„Nincs olyan jogszabály, amely a GVH hatáskörét ebben a kérdésben megállapítaná” – ennyit válaszolt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), miután lapunk megkereste a szervezetet Orbán Viktor kormányfő tippmix-reklámja miatt.
Azért fordultunk a GVH-hoz, mert a miniszterelnök reklámgyanús módon közölte rajongóival közösségi oldalán még szeptember végén, hogy kétezer forintban fogadott a Ferencváros győzelmére a Bajnokok Ligája selejtezőmérkőzés előtt. A videó mintha csak egy oktatófilm lett volna arról, hogyan kell fogadni: lépésről lépésre látható, miként tehető meg a tét a sportfogadási portálon.
Nem volt mindig ilyen elnéző a GVH: 2016-ban például célzottan vizsgálta egyes hazai celebek közösségi oldalait, mert úgy találta, hogy azokon túl sok a bújtatott reklám. Kasza Tibor esetében eljárás is indult, ami azzal zárult, hogy az énekes-műsorvezető vállalta, „oktatási célú előadásokat tart”, figyelemfelhívó posztokat, kisfilmeket tesz közzé közösségi oldalán a bújtatott reklámokról.