A múlt szombati halálos Tesla baleset kapcsán - ahol a vezetőülésen nem találtak senkit - merült fel, hogy mennyire nehéz az Autopilot-ot rávenni a sofőr nélküli vezetésre.
Egy Model Y-nal végezték a tesztet, egy lezárt pályán. Becsatolták a biztonsági övet még az autóba való beülés előtt, kötöttek egy láncon lógó súlyt a kormánykerékre, hogy a rendszernek ne tűnjön fel, hogy senki nem fogja a kormányt. Elindultak, és bekapcsolták az önvezető funkciót, letekerték 0-ra a sebességszabályzót, így az autó megállt, a sofőr átcsusszant az anyósülésre, majd újra feltekerte a sebességet. Az Autopilot pedig vezetett tovább, mintha továbbra is ülne valaki a vezetőülésben. Azt, hogy valaki vezet-e, csak a kormány nyomatékszenzora révén érzékeli a rendszer, sem az ülés súlyérzékelőjének jelét nem veszi figyelembe, sem más módon nem győződik meg róla, hogy a sofőr az útra figyel.
A Tesla honlapján azt írja, hogy az robotpilóta rendszerhez „maximálisan figyelmes vezetőre” van szükség, és a rendszer használata nem teszi az autót autonómmá. A robotpilóta üzemmód néhány biztonsági követelménye:a vezető kezét a kormánykeréken kell tartani, be kell csatolni a biztonsági övet, és nem szabad kinyitni az ajtókat. A Tesla főnöke, Elon Musk azonban azt mondta, hogy az eddig visszanyert adatnaplók azt mutatják, hogy a robotpilóta nem volt bekapcsolva.
Forrás: tesla.com