Bár a magyar kormány nem tette közzé az ellenőrzések eredményeit, a Direkt36 megszerezte az állam egyik legdrágább útépítési projektjének, az M4-es építésének dokumentációját. Ebből az derült ki, hogy a költséges állami beruházásban Orbán Viktor édesapjának cége is részt vett: a Dolomit Kft. gánti bányájából szállítottak zúzott követ az útépítéshez.
Az M4-es a Budapestet a Nagyvárad melletti Nagykereki határátkelővel köti majd össze. Ennek fővárosi szakasza már 2009-ben elkészült. A tervezettnél azonban lassabban és drágábban haladt az építkezés, és nem is mindenhol autópálya épült meg: a tervezett több mint 200 kilométerből egyelőre csak kevesebb mint 100 kilométernyi utat adtak át, ezek nagy részén pedig autópálya helyett csak négysávos gyorsforgalmi utat építettek.
A projekt Abony és Fegyvernek közötti 28 kilométeres szakaszára 2013-ban írták ki a közbeszerzést, amikor a miniszterelnök és a korábban a Fidesz gazdasági igazgatója, Simicska Lajos még szoros szövetségesek voltak. A több mint 110 milliárd forintból épülő szakaszon nagy nemzetközi építőcégek mellett Simicska akkori cégének, a Közgépnek is értékes megrendelés jutott.
A magyar kormány európai uniós forrásból szerette volna finanszírozni ennek a szakasznak az építését, azonban az Európai Bizottság több ponton is kritizálta a projektet – többek közt annak a kirívóan magas ára miatt. Röviddel az Orbán-Simicska háború után azonban a beruházást kartellgyanúra hivatkozva leállították.
A Direkt36 emlékeztetett arra, hogy az Orbán család vállalkozásai épp a Simicskával kirobbant konfliktus után indultak látványos fellendülésnek, amiben szerepet játszottak a szaporodó állami megrendelések is.
A portál három évnyi pereskedést követően megszerzett dokumentumok alapján azt írja, hogy a családi cég részese maradt az M4-es építésének azután is, hogy a kormány drágállni kezdte a projektet.
Az egyik dokumentum szerint az Orbán Győző többségi tulajdonában álló gánti bányacégtől, a Dolomit Kőbányászati Kft.-től rendeltek építőanyagokat az Abony-Fegyvernek szakaszhoz, majd miután itt leállították a munkát, az M4-es más szakaszain kezdett dolgozni a cég.
Az Orbán cég építőanyagait szállították az Üllő–Albertirsa, és az Albertirsa–Cegléd közötti szakaszra (az előbbit 52,1 milliárd forintból az Euroaszfalt és a Duna Aszfalt konzorciuma, az utóbbit pedig 20,5 milliárd forintból a Colas csoport építette).
Ezeknek az építkezéseknek a 2017-2018 közötti dokumentációjában több tucat olyan iratot talált a portál, amelyen a Dolomit Kft. neve szerepel: többek közt az építkezéshez felhasznált anyagokat bemutató iratokon, a cég saját termékeiről kiadott teljesítménynyilatkozatain és különböző vizsgálati jegyzőkönyveken.
A projektek irataiból az nem derül ki, hogy pontosan mennyi építőanyagot szállított a Dolomit Kft. az M4-es építéséhez, és ezért mennyi pénzt kapott.
A Direkt36 megkérdezte a Dolomit Kft.-től és az M4-es építésében részt vevő fővállalkozóktól is, hogy pontosan mennyi építőanyagot, és mennyi pénzért szállított a gánti bányacég a projekthez, de választ nem kaptak. A miniszterelnök sem reagált édesapja cégének állami munkáival kapcsolatos kérdésekre.