Előfizetés

Rekordszámú pályázat érkezett a Marketing Diamond Awards versenyre

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2021.01.13. 15:43

Fotó: Lounge Group
Minden eddiginél több, összesen 125 pályázat érkezett a Marketing Diamond Awards – a Lounge Group közreműködésével elnevezésű országos marketingpályázatra. Idén első alkalommal olyan cég is volt, amely a verseny történetében először mind a 11 kategóriában nyújtott be anyagot. Emellett a most először nevezők száma is meglepetést okozott.
Rekordszámú jelentkező soha nem látott mennyiségű pályázatot nyújtott be a kisebb cégek és ügynökségek, illetve alacsonyabb kommunikációs büdzsével gazdálkodó vállalatok legfontosabb marketingversenyére. A hatodik alkalommal megrendezett Marketing Diamond Awards (MDA) történetében először a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) egy neves ügynökségi partnerrel, a Lounge Grouppal együttműködésben díjazza a legkreatívabb kommunikációs aktivitásokat. A 125 pályázati anyag több mint kétharmada ügynökségektől, a fennmaradó rész pedig megbízóktól érkezett a január 10-i jelentkezési határidőig. A félszáz jelentkező között olyan cég is akadt, amely mind a 11 versenykategóriában nevezett, illetve több mint kéttucat szereplő újoncként, idén először vesz részt a megmérettetésen. A pályázatokat a marketingszakma – megbízói és ügynökségi oldalról érkező – elismert személyiségeiből álló zsűri értékeli, odaítélve a „Marketing Diamond” elismeréseket. A versenyen „Az Év Ügynökségét” és „Az Év Megbízóját” keresik, illetve kiosztják „Az Év Marketing Nagykövete” különdíjat is a legtöbb pályázatot benyújtó jelentkezőnek. Az ügynökségek által benyújtott nevezéseket a megbízói, a vállalati pályázatokat pedig a szolgáltatói oldal képviselői bírálják el. A Lounge Group a verseny szakmai partnereként különdíjakat ajánlott fel, illetve új kommunikációs eszközökkel bővítette a pályázók bemutatkozási lehetőségeit. A verseny történetében először „arcot és hangot” kapnak a jelentkezők, a szervezők ugyanis létrehoztak egy videós adatbázist, a pályázók és projektjeik bemutatására. A későbbiekben a díjak átadásáról is felvételek készülnek, a három fődíjas céget pedig hosszabb videókban is bemutatják majd. „A pályázatok, illetve a pályázók száma minden várakozást felülmúlt az idei kiíráson. Ez is jelzi, hogy az elmúlt, kihívásokkal teli év felerősítette a korábban is érzékelt folyamatokat. A kkv-k, illetve a kisebb kommunikációs büdzsével gazdálkodó cégek számára minden korábbinál nyilvánvalóbbá vált, hogy az értékesítés támogatása kreatív megoldásokat igényel. A piac egyik legnagyobb kommunikációs ügynökségcsoportjával közösen idén egyedülálló lehetőséget biztosítunk a jó gyakorlatok bemutatásra, számos új elemmel kiegészítve a verseny korábbi kommunikációs repertoárját” – mondta Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke. „A járvány teljesen új helyzetet teremtett a kommunikációs szcénában: sok nagyvállalatnál jelentős büdzsécsökkenéssel kellett számolni, illetve sokan teljesen új élethelyzetben találták magukat az otthoni munkavégzés következtében. Mindez a reklámozók részéről is új, innovatív eszközöket és üzeneteket tett szükségessé. A mostanihoz hasonló helyzetekre jellemző, hogy az igazán kreatív megoldásokkal valóban ki lehet tűnni a piacon. A Marketing Diamond Awards ebből a szempontból egyfajta inkubációs programként működik. A legjobb, legkreatívabb kommunikációs ötleteket, aktivitásokat kutatja, ismeri el, és mutatja be a szakmának” – tette hozzá Hidvégi Krisztina, a névadó partner Lounge Group médiaigazgatója, a zsűri tagja. A pályázók bemutatkozó videói a https://lounge.hu/mda weboldalon, míg a verseny részletei a https://marketingdiamond.hu/ címen érhetőek el.

