nullázott zsinórban kétszer. Ráadásul Vettel átigazolása a rivaldafényt is elveszi a Ferraritól.