Az MDA zsűritagjai között olyan neves szakemberek szerepelnek, mint Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Bay Áron (Exact Match), Bognár Tamás (Porsche Hungaria, ŠKODA), Csanak Gabriella (Microsoft Magyarország), Damjanovich Nebojsa (Resend Agency), Gandera Balázs (INTREN), Hidvégi Krisztina (New Land Media), Hovanyecz Norbert (SuperShop), Jagodics Rita (Kereskedelmi Marketing Trendek), Jákó Eszter (MVM), Kovács András Péter (Magyar Telekom), Knapcsek Katalin (KNK PR&Média), Lévai Richárd (Liftup), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), Ördög Ibolya (Hyundai), Papp Gábor (The Pitch), Papp-Váry Árpád (METU), Szalkai Réka (Mastercard), Szilva Mónika (Nestlé Hungária), Tengerdi Laura (Budapest Bank Zrt.), Török Szabolcs (Magyar Posta Zrt.), Varga Tibor (T-Systems Magyarország Zrt.). A zsűri elnöke az elmúlt évekhez hasonlóan Hinora Ferenc (Positive Adamsky), az MMSZ elnöke.

Legkorábban februártól nőhet a minimálbér, de még nem tudni, mennyivel

V. A. D.
Publikálás dátuma
2021.01.13. 11:48

Fotó: Shutterstock
Ma is tárgyaltak a minimálbéremelésről a szakszervezetek és a munkaadók, valamint a kormány képviselői, de továbbra sem jutottak dűlőre az idei összegről.
Továbbra sincs megállapodás az idei minimálbéremelésről, a szakszervezetek és a munkaadók a ma délelőtti egyeztetésen sem tudtak kompromisszumra jutni. Mindkét fél a korábbi álláspontját ismételte, a különbségeket nem sikerült áthidalni – mondta el érdeklődésünkre a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) délelőtti ülése után Rolek Ferenc, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének alelnöke. Mint korábban megírtuk: a 2003-as év kivételével 1997 óta minden év január 1-jén emelkedett a minimálbér, a 24 évvel ezelőtti bruttó 17 ezer forintról így tavaly január 1-jére 161 ezer forintig kúszott fel a dolgozóknak kötelezően megfizetendő legkisebb havi összeg. Az idei január 1-je azonban úgy köszöntött be, hogy az összeg változatlan maradt. A munkáltatói és a munkavállalói szervezetek nem tudtak ugyanis tavaly év végéig megállapodni az emelés mértékéről: előbbiek álláspontja 3, utóbbiaké 5 százalékon merevedett be. A kormány erre hivatkozva nem hirdette ki tavaly év végén az idei összeget, hanem az egyeztetések januári folytatását javasolta. A VKF azóta ma ült össze először, de – bár a munkáltatói és a munkavállalói szervezetek közötti múlt pénteki kétoldalú egyeztetések után a felek konstruktív hangulatról számoltak be – továbbra is csak korábbi álláspontjukat ismételték el. Rolek Ferenc szerint a munkaadói oldal ugyanakkor hajlott volna arra, hogy kissé elmozduljon a 3 százalékról "a két ajánlat közé", ám ezt a szakszervezetek nem fogadták el. Kordás László, a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke szerint viszont a munkaadók hivatalos ajánlata továbbra is 3 százalék maradt, amit a munkavállalói oldal visszalépésként értékelt, hiszen a kétoldalú háttérbeszélgetéseken ennél kompromisszumkészebbnek tűntek. A kormány képviselője az egyeztetésen továbbra is azt szorgalmazta, hogy a munkaadók és a munkavállalók állapodjanak meg a kérdésben. A megállapodást mindkét fél szerint elősegítő járulékcsökkentési lépésekre ugyanakkor továbbra sem lát lehetőséget a kabinet – számolt be az ülésen elhangzottakról Kordás László. Azt viszont egyértelművé tette a kormány, hogy ha létrejön is egy megállapodás még januárban, akkor sem lehet már visszamenőleg emelni a legkisebb béreket. Azaz legkorábban csak február 1-től emelkedhetne a minimálbér és a garantált bérminimum összege. Márpedig a szakszervezetek éves szinten szeretnének 5 százalékos bérnövekedést elérni, nem 11 hónapra vonatkozóan. Ezért az idő előrehaladtával a munkáltatók és a munkavállalók egyre messzebb kerülnek a megállapodástól – vélekedett Kordás László, aki szerint ebben a helyzetben a kormánynak kellene előrukkolnia egy, a járulékcsökkentésre vagy adójóváírásra vonatkozó javaslattal, és a cafeteriaszabályok enyhítésével. A munkaadói és a munkavállalói oldal álláspontja között nincs áthidalhatatlan különbség, de a megállapodáshoz a kormány lépésére is szükség van – szögezte le a szakszervezeti vezető.    A VKF várhatóan a jövő héten tárgyal ismét a minimálbérről. 

Csökkentek a lakásárak és bővült a kínálat

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2021.01.13. 11:47

Fotó: Erdős Dénes / Népszava
A kedvezményes lakásépítési áfa visszaállításának köszönhetően.
Az ingatlanpiacon árcsökkenést és kínálatbővülést eredményezett az állami lakásprogram, azon belül a kedvezményes lakásépítési áfa visszaállítása: az intézkedés bejelentése után az új lakások és házak kínálata országosan 4 százalékkal nőtt, miközben a kínálati árak a fővárosban és vidéken is csökkentek- közölte az ingatlan.com szerdán. Az ingatlanhirdetési portál adatai szerint decemberben 127 százalékkal, tavaly október óta pedig éves összevétésben több mint 60 százalékkal nőtt az eladásra kínált új lakások és házak iránti érdeklődés. A közleményben Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője ismertette, az állami lakásprogram tavaly októberben bejelentett új, 2021-től elérhető elemei állnak a folyamat hátterében: elsősorban a kedvezményes, 5 százalékos lakásépítési áfa újbóli bevezetése, valamint a családi otthonteremtési kedvezménnyel vásárlók áfa-visszaigénylési lehetősége miatt nőtt meg az érdeklődés az új lakóingatlanok iránt. Az új lakások és házak kínálatának bővüléséről megjegyezték, hogy míg a főváros legjelentősebb újlakás-kínálatával rendelkező XIII. kerületben kevesebb új lakás volt a piacon január elején, mint három hónappal korábban, a második helyen álló XI. kerületben 22 százalékkal, a harmadik helyen álló IX. kerületben pedig 17 százalékkal több új lakóingatlanból válogathatnak az új lakás vásárlását tervező háztartások. Balogh László szerint az 5 százalékos áfakulcs bevezetésének hatása már látszik a kínálati árakon. Példaként említette, hogy
a XIII. kerületi új lakások átlagos kínálati négyzetméterára szeptemberhez képest 1,1 százalékkal 900 ezer forint alá csökkent decemberre. A XI. kerületben 1,4 százalékkal 923 ezer forintra, a IX. kerületben pedig 2,9 százalékkal 866 ezer forintra csökkentek három hónap alatt a négyzetméterárak.

Közölték, hogy a vidéki nagyvárosok közül Kecskeméten 18 százalékkal nőtt az új lakóingatlanok kínálata, miközben az átlagos négyzetméterárak 10 százalékkal, 610 ezer forintra mérséklődtek. Debrecen az ingatlan.com szerint kivételnek számít, mert a 6 százalékos kínálatbővülés ellenére a négyzetméterárak 3 százalékkal, 634 ezer forintra nőttek tavaly szeptember óta. Ugyanakkor jelezték, az áfacsökkentés hatásaként számottevően bővült a kínálat Egerben, Győrben, Szegeden, Szombathelyen, Székesfehérváron és Veszprémben is.